הליכוד מאיים בבחירות

יהדות התורה וש"ס מעלים הילוך: "יש נושאים עקרוניים שלא נתפשר עליהם"

בצל הקושי לרצות את ח"כ בצלאל סמוטריץ' עם תיקים מפנקים, ביהדות התורה ובש"ס מעלים הילוך עם רשימת דרישות, כשהעיקריות שבהן - חוקים חדשים לגיור ולגיוס וחלוקת תפקידים הוגנת | בליכוד מאיימים: "בחירות חדשות זה לא תסריט מופרך" | סמוטריץ': "בימים הקרובים תקום ממשלה טובה" | כל העדכונים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
סיעת יהדות התורה (צילום: ללא קרדיט)

הקשיים במשא ומתן הקואליציוני: עד עתה נשמע קולם של ראשי מפלגות "הציונות הדתית" ו"עוצמה יהודית", שהציבו במו"מ מול "הליכוד", רשימת דרישות בלתי מתפשרת. ב"ליכוד" כועסים ומאיימים, וגם במפלגות החרדיות החלו להציב היום (ראשון) רשימת דרישות עקרוניות.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', אמש הייתה מתוכננת פגישת מו"מ בין צוותי הליכוד ויהדות התורה, פגישה שנדחתה להערב בשעה 18:00. בשעה זו נועדים צוותי המו"מ של הליכוד והציונות הדתית.

אך קודם לפגישה עם המפלגות החרדיות למנהלי המו"מ יש כאבי ראש בלתי פוסקים עם מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית, כאשר האחרונה הודיעה כבר אמש, כי השיחות הופסקו לאחר שהליכוד חזר בו מההסכמות להעביר לידיהם את משרד הפריפריה, הנגב והגליל.

מנגד, גם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', מתעקש לקבל את תיק הביטחון, אך "מוכן לוותר עליו" בתמורה למשרד האוצר עם חלק מסמכויות משרד הביטחון, בעיקר בכל הנוגע להתיישבות.

גורמים ממפלגת הליכוד טענו היום ל'חדשות 12', כי בשל הקשיים שיש, התסריט של בחירות בזמן הקרוב, הוא לא תסריט מופרך. בכך, הם מקווים לרכך את ההתעקשות של סמוטריץ', שהבוקר עוד ניסה להרגיע.

סמוטריץ' אמר בכנס בכנסת של 'עד כאן': "צריך לגבש סל שלם של כלים ולשים את היד על הכספים. למדינת ישראל יש מספיק כלים חוקיים . אל מול הדה לגיטמיציה ואל מול עידוד הטרור ואל מול ההשחרה שאנחנו עוברים הגיע הזמן שנתחיל להגיב. זה האתגר. אין לי ספק שבימים הקרובים תקום ממשלה טובה. נפשיל שרוולים כי המון אתגרים מחכים לנו".

דבריו של סמוטריץ' הבוקר (צילום: עד כאן)

אך מה לגבי המפלגות החרדיות? 'כיכר השבת' שוחח עם גורמים בכירים במפלגות, שלטענתם, "התסכול שלנו גובר מיום ליום. אנחנו אנשים צנועים לא מגיעים עם רשימת דרישות, ולפתע אנחנו רואים שהמפלגות האחרות בגוש מנהלים את המשא ומתן בכלי התקשורת, ואנחנו נאלצים כל הזמן לוותר. דרעי, כל יום עובר לתפקיד אחר, ואילו תיקים שהיו מסורתית אצלנו, ככל הנראה ילכו למפלגות אחרות. לפחות את תפקיד יו"ר ועדת הכספים הזמנית, הם נתנו היום לגפני, זה אור בקצה המנהרה".

מה הן הדרישות החרדיות? גורם ב'דגל התורה', מאשר היום בשיחה עם 'כיכר השבת', כי על ראש סדר היום נמצאים נושאי חוק הגיוס והכוונה החד-משמעית לחזור לחוק טל, חוק גיור מתוקן למהדרין ורשימת משרדים שתטיב לציבור - כדוגמת, משרדי השיכון והתחבורה - שבלי זה הם באמת מעדיפים בחירות.

אותו גורם מסביר: "אמנם 'אגודת ישראל' הציבה בראש סדר היום את נושא הגיוס, אך כל המפלגות פעלו בעניין - כולל ש"ס ודגל, הם פשוט פעלו מאחורי הקלעים והעדיפו לא לייצר על כך שיח בתקשורת, אך כעת לא נותרה ברירה, כולם חושבים שאת המפלגות החרדיות לא מעניין נושאים אידאולוגיים ומהותיים, ועכשיו, גם ש"ס וגם דגל תדרוש הישגים משמעותיים בנושאי הגיור והגיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר