צפוי מחסור

דגימות סלמונלה התגלו במפעל השוקולד של שטראוס

בשטראוס מעדכנים כי בבדיקה שגרתית התגלה סלמונלה במוצרי שוקולד • הערכה כי מדובר בעשרות מוצרים • קו הייצור פסק ובחברה פועלים לאסוף את המוצרים מהמדפים (צרכנות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
עשרות מוצרים ירדו מהמדפים ((צילום אילוסטרציה: פלאש 90))

חברת שטראוס עדכנה הבוקר (שני) כי בבדיקה שגרתית שנערכה במפעל השוקולד של עילית התגלו מספר דגימות של סלמונלה בקו הייצור בו יש חומר גלם לייצור מוצרי שוקולד.

סלמונלה הינו חיידק צואתי החי במערכת העיכול. מדובר בגורם שכיח לשלשולים כתוצאה מצריכת מזון מזוהם. החיידק עמיד לתנאי הסביבה החיצונית, ויכול לשרוד על משטחים להכנת מזון שלא עברו חיטוי מתאים.

שרות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מיידי ובתיאום עמו החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד הרלוונטיים.

כמו כן, עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש והופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל. גם מוצרים שהיו בסמיכות לקו היצור הספציפי נעצרו לשיווק.

המוצרים האסורים בשימוש (צילום: יח"צ שטראוס)

בחברת בשטראוס מבהירים כי לא קבלו תלונות על תחלואה בקרב צרכנים ובכל זאת הם אוספים את כל המוצרים שיוצרו בחודשיים האחרונים.

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "החברה מבצעת פעולות נרחבות על מנת לאתר את מקור הבעיה ואת היקפה ולתקנה ותחזור להפצת מוצרים מלאה כשכל קווי היצור יהיו בטוחים. באנשים בריאים, חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה, הקאות וכאבי בטן. לאוכלוסיות רגישות החיידק עלול לגרום למחלה קשה".

בהערכה גסה מדובר הרבה מאוד מוצרים הכוללים גם שוקולד, מטבלאות שוקולד וחטיפים שבעקבות התגלות החיידק – הורדו מהמדפים והופסק היצור שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר