10 הצעות לשמירה על מצב רוח טוב גם בסוף היום

לא נעים ליפול למיטה מותשים, ובראש רצות מחשבות מייאשות על מה שלא הספקנו ודברים שעוד עלינו לעשות • 10 הצעות יעילות לשמירה על מצב רוח טוב גם בסוף יום גרוע במיוחד (אימון אישי)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אין טעות גדולה יותר מלהיכנס למיטה מדוכדכים אחרי יום גרוע. כי אחרי לילה מלא תוגה, היום שלמחרת לא יהיה שונה בהרבה, והתפקוד ירד בהתאם.

כדי להימנע ממעגל הקסמים המדכא הזה, כדאי שתאמצו לפחות שתיים מההצעות הבאות, לשמירה על מצב רוח טוב גם בסוף היום:

חליטות צמחים

לסיים את היום בחליטת צמחים. חליטת צמחים איכותית עוזרת להירגע ולהתכונן לשינה. לתוצאות מקסימליות מומלץ לקחת הפסקה קטנה ולשתות את התה לבד ובשקט.

הכינו אוכל למחרת מהלילה

תחסכו זמן וכסף ותבטיחו לעצמכם אוכל בריא ומזין ליום העבודה הבא. מומלץ גם להכין אוכל לילדים מראש. זה חוסך ויכוחים בבוקר ומונע פיתה נוספת עם שוקולד, אותה מכינים כי כבר ממש אין זמן ועצבים להתווכח עם הילדים. בערב לרוב יש הרבה יותר זמן וסבלנות לפתור את בעיית ארוחת העשר.

בחרו מראש בגדים למחר

אף אחד לא אוהב להתרוצץ בבוקר בניסיון למצוא את הבגדים המתאימים. כדי להימנע מאיחורים ולחצים מומלץ לבדוק עוד בערב את תחזית מזג האוויר, למצוא ולהתאים את כל הפריטים הנדרשים. כך גדל גם הסיכוי לא לשכוח משהו חשוב ועוד להשאיר זמן בבוקר לכוס קפה טוב.

בצעו תרגילי יוגה

תרגילי יוגה עוזרים להגמיש את השרירים והמפרקים. כמה תרגילים לפני השינה עוזרים לשחרר את השרירים המכווצים אחרי יום ארוך וקשה. כדאי להוסיף לתרגילי יוגה גם מספר תרגילי נשימה שעוזרים לאזן את הגוף והנפש.

היזכרו ברגעים נעימים מהיום שחלף

גם אם שכחנו משהו חשוב, גם אם בזבזנו קצת יותר מדי או אכלנו משהו מיותר לחלוטין, אין טעם להרוס את מצב הרוח לפני השינה. עדיף להיזכר בכמה רגעים נעימים שהיו במשך היום, ללכת לישון במצב רוח רגוע ולקום ליום חדש בו ניתן לתקן את מה שלא הלך טוב ביום הקודם.

אל תיכנסו למיטה עם הסמראטפון ביד

מיילים ורשתות החברתיות יודעים לרמות את תחושת הזמן שלנו. כדי שלא נמצא את עצמנו בשעה 3 לפנות בוקר מדפדפים בתמונות, פשוט תוציאו את כל מסיחי הדעת מבעוד מועד מחדר השינה. מה גם שהאור של המסכים אומר למוח שלנו שהגיע הזמן לעבוד ולהתרכז ולא להירגע ולהירדם. לכן לפעמים גם אחרי בילוי קצר מול המסך במיטה אנחנו מתקשים להירדם.

הקפידו על 7 שעות שינה

תציבו את השינה בראש סדר העדיפויות. מחסור בשעות השינה פוגע בבריאות הפיזית והנפשית כאחד. אם אתם לא ישנים 7 שעות ביום, זה הזמן לעבור שוב על סדר העדיפויות שלכם.

ערכו רשימת מטלות

תעשו רשימה של הדברים שאתם צריכים לעשות מחר ועוד רשימה אחת של דברים שמטרידים אתכם. זה אולי לא יעשה אתכם מסודרים יותר, אבל בטוח יעזור לכם להירדם בלי להריץ בראש כל הזמן אותן מחשבות. רישום המשימות מבטיח למוח שלא נשכח את הדברים החשובים, והטריק הקטן הזה עוזר לנו להירגע ולהתנתק מהמחשבות המטרידות.

כוס מים לפני השינה

לפני השינה תשתו כוס מים מינרליים. פעולה פשוטה זו תיטיב עם העור ועם ההרגשה הכללית בבוקר. ניתן להוסיף למים האלה נענע, לימון וג'ינג'ר. כך תרוויחו לא רק את יתרונות המים, אלא גם את היתרונות של כל הצמחים הטובים האלה.

מקלחת טובה

תיהנו ממקלחת או אמבטיה חמה. פינוקי מים מסייעים לשינה טובה, אבל למי שמתקשה להירדם כדאי לסיים את המקלחת שעה לפני השינה. במהלך השינה חום הגוף יורד, ואילו המים החמים מעלים את חום הגוף, ולפעמים זה מפריע להירדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר