שיא ביקושים למשרדים

מחירי משרדים בת"א הגיעו ל-200 ש"ח למ"ר

שוק המשרדים התאושש במהירות לאחר הקורונה ורושם שיאים של ביקושים מחברות הייטק ואחרות • תל אביב מובילה את טבלת המחירים אך גם אזור צפון בני ברק מתחיל להתעורר • היזם יקי רייסנר הבונה מגדלי משרדים בצפון ב"ב: "מתחילים לראות את הזליגה לכיוון צפון בני ברק. עם הפעלת הרכבת הקלה באזור נראה זינוק משמעותי במחירים" (נדל"ן)

הדמיית המגדלים היוקרתיים (צילום: באדיבות המצלם)

המשק הישראלי המתאושש ממשבר הקורונה, חוזר לעצמו בתנופה רבה. אחת האינדיקציות לכך הוא שוק המשרדים הרושם זינוק גדול יותר ממחירי השיא של טרום המגפה. לראשונה זה עשור, יזמים ומתווכים בנייני משרדים מדווחים על השנה הטובה ביותר שלהם, וכמו תמיד, משרדי ההייטק הם הדלק המניע את המגמה.

כצפוי, תל אביב היא העיר המבוקשת ביותר ע"י חברות הייטק מובילות אולם ההיצע בה מוגבל מאד. בשנים הקרובות לא צפויה להסתיים בנייתם של מגדלי משרדים חדשים במרכז העיר למעט פרויקטים בודדים ולחץ הביקושים עושה את שלו. "לאחרונה אנחנו רואים עסקאות שנעות סביב ה־200 שקל למ"ר", מספר בכיר בחברת נדל"ן. "מדובר במחירי שיא למקומות שעד לפני ארבע שנים השכירו שם ב־90 שקל למ"ר וזו נחשבה אז עסקה טובה".

תל אביב ממשיכה להיות בירת ההייטק ולגרור אליה חברות סטארט-אפ רבות, בפרט בציר רחוב מנחם בגין. המיקוד הוא למגדלי המשרדים הנמצאים סביב תחנות הרכבת הכבדה והקלה ונתיבי איילון, המאפשרים הגעה וחזרה מהירה מכל גוש דן. עם זאת, מתחילים לזהות מגמת גלישה גם לכל האזור הרחב יותר.

אחד מהמקומות האחרונים שעדיין נותרו במחירים שפויים הוא אזור בני ברק, שבעשור האחרון התפתח והצמיח שורה ארוכה של מגדלי משרדים. "באיזור בני ברק עדיין ניתן למצוא משרדים כמעט בחצי מחיר ממה שדורשים בתל אביב", אומר יזם הנדל"ן יקי רייסנר, "אולם כבר רואים שינוי על הציר הראשי של האזור. אני מעריך שביום שהרכבת הקלה תפעל באזור הזה, תתחיל הזליגה הגדולה לכוון בני ברק ופתח תקווה והמחירים יזנקו בחדות".

"רייסדור יזמות", בונה בימים אלו את שני מגדלי המשרדים הראשונים במתחם ברחוב לח"י בצפון בני ברק, בסמוך לפארק הירקון, באזור העומד להיות עתיד המסחר והמגורים של גוש דן. מדובר בקרקע בשטח 8.2 דונם עליה יוקמו שני מגדלי משרדים מפוארים, בני 32 קומות כל אחד, הכוללים 80,000 מ"ר משרדים ו-5,300 מ"ר מסחר וחניון תת קרקעי לכ-800 רכבים. "השילוב של מגדלי משרדים על פארק הירקון ובסמוך למתחם מגורים מעניק ייתרון גדול, הן למגורים והן למשרדים", אומר רייסנר, שמציין את בניית גשר הרלינג החדש הנבנה בימים אלו, שיכניס את הבאים לרח' הלחי היישר מכביש אם המושבות, במקום דרך כביש קניון איילון העמוס.

"מתחם העסקים החדש ברח' הלחי ייצור תחרות טובה למתחם BBC הוותיק. רצף המגדלים שייבנו על פארק הירקון על גב רמת החייל צפוי להפוך את האזור ל'סנטרל פארק' של אזור המרכז", הוא אומר ומוסיף, "לכן אני צופה שמחירי השכירות המוצעים כיום באזור לא יישארו לאורך זמן".

צפו בכל הפרייקטים של 'רייסדור' >>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר