בכייה לדורות: דברים בלתי נסלחים בזוגיות

ישנם בכיות שנגזרו עלינו שיהיו לדורות וישנם כאלה שאנחנו גוזרים על עצמנו. לא פעם קורה משהו בין בני הזוג שהוא בגדר כתם - "בכייה" שמעכירה את ההרגשה * איך מסירים כתמים בזוגיות?

מירב לביא | כיכר השבת |
תשעת הימים כמעט מאחורינו ואני מסתכלת על החולצה הכל כך שימושית, שמחכה לה בסל הכביסה "בוכייה". בכל פעם שצריך לצאת ואני מחפשת חולצה- אני נזכרת בכתם הבלתי ניתן לכיסוי ועל כך שהכתם מן הסתם רק הולך ומתחזק, ומי יודע אם ביום שני הבא כשאוכל סוף סוף לכבס הוא בכלל יצליח לרדת. כמה טוב שאפשר ביומיום לכבס ולהוריד כתמים בקלות יחסית ולשכוח לגמרי שבכלל נוצרו.

כי יתכן מאוד שגורלה של החולצה הזו תהיה..."בכייה לדורות". ישנם בכיות שנגזרו עלינו שיהיו לדורות וישנם כאלה שאנחנו גוזרים על עצמנו. לא פעם קורה משהו בין בני הזוג שהוא בגדר כתם - "בכייה" שמעכירה את ההרגשה. זה יכול להיות מעילה באמון שנתנו בבן הזוג, בגידה, מעשה שפגע בנו מאוד או אולי רצף של אירועים שיצרו אצלנו תחושה קשה של עלבון, חוסר אכפתיות, או כל רגש שלילי אחר, גם אם הוא קטן.

המשותף לכל הדברים הוא שברוב המקרים הם כמעט בלתי נסלחים ולא פעם נהפכים ל"בכייה לדורות". גם אם לכאורה עברו בגלל הזמן שהשכיח, או מתוך הרגשה של רחמים על בן הזוג שכל כך ניסה לרצות וכדו', הם יעלו בכל ויכוח, בכל מריבה, לא משנה באיזה הקשר. בכל פעם שנרצה להביע את מורת רוחנו, יעשה בהם שימוש. כי הכתם קיים מתחזק ומתקבע ואנו לא מאפשרים לכבס אותו ולהתפטר ממנו אחת ולתמיד.

אז מספיק לנו מה שנגזר עלינו ובמה שתלוי בנו- יש לנו אפשרות לבחור שלא להשתמש בכתם הזה כדי להעלות את עצמתו של כתם אחר- אלא לדון בצורה עניינית בכל כתם לגופו. כמובן שרצוי לכבס את הכתם במהירות האפשרית וכך יהיה קל יותר להתפטר ממנו. לפעמים נוכל לעשות זאת לבד, על ידי דיבור מלב אל לב, ולפעמים נצטרך חומרים חזקים יותר וקצת שפשוף בדוגמת יעוץ מקצועי על מנת שהכתם ירד, ייחלש או לפחות לא יהיה חי ונושם כל הזמן..

רוצים לעזור לעצמכם מהבית? להרשמה בחינם לחצו כאן: http://mlavi.ravpage.co.il/webinar11

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית