זווית באומנות הדיבור

התושבים התנגדו, אבל בגלל מעשה קטן מגדל אייפל הוקם

תושבי צרפת התנגדו נמרצות למגדל אייפל וכמעט שהוא לא קם, רק מעשה קטן של המהנדס הציל אותו • ארי טננבוים עם טיפ מיוחד באומנות הדיבור שכדאי לקחת לחיים (אימון אישי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
כמעט ולא קם. מגדל אייפל (צילום: שאטרסטוק)

לא רבים יודעים, אבל הצרפתים בכלל לא רצו שייבנו את מגדל אייפל. הם פחדו שהוא ייפול עליהם ולא ראו בו בכלל פוטנציאל.

היחיד שלחם שהמגדל ייבנה על תילו, היה המהנדס אלכסנדר גוסטב אייפל, שעל שמו נקרא המגדל.

מה היה המעשה הקטן שהוא עשה שגרם לתושבים להסכים ואף לרצות את בנייתו של המגדל?

לאורך השנים העמקתי יותר ויותר בעולם "אומנות הדיבור". אם פעם אמרו עלי, בחסד ה', כי אני יודע לספר סיפורים יפה, עם השנים הפכתי את זה למומחיות כאשר אני מחפש בכל העת איך לגרום בדרכים מקצועיות לשומעים להאזין לכל מילה, לזכור את הנאום וליהנות ממנו לאורך טווח.

הפעם הגלה לכם את אחת השיטות הטובות ביותר שמצאתי בכדי לגרום לאנשים - לא רק להקשיב למה שאני אומר להם – אלא גם, לקבל את דבריי בהבנה ובהסכמה. בפעמים הבאות, בעז"ה, נרחיב על שיטות לנאום מוצלח וקליט.

עם כל אדם שאני מדבר – אני מחפש מה הוא רוצה לשמוע. אם זה בוס שמחפש אדם שהתברך בכישרון כתיבה – אני משמיע לו עד כמה אני טוב בכתיבה. זאת אומרת, אני לא משקר במשהו שאני לא טוב, חלילה, אבל אני כן מדגיש את מה שאני טוב בו. אם הוא בדיוק מחפש מישהו שיודע לכתוב סיפורים יפה – אספר לו עד כמה אני יודע לכתוב סיפורים ואדגיש בפניו את כל העבודות שעשיתי בעניין.

בגלל מעשה אחד קטן - והמגדל קם ( (צילום: שאטרסטוק))

אם זה רכב שאני רוצה למכור, אני מחפש מה הלקוח רוצה לשמוע ומדגיש את מה שחשוב שהוא ישמע. לדוגמה: המחיר חשוב לו כי אין לו יותר מדי כסף לשלם, אז אני אסביר לו איפה הורדתי במחיר במיוחד למענו. "אתה רואה את השריטה בצד שמאל?", אגיד לו, "זה לא כל כך נורא, אבל כיוון שחשוב לך לקנות בזול, הורדתי לך על זה אלף שקלים במקום להוריד רק שש מאות".

וכן כאשר אני רוצה לקנות מוצר. אני משמיע למוכר את מה שהוא רוצה לשמוע. מה מוכר רוצה לשמוע? שאני, הקונה, מעוניין במוצר. לכן אומר לו: "אני רוצה את זה. מבחינתי לחתום כעת ולקחת את המוצר. רק בוא נגיע להבנה במחיר ונתקדם". ככה, שאני מראה לו שאני כבר רוצה, רק צריך קודם לטפל במחיר, יהיה לו קל הרבה יותר לבוא לקראתי.

לא נספר את מה שאנחנו רוצים לספר, אלא נשמיע את מה שבן שיחנו רוצה לשמוע, בצורה חכמה.

וברשותכם, אותו הדבר בזוגיות. לא נשמיע את מה שאנחנו רוצים להשמיע ("סליחה, הייתי עסוק" או "אבל את/ה לא מבין/ה אותי), אלא נשמיע את מה שהצד השני רוצה לשמוע (אולי: "סליחה שלא שמתי לב אליך, להבא אתאמץ לזכור יותר" או "בוא/י תספר/י לי איך את/ה הרגשת את מה שקרה כאן")

ועכשיו, למעשה הקטן של מר אייפל. הוא הבין שעוד רגע וקוברים לו את התוכנית לבנות בניין מרשים שכמהו לא היה עד היום, ולכן הוא ישב וחשב על רעיון שיגרום לתושבים לא רק להסכים לבניין, אלא גם לרצות אותו.

ישב חשב והגיע למסקנה. הוא הודיע על בניית אנטנה גבוה במעלה הבניין, דבר שיעזור משמעותית לתושבי האזור לשמור על קשר רציף עם קליטה איכותית יותר. דבר שלבטח גרם לתושבים להסכים לבניין.

עובדה, מגדל אייפל עומד על תילו עד היום הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר