ילדים מחוברים מדי: צפיה במסכים מזיקה לילדים

בדור הטכנולוגי שלנו שהשימוש פחות בספרים ובניירת וכמה שיותר במסכים, נמצא כי צפיה ממושכת מזיקה לילדים. ארגון רופאי הילדים פרסם המלצות חד משמעיות לגבי חשיפת ילדים למסכים * רמז: הן די מחמירות (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
רק סרט אחד קטן וזהו? אמא בבקשה, ואת ככ' עסוקה בהכנות לשבת, שאת בטוחה שהטאבלט ירגיע את הילד בן השלוש. והנייד שלך ישמיע שירי ילדים ותומנות מאוירות לבן הכמעט שנה , כדי שתוכלי להספיק משהו, הרי יום שישי קצר.. לארגון רופאי הילדים יש חדשות בשבילך עם המלצות ברורות מדי לגבי חשיפת ילדייך למסכים, גם אם מדובר רק בסרט קטנטן, או בשיר מרגיע ..

חשיפת תינוקות וילדים למסכים כמו: טאבלט, מחשב, נייד. בהתאם להמלצות המחמירות שפורסמו שימו לב! - אין לאפשר לילדים מתחת לגיל שנתיים לצפות במסכים כלל, מגיל שנתיים עד שש - לא יותר משעה, גילאי שש עד תשע – לא יותר משעתיים בלבד.

מסתבר שתרבות המסכים הפכה לתופעה מדאיגה בקרב הילדים, ושעות הצפיה עולות וטופחות בהרבה על השעות המומלצות. צפיה במשך שעות רבות יוצרת בעיות בריאות וחינוכיות כגון:

1. בעיות קשב וריכוז – מחקרים מעידים כי בשנים האחרונות חלה עליה באבחון ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, וכי נמצא קשר לצפייה מרובה במסכים מעבר לשעות המומלצות לביות קשב וריכוז.

2. התפתחות שיכלית לקויה – לקויות למידה, האטה בקצב ההתפתחות, נמצאו נגרמים כתוצאה מצפייה מרובה, בשל חוסר הגירויים שילדים אמורים לקבל באופן נורמלי מסביבה תקינה ולא מצפיה ממושכת מול מסך.

3. בעיות חברתיות – ילדים לא מפתחים קשרים חברתיים נכונים, כאשר הם ממעטים בשעות משחקי חברה לטובת צפיה, לכן היכולות החברתיות שלהן נפגעות.

4. הפרעות בשינה - בשל הקרינה הנפלטת מין המסכים, וגורמת לפגיעה באיכות השינה.

5. השמנת יתר – השהייה מול המסך ללא תנועה ופעילות גופנית בסיסית, וגם נישנושים בזמן הצפיה גורמים לעליה במשקל.

6. חשיפה לתכנים לא ראויים - מלבד העניין הבריאותי, העניין החינוכי חשוב לא פחות, ילדים נחשפים לתכנים לא ראויים ולא מתאימים לגילם.

באותה מידה צפיה בתכנים חינוכיים, או מדעיים המוסיפים ידע, יכולים לתרום ולהעשיר את הילד, אך צריך לשים דגש חזק על הגבולות, צפיה לפי ההמלצות מעקב על תכנים, מפגשים משפחתיים ללא מסכים ניידים וכו' על מנת ליצור שייכות ולמנוע התמכרות לתרבות המסך.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית