אאא

מחר זה קורה: יום השוקולד הבין לאומי. כדי להכין את עצמנו כראוי ליום המתוק הזה יצאנו לבדוק האם שוקולד באמת עוזר לריכוז או שזה סתם מיתוס.

הרב אנשים לוקחים לפני מבחן או משהו שדורש מהם ריכוז גבוה, קוביית שוקולד. האם זה נכון או שעליהם להפסיק לעשות את זה?

הדיאטנית רוחמה פרנקל, ממכבי שירותי בריאות בשיחה ל'כיכר' מסבירה הכל על השוקולד: "שוקולד מכיל חומרים קפאין ותאוברומין שגורמים לנו לחוש תחושת אנרגיה ומרץ לאחר אכילתו, וזאת בנוסף לסוכר שגורם לעליה ברמות הסוכר ועליה בתחושת האנרגיה.

למתכון שוקולד בריא וטעים >>>

"בנוסף לחומרים הממריצים שיש בשוקולד הוא מכיל גם תרכובות צמחיות ממשפחת נוגדי החימצון שאמנם יש להם השפעה חיובית על בריאותינו אבל הוא גם עתיר שומנים וקלוריות שמזיקים לבריאותינו. הדרך הבריאה לספק לגוף את נוגדי החימצון הוא על ידי צריכה יומית קבועה של ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים- שמכילים מחד כמות גבוהה של נוגדי חימצון ועוד וכמות נמוכה מאד של שומנים וסוכרים.

''אם כבר שוקולד, כהנאה, לא כתמריץ'' (צילום: שאטרסטוק)
"אם כבר שוקולד, כהנאה, לא כתמריץ" (צילום: שאטרסטוק)

"אם כבר אוכלים שוקולד", ממשיכה פרנקל, "אז איכלו אותו כמקור הנאה ולא כממריץ. כי מי שמתרגל להמריץ את עצמו בשוקולד בכל פעם כשהוא מרגיש צורך בפרץ אנרגיה יתקשה להיפרד מההרגל הזה. הדרך הנכונה והבריאה לשמור על רמת אנרגיה יציבה הדרושה לכם לאורך כל היום  ובלי פיקים של המראות ונחיתות באנרגיה, היא על ידי אכילה מאוזנת לאורך היום, בהתאם להמלצות של קשת המזון החדשה של משרד הבריאות. מזונות אלו, הם המומלצים והבריאים, והם גם אלו שיספקו לכם רמת אנרגיה יציבה לאורך כל היום".

אז תכלס, שוקולד עוזר לריכוז?

"כן. בדיוק כמו שכפית סוכר תשפיע לכם על הריכוז".

לסיום, יש לה המלצה מפתיעה: "אם אתם מאלו שיכולים להסתפק בקובייה אחת או שתיים, אפשר לאכול גם על בסיס יומי, ומומלץ שוקולד מריר שמכיל 70 אחוז מוצקי קקאו".

אז קחו קובייה, לבריאות ואל תשכחו לברך 'שהכל נהיה בדברו'.