פינלנד ושוודיה נכנעו לארדואן

הפגזת הקניון באוקראינה: "אבדו הסיכויים ל-21 הנעדרים"

יותר מיממה אחרי ההפגזה הרוסית על הקניון במזרח אוקראינה, באוקראינה טוענים, כי אפסו הסיכויים ל-21 הנעדרים בהפגזה. • במחוז חרסון הכבוש מדווחים: "פוטין ורוסיה מנסים לספח אותנו" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הקניון המופגז (צילום: רשויות החירום באוקראינה)

המלחמה באוקראינה נמשכת: על פי דיווחים המגיעים ממחוז חרסון המוחזק על ידי רוסיה עולה כי הממשל הרוסי פועל להעברת משאל עם להסתפחות לרוסיה.

לצד זאת, במשרד הפנים האוקראיני אומרים כי בשריפה שפרצה ביום שני האחרון בקניון בעיר קרמנצ'וק בעקבות הפגזה רוסית לא נשאר סיכוי ל-21 הנעדרים שנותרו לכודים במרכז הקניות הבוער.

אם אכן ייקבע מותם של עשרות הנעדרים, מספר ההרוגים בהפגזה הרוסית צפוי לחצות את ה-60, זאת אחרי שבאוקראינה דווח על מעל 1,000 לכודים בהפגזה המאסיבית.

בתוך כך, מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי טענה כי מדובר בפייק ניוז ובפרובוקציה אוקראינית והכחישה כי רוסיה הפגיזה את הקניון.

פינלנד ושוודיה בדרך לנאט"ו? שבועות אחרי ששתי המדינות הגישו בקשה רשמית להצטרפות לברית המדינות הצבאית נאט"ו מחשש כי נשיא רוסיה פוטין יחליט לפלוש לשטחן, הודיע נשיא טורקיה ארדואן כי הוא מסיר את התנגדותו לחברות שתי המדינות בברית הצבאית.

על פי חוקי נאט"ו, כלל המדינות החברות חייבות לתמוך בהצטרפות מדינה חדשה, אלא שנשיא טורקיה החליט כי הוא מתנגד להצטרפות פינלנד ושוודיה בשל תמיכתן בארוגני מחתרת טורקיים כורדים המוכרזים בטורקיה כארגוני טרור.

תיעוד מחתימת ההסכם (צילום: ברית נאט"ו)

כזכור, שתי המדינות הגישו בקשת הצטרפות לברית נאט"ו לאחר הפלישה לאוקראינה, זאת למרות שלאורך השנים לא רצו להצטרף לברית הצבאית על פי גישת הניטרליות בהן נוקטות.

אלא שהפלישה לאוקראינה טרפה את הקלפים ובתוך שתי המדינות גברו הקולות להצטרף לברית נאט"ו שעשויה להגן עליהן מפני פלישה אפשרית, זאת בניגוד לנעשה בימים אלו באוקראינה.

המטרה המקורית של נשיא רוסיה פוטין הייתה לצמצם את הגבולות עם רוסיה של מדינות החברות בנאט"ו, אך בשל הפלישה כנראה שהגבול יוכפל.

שוודיה ופינלנד התחייבו לתמוך בטורקיה במלחמה בארגוני המחתרת הטורקיים ויכריזו על ארגון המחתרת הכורדי PKK ארגון טרור.

בנוסף, שתי המדינות הבטיחו לארדואן כי יסגירו לידיו חשודים במעשי טרור ובפגיעה בביטחונה של טורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר