"האלטרנטיבה גרועה יותר"

הקרב על חוק הגיוס: ראש ישיבת בריסק שוחח עם ח"כ משה גפני | פרסום ראשון

ראש ישיבת בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק שוחח עם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני על סוגיית חוק הגיוס הנפיצה | בימים האחרונים הגרא"י סולובייצ'יק שוחח עם הגר"ד לנדו בנושא | גורם ב'דגל': "ההתעקשות מסוכנת, מעבר לפינה ממתינה לנו ממשלה גרועה יותר של לפיד וליברמן" | כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השיחה בין הגראי"ל סולובייצ'יק לח"כ גפני (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: פגישה אקראית וחריגה במיוחד נרשמה הערב (שלישי) בין ראש ישיבת בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שנסובה במהירות לדיון על חוק הגיוס.

השניים, כך נודע ל'כיכר השבת', נפגשו במהלך חתונה שנערכה במעלה החמישה, כאשר לאחר שיחת נימוסין קצרה, ביקש ראש ישיבת בריסק לסור הצידה עם גפני תוך כדי שכלל העוזרים הורחקו - וכך השניים נעמדו ודיברו בצידי האולם במשך דקות ארוכות, בלבביות ובחמימות, על הסוגיה הנפיצה של חוק הגיוס.

הגרא"י סולובייצ'יק עם גפני, הערב

גורם שהיה נוכח בסמוך מספר ל'כיכר השבת' כי "לאורך כל השיחה היה ניתן לראות את ההערכה הרבה שראש הישיבה רוחש לחבר-הכנסת גפני, כשלמרות הנפיצות שבדבר, ר' אברהם יהושע האזין בקשב רב לעמדתו של גפני".

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך השיחה על חוק הגיוס, התעניין ראש הישיבה הגרא"י סולובייצ'יק בחקיקה הצפויה, כאשר גפני מצדו אמר כי כל מה שנעשה בנושא הוא בהתייעצות נרחבת, על כל פרט ופרט, עם ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, כאשר לדעתו של גפני צריך להתנהל בחכמה ובזהירות, שכן האלטרנטיבה לממשלת ימין היא ממשלה שתהיה מסוכנת לעולם התורה.

וכך, לאחר דקות ארוכות, השניים נפרדו כשראש הישיבה מרעיף על גפני ברכות להצלחה בכל מעשי ידיו.

הגרא"י סולובייצ'יק עם גפני, הערב
הגרא"י סולובייצ'יק עם גפני, הערב

גורם ב'דגל התורה' מסביר ל'כיכר השבת' כי "השיח על חוק טל או חקיקת חוקים מוגזמים, עלול לפגוע במאמצים לסגור את נושא הגיוס בצורה שתיטיב עם עמלי התורה. התעקשות יתירה עשויה לחבל במאמצים להרכבת ממשלה ועלולה לטרוף את הקלפים, כאשר מעבר לפינה ממתין לנו המשך ממשלת לפיד וליברמן".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי בימים האחרונים הגרא"י סולובייצ'יק עסק רבות בנושא חוק הגיוס, לאחר שקיבל פניות מחצרות ב'אגודת ישראל', והוא אף שוחח בנושא עם הגאון רבי דב לנדו, ראש ישיבת סלבודקא.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', עם תחילת המשא ומתן, ראשי ישיבות ליטאיים הבחינו, שהנציגים הליטאיים לא מעלים על ראש סדר היום את הסדרת מעמד בני הישיבות, מנגד, ב'אגודת ישראל', החלו כאמור האדמו"רים לבקש מהנציגים שיעלו את חוק הגיוס כדרישה העיקרית במו"מ.

ראשי ישיבות ששוחחו לפני קרוב לשלושה שבועות עם 'כיכר השבת', הביעו את החשש כי נתניהו ינסה להכניס 'עזים' לחוק גיוס, והוא לא יסכים לחזור ל'חוק טל', ב'דגל התורה' טענו בזמנו להגנתם, כי בהוראת גדולי ישראל הם פועלים בשקט ומאחורי הקלעים למען חוק גיוס שיהיה מקובל על גדולי ישראל.

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע ראש ישיבת תפרח וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי אביעזר פילץ, אומר בקולו, כי חזרה לחוק טל היא הרע במיעוטו וכי עדיף לחוקק חוק שישחרר לגמרי את בחורי הישיבות משירות צבאי.

כזכור, קודם לכן נחשפה ב'כיכר השבת' הקלטה דרמטית של ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן, שבפעם הראשונה הסביר בקולו, מה באמת חושבים ראשי הישיבות של דגל התורה - שזה לא ממש רחוק מהדרישות אותן הציבו האדמו"רים.

ראש הישיבה נשמע אומר בהקלטה: "לגופו של ענין, יש צד להגיד שזה (חוק הגיוס הנוכחי) הוא הלכתחילה שלנו - אין פה קשר לאדמו"רים - אני לא מבין, זו הרי שטות נוראה, אנחנו תמיד היינו נגד. אם אתה עושה פסקת התגברות, ואתה יכול לעשות את זה בדרך חוקית, אז יש מישהו בעולם שיגיד אחרת? אם אפשר בחוק להעביר את זה ולהחזיר את חוק טל, זה לא נגד הרב שטיינמן. זה שטוס'ים והבלים".

את הדברים אמר חבר המועצת לבכיר ב'אגודת ישראל', שהתעניין אצלו מה הוא חושב על 'דגל התורה' ועל הפעולות שהיא עושה לטובת הסדרת מעמד בני הישיבות, כעת, אנו חושפים עוד הקלטה של ראש הישיבה לאותו בכיר, בו הוא מסביר מה השוני בין הדעות של 'הפלג הירושלמי' שלא מוכנים להתפשר בנושא חוק הגיוס, לבין הדעות אותן הציג בהקלטה הקודמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר