יוקר המחייה בישראל

שופרסל נכנעה לתנובה ואישרה עליית מחירים - הנקמה: הורדת חלק מהמוצרים

המאבק ביוקר המחייה הבלתי-נסבל בישראל: בחברת תנובה החליטו לפני תקופה על העלאת מחירים במספר רב של מוצרים, בשופרסל הודיעו כי הם מסירים חלק ממוצרי החברה | היום, שופרסל התקפלה והמחירים של מוצרי תנובה יתייקרו - אך לא כולם | כך שופרסל "נוקמת" בתנובה (חדשות, כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
שופרסל | ארכיון (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

לפני מספר שבועות הודיעה חברת תנובה כי החליטה לייקר חלק ניכר של מוצרי החברה. ברשת שופרסל הודיעו כי הם לא מקבלים את עליית המחיר, בתנובה התעקשו, ו'שופרסל' הורידה את מוצרי תנובה, היום (שלישי) הודיעה הרשת על כניעה והחזרת חלק ממוצרי החברה.

'שופרסל' הייתה הרשת שקידשה מאבק מול עליית המחירים ובשבוע האחרון אף נתלו שלטים בסניפים השונים של הרשת -כולל ביש חסד, כי יש מחסור בחלק ממוצרי תנובה בשל דרישת החברה לעלות מחירים,

אך כנראה הלחץ מצד הלקוחות שרגילים לקנות מוצרי תנובה ולא מצאו את רצונם בסניפים השונים - השפיע ושופרסל כאמור חזרה בה.

בהודעת שופרסל מהבוקר נכתב: "בשל המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשתה של תנובה לעליית מחירים – הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים".

שופרסל אמנם התקפלה אבל לא לגמרי, והיא הודיעה על החזרת רק חלק מהמוצרים - כדוגמת: גבינה צהובה, מוצרלה, גבינה לבנה רכה 9%, חמאה, שמנת חמוצה, יוגורט עיזים, משקה חלב לקפה, שמנת לבישול, טופו בטעם טבעי, יוגורט יופלה ועוד מוצרים.

יחד עם זאת שופרסל גם מצאה דרך להעניש את תנובה והיא לא תחזיר למדף את מוצרי השף הלבן, יולו, נפוליאון, פיראוס, פרילי, קרלו, תנובה אלטרנטיב, מעדנות, וחלק ממוצרי עמק וסנפרוסט ועוד.

עו"ד לינור דויטש ממייסדות 'לובי 99' מי שנחשבת ל"לוביסטית של הציבור" על הסיבות ליוקר המחיה, הריכוזיות במשק והפתרונות, התראיינה ל'כיכר השבת' ונשאלה - תנובה החליטה לעלות מחירים, אם תבוא מולם רשת שתעשה שרירים - כמו שראינו במאבק מול יוניליוור, שגיא לרר וגם אתם הייתם מעורבים - תנובה יכולה להגיד, אתם לא רוצים לעלות מחיר על החלב? יש עוד 20 מוצרים שלא נספק לכם...

"זה יתר מ-20, תנובה היא קונצרן המזון הגדול בישראל. בתחום החלב היא חמישים אחוז, בגבינה צהובה היא מונופול של 74 אחוז. זה מטורף, זה לא איזה מונופול בקטנה. עכשיו אם היא לא מספקת את המוצר, המדף נשאר ריק. זה לא רק שהיא אומרת שמוצרי חלב לא יהיה לך. גם לא יהיה לך ירקות קפואים של סנפרוסט, לא יהיה לך שניצלים של מאמא עוף, לא יהיה לך נקניקים של טירת צבי, לא יהיה לך בשר של אדום אדום וגבינה בולגרית של פיראוס. כמות המוצרים שהיא יכולה למנוע ממך זה לא כוחות".

עו"ד לינור דויטש: "יקר כאן בגלל 'מגה מונופולים'; אין תחרות" | ריאיון מסעיר

ואיפה רשות ההגבלים?

"רשות ההגבלים, לצערי. רשות תחרות איננה, אנחנו קוראים להתערבותה. היא זרוע האכיפה של הממשלה ועל פי חוק רפורמת הקורנפלקס מ-2014 שמדברת על רפורמת המזון יש להם סמכויות אכיפה. לצערי היא לא משתמשת בהם, לא מספיק.

"צריך להבין שזה לא גזירת גורל. במשך שנים אישרו מיזוגים, הרי מישהו אישר לתנובה לקנות את סנפרוסט ולאוסם לקנות את מטרנה, ולקוקה קולה לקנות את טרה. צריך אישור מרשות ההגבלים".

האישור זו הבעיה? הם לא יכלו לפתוח לבד?

"שיפתחו, מעולה שקוקה קולה הייתה מתכבדת ופותחת מחלבה שתתחרה בטרה וזה היה תחרות ומוריד מחירים. נותרנו עם מצב שיש קצת שחקנים ואין תחרות".

כל זה אנחנו מדברים על שוק המזון, אבל זה לא רק במזון, זה גם בשאר תחומים...

"המשק בישראל הוא מהריכוזיים בעולם. גם בתחום הבנקים, הרכב, גופי הפנסיה ובכל תחום שרק תגיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר