חשיפת 'כיכר השבת'

הקשיים בדרך לממשלה: ש"ס ואגודה מתעקשים לחזור ל'חוק טל', הליכוד מסרב

יותר משבועיים חלפו מאז בנימין נתניהו קיבל את המפתחות להרכבת הממשלה, אך הקשיים שהיו נראים בהתחלה מינוריים - הולכים ונהפכים לנושאים עקרוניים | הנושא העקרוני העיקרי הנמצא במחלוקת - הוא חוק הגיוס, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' | וגם: על מה 'המועצת' צפויה להתכנס? | כל הפרטים (פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
דרעי, גפני ויריב לוין בכנסת | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

לפני יותר משבועיים נחשף לראשונה ב'כיכר השבת', החשש של ראשי ישיבות שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ינסה להכניס 'עיזים' בחוק הגיוס החדש, היום (שני) מתברר, כי זו אכן תוכניתו של נתניהו, ובשל כך הוא מתקשה להגיע להסכמות עם ש"ס ואגודת ישראל.

בש"ס היו אמורים לחתום את ההסכם עם הליכוד כבר בסוף השבוע שעבר, כאשר באמתחתם תיקים בכירים ונחשבים - ושלל מכובד מאוד.

אך היום מתברר, כך על פי הדיווח של אנה ברסקי, כי בש"ס הגיעו להסכמות בכל הנושאים מלבד חוק הגיוס. "הליכוד, מסרב לדרישות להעביר חוק גיוס דומה לחוק טל והוא מעוניין לקדם חוק גיוס שכולל גם יעדים, ובש"ס מסרבים לכך", דיווחה ברסקי - מה שמוכיח שהחשש של ראש הישיבות לפני כשלושה שבועות - היה מוצדק.

במקביל, העיתונאי אמיר אטינגר מדווח, כי בליכוד מנסים לחוקק חוק גיוס חדש, דומה למתווה אטיאס מ-2019, אך אגודת ישראל היא זו שמערימה קשיים ודורשת לחזור לחוק טל המקורי.

גורמים ב'אגודת ישראל', אומרים היום ל'כיכר השבת' כי "כפי שאכן דווח בזמן אמת ב'כיכר השבת', הדרישה שלנו, היא לחזור חד משמעית לחוק טל, כל סירוב של הליכוד יידחה את הקמת הממשלה. אנחנו לא נתפשר על זה בשום צורה, הגענו לשלוט ולדאוג למצביעים שלנו וכך נעשה".

לדבריהם: "במידה והקמת הקואליציה העתידית תהיה תלויה רק בזה, הכיוון שלנו הוא לא להיכנס לקואליציה, אני יודע ש'דגל' פחות לחוצה על החוק, אבל אצלנו, זה בנפשנו, במידה ונגיע לסיטואציה כזו, המועצת תצטרך להתכנס ולהכריע האם להיכנס לממשלה".

אותו גורם מסביר: "אנחנו לא מצליחים להבין, מדוע לדרעי מותר להתעקש על חוק שיאשר לחזור לכס השר, וזה מותר והכל טוב, אבל איפה 'דגל התורה' נעלמת בכאלו רגעים. זה נראה כאילו חוק הגיוס לא נוגע להם ולא עקרוני להם. ואנחנו לא מבינים למה, הרי זה נושא חשוב לנו בדיוק כמו שחשוב להם ואין זמן יותר טוב לטפל בנושא הזה כמו עכשיו".

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ב'אגודת ישראל' דורשים לחזור ל'חוק טל' - חוק שיסדיר את מעמד בני הישיבות ללא התניות של יעדים ומכסות. נתניהו כאמור חושש מחוק כזה ו'דגל התורה' נמצאת בעמדה לא חד משמעית בסיפור.

גורם ב'אגודה' אמר ל'כיכר השבת': "הוראת האדמו"רים היא חד משמעית, לא ניתן להשפיל אותם ולנסות למרוח אותם, הם מתעקשים כי החוק יוסדר במסגרת המו"מ הקואליציוני, לא נתפשר על חזרה לחוק גיוס נורמלי".

מנגד, גורם ב'דגל' אומר ל'כיכר השבת': "מעדיפים לשים דגש על תקציבי הישיבות ולהשאיר את החוק לטיפול הממשלה שתקום".

כזכור, המשבר עם הליכוד נסוב גם סביב חלוקת התיקים "המפרגנת" שקיבלה ש"ס ויהדות התורה דורשים עוד תיקים למפלגה

בכירים במפלגה תקפו את הליכוד בשבוע שעבר ואמרו: "הליכוד מתעמר בנו, מציע הצעות שאינם רלוונטיות, הפערים הם בכל התוחמים גם בנושאים האידאולוגיים, לצערנו בנושא התפקידים הליכוד מציע הצעות מבזות ומשפילות, לא נהיה ילדי כאפות מול הליכוד נעמוד על שלנו בכל תוקף. לא נקבל מצב בו מפלגות אחרות מקבלות תיקים בכירים ויהדות הצורה תישאר ללא כלום. נעמוד על שלנו כי זה המנדט שהציבור נתן לנו".

לדבריהם, "אנחנו דורשים את התיקים; שיכון, תחבורה, ירושלים, ועדת הכספים וסגן שר במשרד החינוך. סמוטריץ' יש לו אותו מנדטים כמונו ותראו מה הוא מקבל, אותו דבר בן גביר. אנחנו לא נוותר, זה שהיינו שקטים, זה לא אומר שנוותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר