"מקור הברכה"

בואו להפוך את יום שישי מלחוץ - לרגוע

כל שבת נכנסת אצלכם מתוך לחץ וקריסת מערכות? מכינים את הפלטה בדיוק בצפצוף? הגיע הזמן לומר די אחת ולתמיד • הנה כל הטיפים להכניס את השבת בנחת ובשלווה (אקטואלי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
שבת מגיעה כל שבוע באופן קבוע, יש דרך לא להיכנס אליה לחוצים (צילום: באדיבות המצלם, ארכיון כיכר)

קבלת שבת מוקדם כעיקרון

הגיע הזמן לעשות סוף לכל הלחץ הכבד של יום שישי ולקבל שבת בנחת. הרב אברהם קנלסקי, יועץ לחיים נכונים, חולק איתנו רעיון מעולה איך ניתן לקבל את השבת ברוגע:

"הטיפ הגדול ביותר התחום הזה יהיה לדעת את המשפט: "סוף מעשה במחשבה תחילה". מלכתחילה לא כדאי לקרוא את הפיוט 'לכה דודי' סתם. אלא להעמיק בו. אם כל דבר נעשה בחיים עם מחשבה תחילה, כמו שכתוב בפיוט, הוא אוטומטית יהיה טוב יותר.

"כתוב בספרים", ממשיך הרב קנלסקי לשזור את רעיונו, "שהזמן שיש בו קטרוגים בשמיים זה שיש אחדות. וכיוון שבכל בית יהודי יש אחדות, אז ה"הוא" (היצר הרע. א.ט) עובד שעות נוספות כדי להורס את זה.

הרב אברהם קנלסקי (צילום: דובי גורביץ)

"מה שכדאי לעשות, זה לכתחילה לא להגיע לקונפליקט אלא לדעת שאם מקבלים החלטה שאנחנו בבית מקבלים שבת מוקדם יותר– לא כסגולה – אלא לכתחילה ממילא נהיה מוכנים בזמן והלחץ יעלם מאיליו.

"למרות שאני גר בקריית מלאכי", שח הרב קנלסקי, "אנחנו מקבלים על זמן ירושלים, הרווח הוא שכל הבית יודע שצריך להתארגן יותר מוקדם.

יחד כל בני הבית

"זה שצריך לבשל ולשים פלטה – זה כולנו יודעים. אבל לפעמים אנחנו שוכחים מתי שבת נכנסת. אם נדע לכוון את זמננו נכון – נקבל את השבת ברגוע וממילא לא יהיו קונפליקטים זוגיים.

"חלק מהברכה של בית יהודי שכל בני הבית עוזרים בהכנות לשבת, זה משהו שגם מוריד לחץ.

התארגנות מאמצע שבוע

"בנוסף, שבת מגיעה כל שבוע. אנחנו יודעים את זה. היא לא באה בהפתעה. שבת ש'ממנה מתברכין כולו יומין'. הקב"ה כבר נותן לנו תזכורת ביום רביעי שאשר אנחנו אומרים בשיר של יום את הפסוק "לכה דודי".

"זאת אומרת", מדגיש הרב קנלסקי, "אתה כבר יודע ששבת מתקרבת, תכין רשימת קניות בשלישי וביום רביעי תעשה קניות – אוטומטית אתה חוסך את הבלגן שחסר לך משהו לשבת.

"הרי לא כתוב בתורה שצריך לבשל הכל בשישי. אפשר לבשל כבר ביום חמישי, את הפלטה אפשר להעמיד שעה לפני הדלקת נרות. כנ"ל מזגנים. זה לא צריך להיות דווקא בצפצוף.

"הנה לכם צילום משולחן השבת שלנו שעומד כבר מאתמול", מראה לנו הרב קנלסקי.

שולחן השבת מוכן כבר מיום חמישי. השולחן של משפחת קנלסקי (צילום: באדיבות המצלם)

לפניכם עוד טיפים חשובים בכדי לקבל את השבת בנחת ובשלווה:

חלקו משימות בן בני הבית

שכל אחד יודע מה הוא עושה, המלאכה נעשית כלה יותר. חלקו את המשימות בצורה כזו שכל מי שמקבל משימה יוכל לעמוד בה. לא משהו קל מידי ולא קשה מדי. הכל בהתאם לרמת הגיל והמוכנות של העוזר.

כתבו על דף

עשו לעצמכם רשימה של כל מה שצריך להיות מוכן לשבת (רשימה רב פעמית), סמנו וי בכל פעם שמשימה בוצעה. זה גם עוזר כמובן לא לשכוח שום דבר לשבת וגם נותן תמונת מצב כמה כבר התקדמנו לשבת.

את הפלטה אפשר גם להכין שעה לפני שבת (צילום: א. ט)

שירים

אין כמו שירים לאווירה טובה ואין כמו שירי שבת לאווירה מצוינת. אם אתם משמרו על אווירה טובה – הילדים יראו את זה וגם הם, בעז"ה, יעזרו לכם עם זה.

שבת שלום, מתוך רוגע ושלווה, נחת ושמחה!

יש לכם עוד רעיונות איך לקבל את השבת בנחת? טקבקו לנו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר