בדיקת 'כיכר'

סקר שוק: אילו נתחי בשר ועוף מהודר הם הזולים ביותר?

רגע לפני החגים הבעל"ט, יצא 'כיכר השבת' לרשתות השיווק הגדולות במגזר החרדי, לבדיקת שוק מיוחדת: מהם פערי המחירים בין מוצרי הבשר והעופות ממערכות הכשרות השונות? (צרכנות נבונה)

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ימים ספורים לפני ראש השנה וחג הסוכות המתקרב, יצא 'כיכר השבת' למספר חנויות מרשתות השיווק הגדולות במגזר החרדי, לבדיקת שוק מיוחדת: מהם פערי המחירים בין מחירי מוצרי הבשר והעופות ממערכות הכשרות השונות?

התברר לנו כי מדובר בפערים גבוהים במיוחד. כך לדוגמה כרעיים עוף טרי יכול לעלות 45 ש"ח אם הוא תחת כשרות העדה החרדית, כאשר באותו הסניף, אותו מוצר בכשרות הרב מחפוד, יעלה 29.9 ש"ח בלבד.

אבל לא רק ביחס לכשרויות הספרדיות ישנו פער ניכר. גם ביחס לכשרויות האשכנזיות האחרות, לנדא קהילות, רובין ושארית ישראל, קיים פער גדול כפי שניתן לראות בטבלה המיוחדת שערכנו.

את הבדיקות ערכנו בסניפים של 'אושר עד', 'יש חסד' ו'שערי רווחה'. יודגש, פערי המחירים כפי שהם מוצגים בכתבה, נכונים לזמן הבדיקה שנערכה ביום רביעי השבוע (25.09.2019). כמו כן, לא בכל רשת שיווק היה את כל המוצרים והשלמנו את הטבלה ממה שמצאנו ברשתות המקבילות.

על מנת שלא להלאות את הקורא, החלטנו לבדוק רק מספר מוצרים בסיסיים, אותם רוכשים מרבית האנשים בתקופת חגי חודש תשרי, כדלהלן:

מוצרי עוף טרי: עוף שלם, כרעיים ושניצל טרי. מוצרי בשר: נתחים מספר 2, 5 ו-6, קפוא. כידוע, עופות ניתן למצוא בכל החנויות כשהם טריים, במגוון רחב ומכל הכשרויות כמעט. בשר לעומת זאת, למרבית הכשרויות אין טרי בחנויות ולכן התמקדנו בקפוא, מה שהוציא מהמשוואה את הבשר בכשרות המהודרת של הרב מחפוד שלא מצאנו ברשתות מוצרי בקר קפוא שלה.

באופן כללי, נראה כי המוצרים בכשרות בד"ץ העדה החרדית רשמו ירידה במחיר בשנה האחרונה, לאור העובדה שכיום ישנה תחרות בין שלושה שחקנים שמשווקים מוצרי עוף ובשר מכשרות העד"ח. למרות זאת ישנם עדיין פערים משמעותיים במחיר ביחס לכשרויות אחרות.

ברמת המחיר של הכשרויות האחרות, חשוב לציין כי לכשרות בד"ץ קהילות למשל, יש אופציה לאפשר מחיר מוזל יותר, לאור העובדה שהם משווקים על ידי נטו, המחזיקה במשחטת ענק שחוסכת באופרציה, דבר שמשפיע מאוד על המחיר.

גם כשרויות הרב רובין, הרב מחפוד ושארית, ששוחטים בעוף ירושלים ומשווקים כולם על ידה, נהנים במידה מסוימת מאפשרות לחסוך בעלויות ולהוזיל מחירים בגלל השיווק המאוחד.

הרשימה לפניכם, השוו ושפטו בעצמכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר