עושה שרירים

דיווח מערבי: פוטין העביר מפציצים גרעיניים לגבול עם פינלנד ושוודיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העביר מפציצים גרעיניים בסמוך לגבול עם פינלנד ושוודיה, כך על פי דיווח מערבי | בנאט"ו נערכים (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

מפציצים גרעיניים הועברו על ידי רוסיה בסמוך לגבול עם המדינות פינלנד ושוודיה. כך דווח במהלך השבת על ידי כמה כלי תקשורת במערב

הדיווח מגיע ברקע חשש מערבי מפני האפשרות שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק לא קובנציונלי נגד אוקראינה.

בנוסף, המתיחות בין שוודיה ופינלנד לבין רוסיה בחודשים האחרונים מגיעה לשיאים, זאת לאחר שבשתי המדינות חוששים מפני פלישה רוסית עתידית, ובשל כך שברו את המסורת הניטרלית שלהן והחליטו להגיש באופן רשמי בקשה להצטרף לברית נאט"ו, בקשה שבשלב זה מתעכבת בשל התנגדות של נשיא טורקיה ארדואן ושל ראש ממשלת הונגריה אורבן - מנהיגי שתי מדינות החברות בברית הצבאית.

במדינות נאט"ו הודיעו כי ביום שני הקרוב יפתחו בתרגיל המדמה מתקפה בנשק לא קובנציונאלי מחשש כאמור, שנשיא רוסיה פוטין יפתח במתקפה כזו.

החשש באוקראינה ובמערב מפני הפגזה גרעינית מגיעה ברקע הצהרות מרומזות לאורך החודשים האחרונים על ידי בכירים בממשל הרוסי, וברקע התגברות רמיזות אלו בתקופה האחרונה.

לצד זאת, חברת שירותי הלווין Space-X הודיעה לממשל האוקראיני כי תפסיק לספק את השירותים שביקשה אוקראינה, זאת ברקע אמירות מצדו של בעלי החברה, אילון מאסק. כך דווח לראשונה בערוץ האמריקני CNN.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר