כך תשלטו על הוצאות האוכל שלכם ותחסכו המון כסף

אם תקחו 7 דקות בלבד כדי להעריך כמה כסף אתם באמת מוציאים על אוכל מדי שבוע, לא רק שתבינו טוב יותר את הצרכים של משק הבית שלכם, אלא גם תלמדו היכן אתם יכולים לקצץ בעלויות (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

ישנו תחום בתקציב המשפחתי שאנשים נוטים להתעלם ממנו מבלי משים: חשבון הוצאות הסופר. אולי אתם קונים יותר מדי קופסאות שימורים של מלפפונים חמוצים. או משליכים לפח בעקביות (כלומר, מבזבזים) את אותה שקית חסה נבולה מהמקרר לפני שסיימתם אותה.

אם תקחו שבע דקות בלבד כדי להעריך כמה כסף אתם באמת מוציאים על אוכל מדי שבוע, לא רק שתבינו טוב יותר את צרכי משק הבית שלכם, אלא גם תדעו היכן אתם יכולים לקצץ בעלויות.

יופי, אז איך ניתן לבדוק את חשבון הוצאות הסופר שלנו? כדי להתחיל, אספו את קבלות המכולת והסופר שלכם מהחודש האחרון. בשלב הבא, קבצו את בני הבית שלכם ורשמו את כל הצרכים התזונתיים המיוחדים (נניח, אלרגיה למזון או רגישות) שיש לתת עליהם את הדעת.

לדוגמא: במשפחה שלכם בת ארבע נפשות אדם אחד הוא צמחוני. או שאחד רגיש לגלוטן. מידע זה יספק את ההקשר לשלב הבא, מכיוון שאינכם יכולים להעריך כראוי את תקציב המזון שלכם מבלי לכמת תחילה את מספר הפיות שאתם מאכילים ולהבין את המקורות לכל עליה פתאומית בהוצאות.

בשלב הבא, שבצו בקטגוריות את הוצאות המזון שלכם. האם עיקר המזומנים שלכם הולכים לתוצרת אורגנית? או שאתם מוציאים הרבה כסף על צנצנות מפוארות של רוטב עגבניות לילדכם שכה אוהב פסטה? חלקו את הפריטים ברשימה שלכם לפי קבוצות אוכל - בשרים, פירות וירקות, חטיפים וכו' - ואז את סך העלויות. הערה: זהו לא מסע של רגשות אשמה, אלא מדובר יותר ב"החזקת ראש" לגבי המקום שאליו הכסף שלכם הולך בכל פעם שאתם מבקרים בחנות המזון.

השלב האחרון. פתחו את המקרר שלכם ובדקו את המזווה. מה יש שם שמתחסל בעקביות? ומה כל הזמן הולך לאבדון? אולי יש לכם ארבע פחיות גרגירי חומוס ששכחתם מהן, שאתם יכולים בקלות לפזר בסלטים של ארוחת הצהריים שלכם בשלושת השבועות הבאים. או שאולי הוצאתם 20 שקלים על רוטב שמעולם לא השתמשתם בו ותאריך התפוגה שלו מתקרב. לא משנה מהם הפריטים, בדקו את המלאי והוסיפו אותם לרשימה שלכם.

עכשיו, שאלת מיליון הדולר. על סמך כל מה שרשמתם, איפה אתם יכולים לחסוך? במילים אחרות, האם תוכלו להסתפק בקניית רוטב לפסטה של ​​המותג של הרשת בה אתם קונים? (האם בת ה-7 שלכם תבחין בהבדל? כנראה שלא.) או, אם אתם מתכוונים לבזבז יותר על בשר משובח, באיזה אזור אחר אתם יכולים בקלות לקצץ? (אולי תוכלו לערבב אפשרויות צמחוניות יותר כמה פעמים בשבוע כדי לחסוך בעלויות.)

המטרה של התרגיל הזה היא לא רק לבחון את הוצאות המזון שלכם, אלא גם את ההרגלים שלכם. עידן חדש, אתם אנשים חדשים כעת עם תובנות ומסקנות, נכון? ובכן, ביקורת אינה טובה רק למותניים שלכם, היא גם נהדרת לארנק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר