איך עוזרים לאנשים להתחתן?

מצווה גדולה וחסד כביר לעזור לאנשים להתחתן. איך עוזרים לאנשים להתחתן? ובכן, מתחילים באימוץ המוח כל פעם כשפוגשים מישהו טעון חיתון ובסריקה מהירה של נתונים, כי אולי יש לך שם מישהו שיכול להתאים ואז מה? מציעים? אז זהו, שלא * לפני מציעים כדאי שתקראו (חסד)

עו"ס מרים פסח | כיכר השבת |
לשמח חתן וכלה זו אחת המצוות החשובות ביותר, עזרה לחתן וכלה - היא גם בגדר עזרה לזולת וגם בגדר משמח.. אז מה קורה כאשר אתם שומעים כרוז יוצא לרחובות של עיר המכריז על מצוה לסייע לחתן פלוני ולכלה אלמונית, או לחלופין קיבלתם מכתב קוורע לב, ובכלל התרמה טלפונית שמעבר לקו נשמעת טלפנית שבכלל לא מחוברת לסיפור אלא מקריאה כמה שורות מדף שהכתיבו לה, ואז מגיעה השורה הבאה: בכמה תוכלי לסייע ולהיות שותפה במצווה חשובה זו? אז בדרך כלל את תורמת כמה שליבך חפץ, אך מה קורה כאשר לך יש רעיון לסיוע בדרך אחרת, יצירתית, אישית משלך? מה קורה במצב כזה שאת בטוחה שההצעה שלך היא מבין הטובות ביקום? אך לא תמיד זה עובד כך, מה באמת עושים לפני שמציעים?

עוצרים לרגע וממשיכים לאמץ את המוח כדי לברר את הסעיפים הבאים:

1. האם זה נכון שאני אציע? האם זה טובת העניין?

2. האם הרעיון שלי מתאים מעוד סיבות לבד מכך שמולי עומדת חצאית ובארכיון שלי מצאתי זוג מכנסיים.

3. האם יש מצב שההצעה שלי תצער את הצד המוצע? תפגע?

כי אם יש מצב כזו אז עדיף, רבותיי, עדיף לא להציע. כאן המקום להזכיר, שאם יש מישהו אחד שאיתו אי אפשר לשחק ׳ראש קטן׳, למשוך כתפיים ולצקצק: אבל אני מה עשיתי? סך הכל רציתי לעזור, אשמתי שנפגעו?! זה ריבונו של עולם. הוא מצפה מאיתנו לעזור לאנשים להתחתן. הוא אפילו דורש את זה מאיתנו, אבל גם אוסר עלינו להתנהג בקלות ראש בכבודם של אנשים.

4. צריך להציע. זו מצווה חשובה וחסד גדול אבל צריך להיזהר, לדקדק ולהתרכז בהידור המצווה הזו לפחות כמו שעושים כשבוחרים אתרוג ולא לעשותה כלאחר יד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית