כיכר השבת

המעצר האלים של חיים מזרחי

הבלש שנאשם בתיק, בעדותו: "הוא חונק אותי בצווארי ואני נותן לו מכה לכיוון פניו באגרוף"

אחד משני הבלשים שנאשמים בתיק על המעצר האלים של חיים מזרחי, העיד בבית המשפט וסיפר את גרסתו למה שהתרחש | הפעילות הסמויה ברחוב מלכי ישראל, הניסיון לסייע למעצר אחר, הפגיעה ברכב והמעורבות של מזרחי - עד למעצר | בעדותו הודה שמזרחי לא איים עליו, אז מדוע נעצר על "איומים"? | העדות (חדשות)

40
חיים גולדברג | כיכר השבת | כ"ד באייר | 15.05.23
המעצר האלים של חיים מזרחי
המעצר האלים של חיים מזרחי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית משפט השלום בירושלים נמשך הליך ההוכחות במשפט הפלילי שמנהלת המחלקה לחקירות שוטרים נגד שני הבלשים שהיו מעורבים במעצר האלים של הצעיר החרדי, חיים מזרחי, בשכונת גאולה לפני יותר משנה.

בימים האחרונים, אחד משני הבלשים שנאשמים בתיק, העיד בבית המשפט וסיפר כי הוא משרת במשטרה כ-11 שנים. 'כיכר השבת' עם עיקרי עדותו של הבלש, כפי שנאמרו בדיון.

תחילה הוא סיפר כי "במועד הרלוונטי לכתב האישום הייתי קצין בתחנת לב הבירה. יצאנו למשמרת בילוש ברחוב מלכי ישראל. רחוב מלכי ישראל, בפרט לכלל הגזרה, יש תופעה שהמילה המתארת אותה הכי טוב היא "סד"ח" (סחיטה דמי חסות), מגיע ארגון כשרות מסוים של טלפונים ודורש להחיל את הכשרות שלו על חנות פלאפונים, במידה ובעל החנות לא מסכים.

"באירוע עצמו, כשאנו יוצאים לפעילות, ויש תדרוך על פעילות סמויה על חנות פלאפונים אנו נחשוף, במידה ותוקפים שוטר או אזרח ולא על כל דבר שקורה ברחוב, אנו נחשוף את עצמנו ונשרוף את הפעילות שאנו עושים במקום. במקרה של הפרות סדר, ההנחיה במחוז שהיתה תקופה די ארוכה, על העלבת שוטר - לעצור את המקום שמבצע את העבירה".

המעצר האלים - כתבות קודמות >>

הבלש נשאל מה קורה באירוע שבכתב האישום? והשיב: "אני אלך ברשותך מעט אחורה, התחילה הפרת סדר על החנות, הגיעו כוחות יס"מ, היו שם מעצרים ופיזור של תושבים, שמירב מפרי הסדר התפזרו על המדרכות שממול ובכבישים במבואות הרחוב, רחוב מלכי ישראל מלא מבואות, רוב מפרי הסדר התפזרו לכל מיני כיוונים. השוטרים התמקמו כל אחד במקום שלו, בידיעה שכשיש הפרת סדר בפיזור, מיד לאחר מכן בפרק זמן לא ארוך מתחילה הפרת סדר ממושכת שעברנו כל יום, פשוט כל יום היינו ברחוב המדובר.

"בזמן שאנו נערכים להמשך הפעילות התקבל דיווח בגל שיוני וקנין הקמב"ל מבצע מעצר ברחוב ומנסים לחטוף ממנו את העצור. הדיווח הגיע מהתצפית, באותו שלב נתתי הנחיה לבלשים לחשוף עצמם ולצאת לסייע. באותו זמן אני עם אורות דולקים מקדימה ומפלס שני נתיבים למעבר.

"באותו זמן אני משפשף רכב, טמבון ימין שלי קדמי, טמבון שמאלי אחורי שלה, עם מהירות שלא עולה על 10-12 קמ"ש, זיהיתי שאין שום פגיעה ממשית וברכב התנהלות רגילה, מזהה בעין המון ומקבל החלטה להמשיך להתקדם לכיוון הסיוע במעצר היכן שצריך, מתוך הבנה שרכב הטויוטה לא יכול לזוז כי הרכב סוגר אותו מכל כיוון ואני אגיע לקחת ממנו פרטים לאחר מכן.

"בשלב הנסיעה מגיעים שני אנשים שדופקים לנו על החלון "פגעתם ברכב, פגעתם ברכב", "בלשים בלשים", כך אוהבים לצעוק שם ברחוב, הודענו לשני הצדדים גם השוטרת שהיתה איתי ברכב, לירז, אמרנו להם שמדובר במשטרה ושאנו נחזור לרכב לאחר מכן. אדם אחד החליט לעזוב את המקום, הבין את מה שנאמר לו, המתלונן המשיך לעמוד על הכביש בצעקות "אז מה אם אתם משטרה? מה נותן לכם את הזכות לעשות את הדברים האלה?", "אל תתנו להם לעבור", כחלק מהקריאות שנאמרו שם. בשלב הזה עדיין אני רוצה להגיע כמה שיותר מהר למקום המעצר שוקנין מבצע את המעצר, מהיכרות עם המקום אני מזהה שאמירות מהסוג הזה לאן הן יכולות להוביל ומה הסוף שלהן, יצאתי מהרכב והזזתי את המתלונן עם יד ימין שלי, שיעלה למדרכה על מנת שאוכל לחזור ולהמשיך בנסיעה שלי".

המדינה טוענת שהמגע הזה שלך עם המתלונן הוא בעצם מעשה תקיפה – תוכל להסביר מה עשית שם?

הבלש: "תקיפה זה לא, כי לא יצאתי, לא השתמשתי בכח, זה לא היה כח, באתי להזיז את הבנאדם כדי שאוכל לחזור לרכב ולהמשיך בעבודה שלי, למנוע הידרדרות של המצב ברחוב. תבינו, אני חייב להגיד, המצב ברחוב שם זה שבן אדם שעומד בכביש וקורא קריאות זה במרחק של מצמוץ נהיה המון של 30 - 50 ויותר אנשים. מי שמכיר את הרחוב, ואני מניח שכולנו עברנו בו, הרחוב הוא רחוב ראשי ויש את הרחובות הצדדיים והאחוריים, כל בתי המדרש שבמסביב לחנויות, הם מחכים להתפתחות הראשונה שמתחילה כדי לצאת מעבר לכביש.

"אני חוזר לרכב, הוא בא אחריי ותופס לי את הדלת כדי שלא אוכל לסגור אותה. אני תופס את הדלת וטורק אותה בחוזקה על מנת לסגור אותה. בשלב שאני ברכב יושב אני מזהה שבאירוע של וקנין כבר הושגה שליטה ותמה תכלית המעצר שם. במקביל, המתלונן שעדיין עומד על הכביש ועדיין ממשיך להגיד "אז מה אם הם שוטרים?", קורא לעברי, תוך שהוא מצביע עם היד "אז מה אם אתה משטרה?", "תקבל זקנבוט וסרטן".

"בשלב זה קיבלתי החלטה שאני עוצר אותו על העלבה, יצאתי מהרכב, ותבין, לצאת לבצע מעצר במקום הזה כל בר דעת מבין את המשמעות, גם מבחינת הכמות וגם בטח ובטח בגלל ההתייחסות שלהם למשטרה, וזו לא החלטה קלה, אבל קיבלתי אותה כי אנו כל יום שם, אבל קיבלתי אותה בגלל המשילות ועל אפס יחס למשטרה, יש לי את ההנחיה שלי שאני מכיר, יצאתי כדי לעצור אותו, הוא לא נתן לי את הצ'אנס. כשיצאתי ואמרתי "בוא לפה, משטרה" הוא דילג לכיוון המדרכה בחצי ריצה כזאת, ואני אחריו".

בהודעה במח"ש אתה אומר "יצאתי כדי לעכב אותו", תוכל להסביר איך האירוע מסתיים במעצר?

הבלש: "יש הנחיות מפקדים, ההנחיה אומרת שעל העלבת שוטר עוצרים את הבן אדם, מבצעים מעצר. אני מכיר את המטריה ברחוב, אני מכיר את ההתנהלות שקורית מסביב, ובתוך תוכי, אני יוצא במטרה לקחת מה שנקרא את הסמכות הפחותה ביותר. זה מה שיצאתי לבצע ברגע שיצאתי וקראתי לו ומילה הוצאתי מהפה והוא כבר התחמק וברח.

רגע המעצר האלים של חיים מזרחי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט: אתה מבין שיש הבדל אם היית מגיע לשם והמון שם מקלל אותך, או שמישהו עומד שם ומתעצבן עליך כי הוא חושב שאתה פגעת ברכב של מישהו, אז אתם כנהג מול נהג בעצם...

הבלש: "אני ממש לא מסכים איתך. כשיצאתי מהרכב וקראתי לו הוא לא נענה לקריאותיי, כשהגעתי אליו למדרכה והודעתי לו שהוא עצור הוא ניסה להתחמק ואמר לי שאין לי שום זכות לעצור אותו. המשכתי בחביקה שלו שאני מנסה להגיד לו שיפסיק להתנגד ולוקח אותו לכיוון הכביש כדי להכניסו לניידת, בשלב מסוים במאבק הוא מושיט יד וחונק אותי בצווארי, בשלב הזה שהוא חונק אותי בצווארי אני נותן לו מכה לכיוון פניו באגרוף כמוץ, ובשלב זה שהוא מוריד את היד מהגרון עוזרים לי שוטרים נוספים ומובילים אותו לניידת".

כשחיים פונה אליך בפעם הראשונה הוא אומר לך "גבר, שרטת את האוטו" נכון?

הבלש: "הוא פנה בגלל הרכב, ואז עניתי לו שאנו משטרה".

מה אמרת בדיוק, אתה זוכר? כי יש לך כל מיני גרסאות. אתה זוכר את המילים המדויקות?

הבלש: "אמרתי 'זו ניידת, אנו נחזור אליך'".

כשראית את חיים מחוץ לרכב שלך הבנת שהוא לא שייך למפגינים, נכון?

הבש: "לא. בתור שוטר, התפקיד שלי לא כולל תיוג של אנשים, קרו הפגנות, לא אחת ולא שתיים, שנכנסנו שבבניקים שנכנסים בשביל האקשן לתוך מוקדי ההפגנות, לאו דווקא ממה שמניע אותם אלא מכח השעמום, לא יכולתי באותו שלב לדעת אם הוא כן מפגין או לא מפגין. יכול להיות שבסוף התהליך אני חושב שנשאלתי במח"ש אם הוא חלק מהמפגינים ועניתי שלא, אבל בשניה הראשונה שאני רואה אותו אני לא יכול לדעת".

אבל אחרי שעצרת אותו בכביש ידעת שהוא לא מהמפגינים.

הבלש: "נכון".

אחרי שעצרת את חיים בצורה אלימה ואחרי שחיים נלקח מהמקום רק אז יצאת לתת לה את הפרטים.

הבלש: "עצרתי את חיים לאחר שהוא התנגד וניסה להתחמק, וזה בניתוק מוחלט מהאירוע של הפגיעה ברכב".

אז עם גב' טויוטה לא היתה לך שום בעיה?

הבלש: "לא".

אז למה צעקת עליה?

הבלש: "לא זכור לי שצעקתי עליה".

שמעת אותה מעידה בבית המשפט על כך שצעקת עליה, היא השתמשה במילה "חשבתי שהאגרוף הבא יהיה אצלי בפנים" – היא לא נשאלה על זה שאלה.

הבלש: "הזדעקתי על הרבה עדויות שהיו פה מעדי התביעה, שבחלקם התאימו את הסיפור של התביעה, ולא בכל פעם קמתי ואמרתי, לא צעקתי עליה, יכול להיות שבמכלול האירועים בזמן המעצר אולי פנו אלי אנשים אז יכול להיות שצעקתי, אבל לא עליה, להפך, נתתי לה את תעודת השוטר והיא כתבה את הפרטים על דף לבן".

היא ניסתה להגיד לך שחיים לא עשה שום דבר ולמה אתם עוצרים אותו?

הבלש: "זה לא רלוונטי אליה".

אז בגלל זה צעקת עליה?

הבלש: "אולי אמרתי בקול תקיף שזה לא עניינה. אני כשוטר מבצע מעצר ביפו, לכל אחד שיעבור אני צריך להסביר למה אני עוצר אותו?".

הוא איים עליך?

הבלש: "לא".

אז למה הוא היה עצור על איומים?

הבלש: "כשרשמתי את דוח הפעולה והשתמשתי במילה "איומים" אם אני זוכר נכון אני חושב ש.. לא זוכר, בדוח הפעולה שרשמתי את האיומים ייחסתי את האיומים לקללה וגם נשאלתי על זה אח"כ בחקירה אם הוא איים עלי וציינתי שלא, הוא לא איים עלי, פשוט זה סוג של טעות הבנה, טעות דפוס.. טעות..".

הניידת לא מיד נסעה, הכניסו את חיים לניידת, סגרו את הדלתות, ויש זמן מסוים עד שהיא מתחילה לנסוע, רואים את לירז נכנסת וגם מרדכי נכנס, היא נוסעת רוורס, בשלב זה אתה לא רואה את יותם יושב על המתלונן?

הבלש: "הלכתי לגברת טויוטה".

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
גיבורים על החרדים בא ניראה אותכם עושים ככה לערבים פחדנים
אוהב ישראל15.05.23
כן במזרח ירושלים מרשיעים אותם
חנן15.05.23
34
משטרת של הערב-רב. ברוך ה' לא שירתתי את מדינה זאת ולא אשרת.
רם15.05.23
אם השופט לא מאמין זה אומר שהחירטוט ברמה נמוכה מאוד
בלה בלה 11.03.24
33
אההההה, זה הכל היה טעות בדפוס, הבנתי.
אדי מרפי15.05.23

הצגת כל התגובות

32
הגוף הכיייי מושחת
מתי תבינו 15.05.23
31
פשע!!! שקרן!!! שהאלוקים ינקום בו את נקמתו!!!!
אזרח דואג15.05.23
30
שונאי ישראל. היה נס שהצליחו להרחיק את הרשעים מהר מירון. רק כך הם יכולים להתנהג עם חרדים
צבי15.05.23
הרי ברור כשמש שהמשטרה תוכננה מראש ליצור לחץ בקבוק בהר מירון והם גרמו למוות . הם בעצם הרוצחים.
צדיק המסיכות15.05.23
29
דם חם לא שולט בעצמו למה הוא בתפקיד הזה? זה מסוכן לציבור.
אמרו לי נגעו לי15.05.23
28
תמצית הפשע בישראל
בושה15.05.23
27
אלוקים ישלם להם שיחטפו מכות מעברינים הלוואי
שרית15.05.23
26
ב"ה מאז שיש מצלמות רחוב ומצלמות העברינות שלהם חוזרת להם בפנים , שוטר או פושע במדים?
דוד15.05.23
25
הם לא גיבורים איפה שצריך אותם וחבל
משה פרץ15.05.23
24
מדינה של רשעים אלימים ומושחתים, אין לנו חלק במדינת ישראל המושחתת שנידונה מראש לכליה
שמוליק15.05.23
23
..שוטרים זה חיות טרף.אכזריים.אלימים.חצופי כלפי חרדים...לערבים לא עושים כך...
חצקל15.05.23
22
אם יש ילד ערבי צועקים :חדל חדל אם יש ילד חרדי צועקים:אש אש אש מכאן הכל מתחיל
איש קרית ספר15.05.23
21
הבלש צודק הוא נמצא במקום עויין ומתאספים אנשים כדי להפריע וליצור מהומה ולסייע לתקוף ובעזרת קהל שמגן ומומע תזוזה מגיע אחד שתוקף ובורח
אורי15.05.23
הבנת הנקראבמציאות ולא מהבשל. שורש פרי העץ המורעל מבולש. ודל
הפוף גוטה16.05.23
ולכן שורטים רכב ובורחים ומפרקים עוברי אורח...
עבריינים בשם החוק11.03.24
20
גם אם הם שוטרים לא הכול מותר להם מותר להם לשמור על הסדר ולא להתנהג באכזריות כלפי אזרחים מעניין מאוד אם זה היה במיגזר הערבי גם כך היו מיתנהגים
יאיר לפיד 15.05.23
19
משטרה של מאפיה
אלעד15.05.23
18
מזעזע. פשוט מזעזע. כוחי ועוצם ידי. חיים מזרחי קיים את ''יהא ממון חברך''!! ובאמת, אז מה אם אתם משטרה. חצופים.
ירושלים15.05.23
17
מניסיון עם המשטרה כחולה ועבודה לצידם.הרבה מהם עבריינים אם מהבית או עקב עבודה לצד עבריינים .לא אתפלא אם בחקירה צולבת הבילושניקים האלה יתגלו כאלימים ושקרנים .תעודת שוטר לא נותנת לכם סמכות להתעלל באזרחים שומרו חוק - אם עדיין לא נכנס לכם לקודקוד -אתם עובדי ציבור למען הציבור לא נגדו.משטרת לואי דה פינס.
לוחם מג״ב לשעבר 15.05.23
16
צריך לשבת בכלא על אלימות!!
אני15.05.23
15
אם הוא קילל אותו את אותם קללות שצויינו מגיע לו רק רשע מדבר ככה ליהודי אחר
יש שם קללות15.05.23
14
הבלש הזה שפל שקרן רמאי לא כך היה מעשה עוד הכיר אותו מהעבר החליט שהולך על כל הקופה. ביזיון
חושב15.05.23
13
חבל שלא פירקו לשוטרים הנבלים הללו את הצורה, נאצים קטן עליהם, מאפיה בחסות החוק
דוד15.05.23
12
אין בן דוד בא עד שיכלו כל שופטים ושוטרים מישראל. לפני 76 שנה המשפט הזה מהגמרא לא היה מובן, היום הוא מובן
דוד15.05.23
11
כמה כייף היה השנה במירון שעל הסדר הציבורי במיתחם הציון הופקדו אברכים מאנש ולא בעלי המדים הכחולים הסדיסטים והאכזריים פתאום הכל מתנהל בסדר מופתי רוגע שלווה היישטרה אשמה באסון מירון אני הייתי על גשר דוב השוטרים סביבי היו לללא מכשירי קשר מישטרה שמתנהלת כמו גוף פשע ואני לא קנאי
חרדי15.05.23
10
ממתי עוצרים על סינון העלבה? האנרכיסטים שצעקו על שוטרים בתל אביב וגם הרימו יד אפילו לא היה מחשבה לעצור אותם. במקום רווי אלימות כפי שהבלש מתאר , מה שחסר לו באותו רגע זה לעצור מישהו על קללה????
חיים15.05.23
9
כל הסיפור הזה מכור מראש ומתוכנן! לפרטי פרטים!!!
זושא גרשנוביץ 15.05.23
8
עוד שוטר שקרן שמתאם עדויות צריך להזרק לכלא ולהיות מפוטר הוא וכח מי שנטל חלק בהתעללות הזו
מאיר15.05.23
7
לא השתכנעתי בכלל מהבלש האלים הזה! אין לו זכות לעצור בן אדם רק בגלל שהגן על אשה שנבהלה,להיפך הוא צריך לקבל על זה פרס שאכפת לו מאזרחים אחרים והמשטרה עם כל הכבוד שיש לי אליה,ויש לי כבוד לא יכולה לפגוע באזרח ולהתעלם או להמשיך וחיים צודק בטענתו והוא ממש לא העליב הוא אמר את כל האמת!
טלי🍒15.05.23
6
כל מילה שלו זה חרטוט רואים איך הוא מסתבך עם עצמו
הבלש זכה במקום הראשון בחרטוט שכל16.05.23
5
למה למען ה' האנשים עומדים ולא עושים כלווווווווווווום? ולמה למען ה' יש עדין כאלה אנשים אלימים סתם! במדינה שלנו?
ננחינ16.05.23
4
שקרן!!! גם חרש דיסלקט עיוור יאמר שהוא שקרן, ונראה שגם השופט תפס שהוא שקרן.
תימני16.05.23
3
משטרת הרשע חיות אדם
חיים16.05.23
2
אם זה נכון שהבחור אמר לקצין תקבל זקנבוט וסרטן לא פלא שיצא הקצף עליו
א.ש18.05.23
1
הלוואי היה עושה את זה לאיזה שמאלני, היה גומר בכלא
שי17.05.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24
ש

חופשת חורף באירופה

השיטה: הזמינו מוקדם וחסכו מאות שקלים במחירי הטיסות>>

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24