שיחות השלום

מחיר כבד: שרנסקי על ניסיונות התיווך של בנט

"מאוד מקווה שבנט יודע משהו שאני לא יודע": אסיר ציון וסגן ראש הממשלה לשעבר נתן שרנסקי, על המלחמה באוקראינה ועל ניסיונות התיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט (מלחמה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט בנסיעתו לגרמניה, החודש (צילום: דוברות רה"מ)

נתן שרנסקי, אסיר ציון וסגן ראש הממשלה לשעבר, משוכנע שישראל טעתה כאשר ניסתה להישאר ניטרלית ביחס לצדדים במלחמה באוקראינה.

בראיון שהעניק לעיתונאי "ישראל היום", עו"ד אריאל בולשטיין, ופורסם הבוקר (שני) טוען שרנסקי כי "צריך היה לומר מהיום הראשון שההתקפה הרוסית והפגיעה נטולת ההצדקה באוכלוסייה האזרחית אינן מתקבלות על הדעת".

לדבריו, "איך יכול להיות שהאוקראינים מתחננים שנעביר להם בית חולים שדה, ישראל מפזרת הבטחות במשך שבוע שלם, ובסוף שר האוצר טוען שאין לו מימון?".

בראיון ב'ישראל היום', נזכר שרנסקי כיצד פעל כשר בממשלת נתניהו הראשונה, לסיכול האספקה של ציוד לתעשיית הגרעין של איראן מתוצרת רוסיה ואוקראינה. "רוסיה סירבה אז להקשיב לשכנוע הישראלי, ואילו באוקראינה הצלחנו לשכנע את הנשיא דאז, קוצ'מה, לא לקיים את ההתחייבות לאיראנים ולא למכור להם טורבינות לתחנת כוח גרעינית", סיפר.

שרנסקי מאשים את האמריקנים, ובראש ובראשונה את הממשל של אובאמה, בכך שפוטין למד לסחוט את העולם, ואת ישראל בפרט: "בגלל החולשה של אובאמה ושל המערב, רוסיה קיבלה לידיה את המפתחות של סוריה, והאיראנים זכו במיליארדי דולרים. החולשה הבסיסית של המערב גלויה לעין כל: הוא מפחד להתעמת עם פוטין.

"לאחרונה הוא אף העלה את רף ההימורים והחל לאיים במרומז בנשק גרעיני, ומה היתה תגובת המערב? דווקא ביטול הניסוי השנתי של הטיל הבין־יבשתי שיכול לשאת ראש קרב גרעיני. בעיני המערב, זה צעד שנועד למנוע את העלאת המתיחות. בעיני פוטין, זה סימן של חולשה. למדתי בכלא הסובייטי מי משתלט על תא. לא החזק ביותר, אלא מי שמוכן בכל רגע להכות באחר, ואפילו להרוג אותו. פוטין הוא בדיוק כזה, והמערב, במקום להרתיע - נרתע".

הוא התייחס גם לביקורו של בנט בקרמלין, בשבת שעברה, ולניסיונות התיווך לפי הפרסומים שהוא מציע. "אני מאוד מקווה שבנט יודע משהו שאני לא יודע, ושהוא ממלא תפקיד חיובי כלשהו. אחרת, אם אלה רק יחסי ציבור שלו וניסיון להשתוות לנתניהו כ'מי שמסוגל לדבר עם פוטין', ישראל עתידה לשלם מחיר מדיני כבד", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר