הפיגוע בכניסה לירושלים

הפצוע אנוש הובא למנוחות בלוויה כאובה: "הצער ימשיך ללות אותנו" | צפו

טדסה טשומה, הפצוע האנוש מהפיגוע בכניסה לירושלים בשבוע שעבר, הובא היום למנוחות בהר המנוחות בירושלים - בהלוויה כאובה | צפו בתיעוד (חדשות, דיין אמת)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מובא למנוחות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות אנשים התקבצו הצהריים (ראשון) בבית ההספדים בהר המנוחות בירושלים, כדי לחלוק כבוד אחרון לטדסה טשומה הי"ד, בן ה-50, שנפצע באורח אנוש בפיגוע בירושלים, ונפטר במהלך השבת בבית החולים שערי צדק.

טדסה, נשוי ואב לשישה ילדים, הוא הנרצח השני בפיגוע הקטלני בכניסה לירושלים בשבוע שעבר. הנרצח הראשון בפיגוע, הוא בחור הישיבה אריה ש'צופק בן 16 משכונת הר נוף בירושלים.

רב הקהילה הספיד ואמר בכאב: "קשה לי לומר שאתה לא איתנו. החיוך והסלחנות שלך תרמו לנו לקהילה, הנאמנות שלך לשמירת מצוות. ביום שלישי ישבת לידי בחיוך ובשמחה. הגורל היה כבר גמור. אתה פרנסת משפחה בכבוד. ביום הסיגד לא רצית להיות בעבודה, אבל עול הפרנסה הוא מבריאת העולם. הכאב והצער עוד ילוו אותנו".

נברטו, בן דודו של טדסה דיבר בשם המשפחה ואמר: "טדסה יצא בבוקר מהבית שלו ולא חשב שדבר כזה יקרה. פתאום הוא נפצע אנושות בפיגוע טרור ומת מפצעיו. אנחנו מבקשים שהרוצחים ייתפסו ושייעשה צדק. אנחנו מקווים שצה"ל והמשטרה ישיבו את הביטחון".

פיגוע בירושלים • סיקור נרחב >>

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הספיד ואמר: "בערב שלפני הפיגוע הנורא, פגשתי את טַדֶסֶה. הוא השתתף בחנוכת המרכז הרוחני החדש עבור יוצאי אתיופיה, שנחנך בשכונת נווה יעקב, שם חגגנו יחד עם מנהיגי העדה את חג הסִיגְד. למחרת בבוקר, בעת שעמד בתחנת האוטובוס, הוא נפצע אנושות ממטען שהטמין מחבל נתעב. מטען אחד שהחריב עולם שלם. שגדע את פתיל חייו של אדם כה מיוחד ונדיר, שסיים באחת, סיפור אנושי מפעים. סיפור על ציונות, על עלייה, על אהבת הארץ. ובאופן סמלי וטראגי, זה קרה דווקא ביום חגם הגדול של יהודי אתיופיה, חג - הסִיגְד".

"טַדֶסֶה היקר", ליאון המשיך להספיד: "אני בטוח שלא קל לך לראות כעת את אשתך היקרה מַאנַסֶבּוּש, שנותרה כאן לבדה, לגדל את ששת הילדים היפים שלכם. אני בטוח שלא קל לך לראות את הכאב הנורא של המשפחה, שמתקשה לעכל את השבר הקשה הזה. אבל אני רוצה לומר לך, טַדֶסֶה, שאתה מהווה השראה יוצאת דופן עבור העם כולו. לפני עשרים ואחת שנה זכית להגשים חלום. חלום, שאותו נשאו בליבם אבות אבותיך במשך אלפי שנים: זכית לעלות לארץ ישראל. חרף הקשיים לא ויתרת, ובחרת לגור דווקא בירושלים עיר הקודש. שישה ילדים לתפארת, גידלתם אתה ורעייתך. שישה ילדים ירושלמים, שנולדו כאן והגשימו את חלום הדורות של המשפחה. זכית להיות סמל, סמל לעלייה, סמל לגבורה, סמל לאהבת הארץ!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר