מהפכה בתחום הסייעות

ההסכם החדש בין ההסתדרות לאוצר: אלו ההטבות שהושגו

ההסתדרות והאוצר הגיעו לסיכומים בנוגע להסכמי שכר לגבי הסייעות שהשכר שלהן יוגדל. גם עובדי המגזר הציבורי יקבלו תוספת שכר, קיצור שבוע העבודה ומענק חד פעמי | כל הפרטים (חדשות כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
סמוטריץ' ויו"ר ההסתדרות, היום בהצהרה (צילום: דוברות)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ערכו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים משותפת, בה הציגו את הסכם השכר החדש במגזר הציבורי וכן הסכם שכר חדש לסייעות.

על פי הודעת השניים, שכרם של עובדי הציבור שלא עלה בשנים האחרונות, יעלה בכ-11 אחוזים, במקום 15 האחוזים שדרשו תחילה בהסתדרות.

לטענת ההסתדרות: "עברו כמעט 7 שנים מאז שנחתמו הסכמי המסגרת בפעם האחרונה. מאז דצמבר 2019, מרבית המגזר הציבורי היה ללא תוספות שכר רוחביות. ההסתדרות החליטה להיכנס מתחת לאלונקה כדי לעזור למדינת ישראל להתאושש ממשבר בריאותי-כלכלי וחילופי ממשלות".

לאחר מכן הוצג עיקרי ההסכם עם משרד האוצר, תהיה כאמור תוספת שכר בשיעור 11% ע"פ החלוקה הבאה: יוני 2023 – תוספת של 400 שקל; אוקטובר 2024 - השלמה ל-500 שקל.

התוספת האחוזית ב-2023: יהיה בדצמבר 2024 - 2%; אפריל 2025 - השלמה ל-3.5%; אפריל 2026 - השלמה ל-5% ובאפריל 2027 - השלמה ל-6%.

מענק יוקר המחיה - הצדדים סיכמו על מענק מיוחד ע"ס 6,000 שקל אשר נועד לסייע בהתמודדות עם יוקר המחיה.
כ-40 אחוז מהעובדים ברמות השכר הנמוכות במגזר הציבורי ייהנו במהלך 2023 מעלייה של למעלה מאלף שקל בשכרם החודשי בזכות תוספות השכר והעלייה הצפויה בשכר המינימום (במהלך חודש אפריל).

קיצור שבוע העבודה - עוד סוכם עם משרד האוצר, כי שבוע העבודה במגזר הציבורי יקוצר בשעתיים: יוני 2023 – 41 שעות שבועיות (קיצור שעה אחת); ינואר 2025 – 40 שעות שבועיות (קיצור שעה אחת), כאשר ההערכה היא שהתוצאה של הקיצור, יגרום למאות אלפי משפחות במדינת ישראל יעבדו 104 שעות פחות בשנה, וזאת בלי להפחית בשכרם. צעד זה גם יגדיל את רווחת העובדים וגם ישפר את הפריון במשק.

קופסאות סיוע לצורך תיקוני שכר לסקטורים ייחודיים - תקציב ייעודי לחיזוק סקוטרים ספציפיים: עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ובקופות החולים, טכנולוגים רפואיים, עובדי הדימות והרנטגן, עובדות סוציאליות, אחיות, פסיכולוגים בשירות הציבורי ועובדי בתי החולים הפסיכיאטריים.

קרן רווחה לגמלאים בפנסיה צוברת - תוקם קרן רווחה לגמלאים בפנסיה צוברת, בדומה לקרן שפועלת לרווחת גמלאי המדינה בפנסיה התקציבית. באמצעותה המדינה בסבסוד פעילויות והטבות לגמלאים במגוון רחב של עולמות תוכן.
מימונה 2023 –יתווסף לעובדים חצי יום חופש נוסף באיסרו חג - יום המימונה, וזאת על חשבון המעסיק.

הרפורמה לסייעות

מדובר ברפורמה שאמורה לחולל שינוי יסודי בתפיסת המקצוע: מסייעת - לתומכת חינוך. תהיה הכרה בכך שמדובר בפרופסיה בליבת הפעילות הפדגוגית. מה שיגרום למציאות חדשה עם מקצוע מכבד שיש לו אופק קידום והתפתחות.
שיפור משמעותי בשכר ובתנאי העבודה. משכר הכולל השלמה אל שכר מינימום אל שכר תחילי חדש ומכבד.

עיקרי ההסכם: שכר היסוד של תומכות החינוך יועלה בלמעלה מ-20% ויעמוד מעתה על 7,000 עד 8,000 שקל לעובדת מתחילה ללא ותק.

ע"פ החלוקה הבאה: שכר הבסיס של תומכת חינוך צמודה / רפואית יועלה ל- 7,000 שקל למשרה מלאה. שכר הבסיס של תומכת חינוך לגננת יועלה ל – 7,200 שקל למשרה מלאה. שכר הבסיס של תומכת חינוך מיוחד (בינוני – קשה) יועלה ל- 8,000 שקל למשרה מלאה.

משרה מלאה = 42 שעות שהולך ופוחת ל-39 שעות לאורך תקופת ההסכם. תוספת וותק: 50 שקלים לשנה לכל שנת וותק.

תשלום תוספת שכר לפי רמה מקצועית (התקדמות לפי פז"מ והכשרות מקצועיות): תומכת חינוך מוסמכת תקבל תוספת בגובה של – 400 שקל. תומכת חינוך מתקדמת תקבל תוספת בגובה של – 800 שקל. תומכת חינוך מנוסה תקבל תוספת בגובה של – 1,200 שקל. תומכת חינוך בכירה תקבל תוספת בגובה של – 1,600 שקל. תוספת של עד 600 שקל לחודש לתומכת חינוך שלא נעדרת. מענק שנתי של 1,000 שקל לתומכת חינוך שנעדרה 10 ימי מחלה ומטה. כל תומכת חינוך שמחליפה גננת תהיה זכאית ל-200 שקל בנוסף לשכרה עבור כל יום שבו בוצעה ההחלפה.

בהמשך: תומכות החינוך ייהנו גם הגדלת התגמול בגין עבודה בקייטנות ומהעלאת קצובת ביגוד שנתית. קיצור שבוע העבודה של תומכת חינוך במשרה מלאה ל-39 שעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר