מירב לביא: מי צריך את המחמאות שלך?

כל מי שעושה חורבן בביתו, כדי לערוך שיפוץ כללי יודע שלהרוס זה החלק הקל. לבנות לוקח הרבה יותר זמן ודורש לא רק כח פיזי, אלא כלים מיוחדים, אסרטגיה, תכנון ועוד * חורבן בית נעשה גם במילים שיכולות באותה מידה גם לבנות אותו מחדש, איך תשמרי על הבית שלך?

מירב לביא | כיכר השבת |
קל הרבה יותר לכעוס בצורה לא מבוקרת, להאשים, לברוח בשעת מתח או פגיעה, להאשים ולבקר את האחר. כל אלו הם מאיימים להחריב את הבית גם אם הכתלים עומדים על תילם. לא במקרה חורבן וחרב דומות באותיותיהן. חרב ומלחמה סופן תמיד חורבן. במלחמה גם אם המטרה הושגה יש קורבנות. ולא פעם זו מטרת המלחמה. אין יעד. היעד הוא להזיק לאחר ולהרוס לו. מין נקמה.

איך נראית מלחמה?

כל אחד יורה לכל הכיוונים ומטרתו לפגוע כמה שיותר, פעמים רבות רק כדי להגן על עצמו. ביקורת, האשמות, השפלות וביזויים הם החרבות הגדולות. אליהם נלווים דברים נוספים כמו הענשה, המנעות ועוד. התוצאה של אלו עלולה להוביל לחורבן. כשאש המלחמה ניצתת, היא מכלה כל חלקה טובה ומעיבה על הדברים החיוביים שבטוח קיימים. וכמו אש בשדה קוצים, מספיק קוץ אחד שמתפשט לשיח שלידו ומשם מתפשטת האש במהירות, והבית חרב לפחות מבפנים.

בחזון ישעיהו, שנקרא בשבת חזון אומר הנביא בשם ה' דברים מבהילים: "למה לי רוב זבחיכם יאמר ה', שבעתי עולות אילים וחלב מריאים ודם פרים וכבשים ועתודים לא חפצתי. כי תבואו ליראות פני מי ביקש זאת מידכם, רמוס חצריי... חודשיכם ומועדיכם שנאה נפשי, היו עליי לטורח. נלאיתי, נשוא. ובפרושכם כפיכם, אעלים עיניי מכם. גם כי תרבו תפילה, אינני שומע".

מילים קשות

למה? איך יתכן שהקב"ה לא רוצה בכל אלו? כי "ידיכם, דמים מלאו". כי כשיש דברים כאלו ואין מינימום של צדק יושר ורחמים, כל הדברים הטובים הם לא מועילים ולא נראים, ואפילו גורמים לתיעוב. אלו הדברים שגרמו לחורבן.

אבל גם הקב"ה נותן לנו דרך תשובה: "רחצו, היזכו הסירו רוע מעלליכם, מנגד עיניי. חדלו הרע. למדו היטב דרשו משפט, אשרו חמוץ. שפטו יתום, ריבו אלמנה". לא פעם, שומעים את בני הזוג מדברים על כל ההרס בכאב ואומרים לבן הזוג: מי צריך את הכסף שלך, מי צריך את המחמאות שלך? תהיה בן אדם!

אבל הקבה לא התייאש מאיתנו. הוא לא עזב אותנו. הוא מתחתן בפעם השלישית! עם אותה אשה. והפעם לתמיד! אז גם אם הרסנו לא מעט עד כה, זו יכולה להיות ירידה לצורך עליה שתוביל לבניה טובה בהרבה ממה שהיתה.

לכן אל יאוש - עם אנשי מקצוע מובחרים, תוכנית פעולה מסודרת והרבה מוטיבציה ואמצעים, אפשר להפוך את ההרס והחורבן ולקחת את כל המרץ שמושקע בו ולנתב אותו לבניית בית חדש, גדול ומשופר.

נכון, כמו בכל שיפוץ ובניה, יש לפעמים עיכובים, קשיים, דברים שנאלצנו להשלים איתם על אף שלא אהבנו וכו, אך בהשוואה למה שהיה קודם, לבנו מלא הודיה. גם הקבה החריב את שני המקדשות שבהן היה דר איתנו. אבל למרות כל מעשינו הרעים נותן לנו צ'אנס נוסף שיביא אותנו למצב של בית נצחי - "גדול יהיה הבית הזה האחרון יותר מן הראשון".

לא פעם בטיפול בני זוג מרגישים שבוחשים ברע, וזה מעיק ולא קל. אך ברור גם להם שזו הדרך היחידה לצאת ממנו. אחרי תשעת הימים ותשעה באב, לאחר שהבנו מה גודל הכאב והצער, זה הזמן להתחיל בשיפוצים, ומה טוב - בבניה המחודשת של ביתנו. ומתוך החורבן - הגאולה אפילו גדולה ומורגשת יותר. שנזכה לגאולה שלימה תיכף ומיד ממש.

לקבלת חומרים נוספים וטיפים לזוגיות מאושרת: mlavi.ravpage.co.il

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית