"מענק הסתגלות"

לא תאמינו: זה הסכום שבנט יקבל עם צאתו מהכנסת

אזרחי ישראל יעניקו מתנה נדיבה מיוחד לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, כשהוא יפרוש מהכנסת בעוד כשלושה חודשים • המענק ישולם לעוד מספר חברי כנסת וותיקים (אקטואליה)

בני סולומון | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סאלם, פול)

מענק הסתגלות נדיב במיוחד: ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט והשרים לשעבר; יובל שטייניץ, צחי הנגבי, תמר זנדברג ואורלי לוי-אבקסיס מהליכוד, ייאלצו לפרוש מהכנסת ב־15 בנובמבר - אך אל דאגה, הם יצאו עם מענק שמן מתנת אזרחי ישראל.

על פי הפרסום הבוקר (שלישי) ב'כלכליסט', כל השמות שיוזכרו יקבלו "מענק הסתגלות", העומד על 270 אלף שקלים, בשל הוותק הארוך שיש להם בכנסת.

בנט, הוא הצעיר מבין החבורה, הוא נכנס לכנסת רק ב-2013 והספיק לכהן כשר החינוך, שר הכלכלה, שר ביטחון וכמובן ראש ממשלה.

הוותיק ביותר הוא צחי הנגבי שנכנס לכנסת ב-1988 והספיק לכהן בשלל תפקידים ובשתי מפלגות שונות - הליכוד וקדימה. גם השר לשעבר שטייניץ, נחשב לוותיק, והוא מכהן בכנסת מ-1999, כשבין שלל תפקידיו היה - שר אוצר, שר אנרגיה ויו"ר ועדת חוץ וביטחון. אורלי לוי, נכנסה לכנסת ב-2009 מטעם 'ישראל ביתנו', והספיקה להחליף שלל מפלגות, כשהאחרונה שבהן היא הליכוד.

ה"מענק הנדיב" נקבע כבר לפני שנים בכנסת, ולפיו, כל ח"כ פורש זכאי למענק פרישה בגובה משכורת חודשית ברוטו (נכון להיום - 45 אלף שקל) על כל שנת כהונה עד לסכום של שש משכורות.

מענק ההסתגלות משולם לח"כים הפורשים החל מהשנה השנייה לכהונתם כך שמי שכיהנו פחות משנה לא זכאים למענק זה. כמו כן כל חבר כנסת שפורש מקבל סכום של 4,800 שקל, שמתפרס על פני שנה עבור עיתונים וטלפון כדי שיוכל "לשמור על קשר עם הציבור". ח"כים שנכנסו לכנסת לפני 2009 וכיהנו ברציפות, בהם שטייניץ, יקבלו את ההחזר הזה כל שנה לכל חייהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר