הלכה ב-60 שניות

האם מותר להשתמש במנגל הקבוע בפארק ל'על האש'?

"הלכה ב-60 שניות" עם הפוסק הגאון רבי בנימין חותה - פינת הלכה יומית קצרה ואקטואלית היישר מאולפני 'כיכר השבת' | ובפינה היומית - הלכות בין הזמנים: האם מותר להשתמש במנגל הקבוע בפארק? • צפו (יהדות)

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

8
מה עם הסבר?
יצחק
7
ישנה הלכה הקובעת שהולכים אחר הרוב, ומכיון שרוב הבשר המצוי בישראל הוא כשר, ודאי שאנו דנים שהבשר שנצלה ע"ג המנגל הוא כשר, ולכן נראה שיש להכשיר לכתחילה, וכדינא דגמ' שבשר הנמצא בשוק הולכים בו אחר הרוב ומותר לאכלו
שלום
התורה אומרת הפוך לא תהייה אחרי רבים להטות ..בפועל היהדות אומרת הרוב קובע .
סמי נחמיאס
6
מהו גר .לפי החכמים אחד שקיבל תורה ומצוות .לפי התורה זה אחד שמותר לו לאכול נבלות וטרפות .ראה פרשת השבוע .
שאלתיאל
5
עם כל הכבוד לרב בנימין חותה להלכות שהוא מוסר בשישים שניות, הוא מבטא את דעתו או לפי שיטת פוסקים מסוימים,למשל אם מותר להשתמש במנגל שמצוי בפארקים , אכן מהיות טוב בודאי יש להשתמש רק במנגל וברשת ללא חשש כשרות,אבל מעיקר הדין אפשר להשתמש במנגל הן בגחלים והן ברשת המצוי בפארקים בתנאי שלפני שמשתמשים מבעירים א
בן אור
4
כל שנה אומרים ביום הכפורים את אשר אסרת התרתי .איך יתכן שכל שנה אומרים אותו דבר .מה המסקנה ?שלא מתקנים כלום .אז אומרים
שמעון גולדווסר
3
לכאורה הבולעו כך פולטו, ומאחר והגחלים אינם נכבים מיד עם הורדת הבשר, הרי שאם המשתמש הקודם היה א"י וצלה טרפות, הרי שהרשת הוכשרה מאש הגחלים שהמשיכו לבעור. וגם אם נחשוש שמא הטרפות הורדו מהרשת לאחר כיבוי הגחלים, אפשר ליהודי להמתין עד לליבון טרם שיניח את הבשר הכשר. ובאשר לשומן טרפה הבלוע בגחלים, הרי הוא
אברהם
כל הכבוד הם תמיד מחפשים איך להחמיר אפילו שמותר כמו שהרב עובדיה אמר המחמיר חמור
יאיר
2
רב יקר .בזכותך אני יודע למצוא באתר איפה מגיבים .ותבורך על כך .מה שאתה אומר לא בהכרח מעניין
שוקי ברנדס
1
אמנם משום הטעם הבלוע לכאורה אין סבה לאסור, הרי המנגל עובר כל הזמן ליבון וגם השאריות שרופות לחלוטין. כן כתב המ"ב בהלכות פסח לגבי חצובה שעל הכיריים שאין צורך לעשות ליבון חמור כיון שמעיקר הדין אין צורך ללבן, אלא רק ליבון קל או הגעלה משום חומרה של חמץ. אבל יש סבה אחרת לאסור, הרשת של המנגל לא טבולה! הפת
מאן דהו
דבריך מרפסין אגרי בגלל שאתה יודע איזה מב אחד אתה מטיל סברות קרס טבילת כלים זה מצוה מדרבנן כמש בתוס עז אין בזה איסור כל כך ויש לזה מקום לפתרון ולא כאן במקום אבל איסור והיתר הוא איסור מהתורה שכתוב על כך ונטמתם בם וכו גם אם אתה צודק שיש ליבון מדובר פה על כלים של טרף איפה ההיתר שמתחת ליד א ליבון הגדר הו
מאן דכר שמיה

אולי גם יעניין אותך:

עוד בהלכה בשישים שניות: