עיכוב נוסף ב"כנף ציון"

מדוע המטוס של ראש הממשלה והנשיא עדיין לא ממריא?

מטוס "כנף ציון" שהותאם לטיסותיהם של בכירי המדינה, עדיין לא יכול להמריא ופעילותו המבצעית תדחה בכמה חודשים נוספים; בינתיים, נתניהו והנשיא יטוסו במטוסים חכורים (בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
"כנף ציון" בטיסת המבחן (צילום: אלון רון, התעשייה האווירית)

המטוס "כנף ציון", שהותאם במיוחד לבכירי המדינה, ראש הממשלה והנשיא מוכן טכנית לטיסה אך מתברר כי הם יצטרכו להמתין עוד כמה חודשים ולטוס במטוסים חכורים מ'אל על', עד להשלמת בניית הצוותים שיפעילו אותו, כך לפי הדיווח של אריאל כהנא ב'ישראל היום'.

ביום שני, פרסם משרד ראש הממשלה מכרז ראשון עבור מנהל מערך מטוס ראשי המדינה. מי שיזכה בתפקיד יצטרך להקים את המנהלת שתהיה אחראית על הפעלת המטוס מהצד המנהלתי, כלומר, תיאום הפעילות של כל הגופים המעורבים בטיסות - משרד ראש הממשלה ובית הנשיא, חיל האוויר, רשות התעופה האזרחית, משרד הביטחון, שב"כ ועוד.

על פי ההערכות רק לאחר גיוס כל בעלי התפקידים וקביעת נהלי העבודה, דבר שייקח כמה חודשים, תתחיל ההפעלה של המטוס.

על פי הדיווח, ב'ישראל היום' גיוס הצוות הטכני למטוס לא פשוט, שכן מדובר במטוס מסוג בואינג 767, דגם ישן יחסית, שאינו פעיל בישראל כבר כמה שנים, ויהיה צורך להכשיר את צוותי האוויר על ידי חיל האוויר שיהיה אחראי על ההטסה.

מי שאחראי על הבלגן ובזבוז הזמן, הוא ראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד שביכר להותיר את המטוס היקר שכבר הושקעו בו מאות מיליונים, מוכן ללא שימוש ועצר את כל התהליך סביבו, למרות ההפסד העצום לקופת המדינה מעלויות המטוסים החכורים.

כזכור, מי שהחליט על רכישת המטוס והכשרתו הייתה וועדה ברשות השופט גולדברג שהמליצה על כך כבר לפני יותר מעשור.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "משרד ראש הממשלה דאג לשמור על כשירותו של מטוס 'כנף ציון', אשר מאפשרת להפעילו באופן מלא תוך מספר חודשים ספורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר