הבגד עושה את האדם: הפסיכולוגיה שמאחורי הלבוש שלנו

בראיונות עבודה ובפגישות למיניהן, גברים ונשים כאחד, עושים מאמצים כדי להדהים את האדם עימו הם נפגשים. לבוש נכון אינו רלוונטי רק למועדים מיוחדים, אלא חשוב גם בחיי היום ובעל השפעה (תרבות)

(צילום: Ethan Kent on Unsplash)

הלבוש שלנו חשוב מאד. זה לא משנה אם אתם כאלו שעוטים על עצמכם חליפות של ארמני או מעדיפים לצאת מן הבית בלבוש ספורטיבי, הבגדים שאתם לובשים מרמזים על סוג האדם שאתם.

זה נכון לא רק במצבים חברתיים, אלא גם בעסקים, כאשר מה שאתם לובשים יתן אינדיקציה ללקוחות פוטנציאליים ושותפים עסקיים על הטעם הספציפי והנטיות שלכם, כמו גם ישפיע על התפיסה שלהם לגבי מי אתם. האופן שבן אתם מתלבשים הוא גם חיוני לבריאות הנפש שלכם בכל זמן נתון ויכול להניע אתכם לשנות את ההתנהלות שלכם במצבים רבים.

אין שני לרושם ראשוני

כולנו יודעים כמה זה חיוני להתלבש נכון לראיון עבודה, אבל אמנות ההלבשה שננקטת כדי להרשים, איננה תקפה רק בראיונות למיניהם, אלא גם, בפגישות של שידוכים. שם, בדרך כלל גברים ונשים כאחד יעשו מאמצים כדי להדהים את האדם איתו הם נפגשים, ברגע שהם נכנסים לחדר.

אנו מבצעים פסקי דין תוך שניות, ובלי קשר לשאלה אם זה הוגן או לא רלוונטי, כולנו עושים זאת. האם לפרטנר שלכם לדייט יש את האישיות הטובה ביותר שפגשתם אי פעם? אולי. אבל אם איננו לבוש היטב, נדמה לכם שלא אכפת לו מהמראה שלו, אבל חשוב יותר, לא אכפת לו ממכם. אחרי הכל, שום דבר לא נחמד יותר מהידיעה שמישהו השקיע לכבוד הפגישה שלכם יחדיו.

לבוש נכון בונה את הביטחון העצמי

כמובן, לוק מוצלח איננו מסתכם ברושם שאתם רוצים ליצור על אחרים, אלא חשוב יותר, על האופן שבו בגדים ואביזרים גורמים לכם להרגיש.

אתם מרגישים הרבה יותר בטוחים ונינוחים בנעלי נייק, אך הן אינן משדרות איכות ופחות מתאימות לאירועים רשמיים - מה הבחירה הנכונה? זו שגורמת לכם להרגיש במיטבכם.

אתם חושקים בשעון יד של "רולקס" והתקציב הנוכחי שלכם מאפשר רק דגם פשוט וזול של "קסיו", אבל אתם יודעים שתרגישו בטוחים יותר עם שעון יוקרה שוויצרי. במצב כזה, מומלץ לחסוך כסף בשביל "רולקס" או "אומגה" ולעת עתה לחפש אחר משהו אשר שיעניק לכם ביטחון עצמי, לא פריט שמגזין או אתר אומר לכם שהוא "השעון הטוב ביותר עבור גברים". מצאו את העמק השווה, תרתי משמע.

יצרו שיווי משקל בין הבגדים שאתם מחשיבים כמעלים את הביטחון העצמי שלכם ובין אלו שנחשבים כאופנתיים ומקובלים חברתית. השורה התחתונה היא למצוא את האיזון הנכון בשבילכם. ישנו באנגלית ביטוי: "דרס טו סקסס", בתרגום חופשי: "לבישה להצלחה". פירושו הוא למצוא משהו שגורם לכם להרגיש נהדר ונותן לאחרים את הרושם של כוח והישג. זה לא קל ליישום, אבל שום דבר שווה איננו קל להשגה.

מדים בבית הספר

בבתי ספר "משלנו", לבנות התלבושת האחידה מקובלת מימים ימימה, וזו מדיניות מבורכת ביותר. אך לא כך המצב בבתי ספר רבים בעולם, כמו באוסטרליה ובבריטניה, שם המדים הם חובה, חוץ מימים אחדים שקורים פעם או פעמיים בשנה.

בארצות הברית, לעומת זאת, נדיר ביותר שילדי בית ספר לובשים מדים.

מי צודק? קשה לומר, שכן יש יתרונות וחסרונות ניכרים לבגדי השרד.

אפשר לטעון כי תלבושת בית הספר שמכריחה את הילד ללבוש את אותה חולצה כל יום ברציפות, מאפשרת לו להיות שווה בין שווים ומונעת מההורים לתזז בקניות של עוד ועוד בגדים כדי להבטיח שהילד תמיד יראה אופנתי וישתלב היטב בבית הספר.

מצד שני, רבים שונאים מדים כי הם מגבילים, לא נוחים ואינם מאפשרים את הביטוי העצמי. לא משנה באיזה צד אתם נוקטים, יש הרבה מה לשקול סביב היחסים בין הלבשה מוצלחת ומקובלות בבית הספר מגיל צעיר. האם מדים מעודדים הכללה או מקשים על הילדים למצוא חברים עם טעם ואינטרסים דומים לשלהם? זו כבר עילה למאמר חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר