צעד תקדימי

לראשונה בלוד: בפסח לא יזרמו בבתים מים מהכינרת

מחשש להימצאות חמץ בכינרת, בלוד החליטו ביוזמת רב העיר להזרים בברזים בימי החג רק מי תהום או מים מותפלים. "כידוע גודל הזכות ורמת הזהירות בחמץ כלשהו", כתב הרב ביטון, רבה של העיר (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
שתיית מים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בעיר לוד החליטו בצעד תקדימי כי המים שיזרמו אל בתי התושבים במהלך חג הפסח יהיו רק ממי תהום או ממים מותפלים, ולא גם ממי כינרת כבשאר השנה, מחשש להימצאות חמץ במי הכנרת.

את הבקשה לכך יזם רבה הראשי של לוד, הגאון הרב שמעון מאיר ביטון, שפנה במכתב אל מנכ"לית תאגיד המים 'מי לוד' פזית נויברגר, בו ביקש ממנה שתדאג לכך. "כידוע גודל הזכות ורמת הזהירות בחמץ כלשהו בימי חג הפסח, וההקפדה היתרה שתורתנו הקדושה ציוותה על כך", כתב הרב ביטון למנכ"לית, לאחר התייעצות שקיים גם עם ראש העיר יאיר רביבו.

"לכן אודה לבדיקתך ולאישורך האם ניתן שכל ימי חג הפסח יבוצע שימוש במי תהום עבור תושבי לוד על מנת שיוכלו לקיום מצוות החג כהלכתו ובזה נהיה שותפים בזיכוי הרבים העירוני".

במשך שנים רבות מוזנת העיר לוד בימות השנה וכן בימי הפסח, משלושה מקורות מים - מהכנרת, מים מותפלים וכן מי תהום.

מנכ"לית תאגיד המים אישרה את הבקשה. במכתב לרב ביטון כתבה כי "הריני לאשר, בהתאם להודעת חברת מקורות המספקת מים לעיר לוד, כי החל ביום ד', י"ב בניסן תשפ"ב ועד ליום ראשון כ"ג' בניסן תשפ"ב, תופסק אספקת מי הכנרת לעיר לוד. כך במהלך כל ימי החג אספקת המים לעיר תתבסס על מיהול של מי קידוחים ברובם ומים מותפלים".

מספר תושבי בשכונת גני איילון החרדית בלוד, ציינו בשיחה ל'כיכר השבת', כי הוראתו של רבה הראשי ללוד ושיתוף הפעולה של תאגיד 'מי לוד' - יסיר כל חשש חמץ בשימוש מי-ברז בחג הפסח וזוהי בשורה משמחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר