החידה שמביכה את ההורים: לאן נוסע האוטובוס?

חברת 'נשיונל גאוגרפיק' פרסמה חידה שגורמת להורים מבוכה רבה. מצד שני, הילדים עולים על הפתרון במהירות. אז לאן האוטובוס נוסע ואיך זה יכול להיות שהקטנים מצליחים לפתור מהר יותר? כל הפרטים (חינוך ילדים, משפחה)

לאן הוא נוסע? זה פשוט הרבה יותר (צילום מסך מתוך היוטיוב של נשניול גאוגרפיק)

אם אתם חושבים שאתם חכמים יותר מתלמיד בכיתה ה', יתכן שהגיע הזמן לחזור לבית הספר. חידת ההיגיון של חברת 'נשיונל גאוגרפיק' הפכה לוויראלית אחרי שהביכה לא מעט הורים בדרך לפתרון שאמור להיות פשוט, לכאורה, אך מסתבר שילדים מצליחים לפצח אותה מהר יותר ממבוגרים.

החידה מציגה אוטובוס סימטרי לחלוטין ושואלת: לאיזה כיוון נע האוטובוס?

אם אתם לא מצליחים, הנתון הבא לא יעודד אתכם: 80 אחוזים מהילדים מתחת לגיל 10 שהתבוננו בחידה, הצליחו לפתור אותה מיד.

עדיין מבולבלים? הנה הטריק מאחורי התשובה: באוטובוס אין דלתות, מה שמחייב את הנוסעים לעלות מהצד הנגדי, שאינו נראה לצופים. משמעות הדבר שהאוטובוס חייב לנוע שמאלה.

ואם אתם תוהים איך זה שהילדים מבינים את זה מיד, התשובה לא ברורה כל כך. לפי מחקרים של הקולג' האוניברסיטאי של לונדון, ואוניברסיטת ביברק בלונדון, ככל שאנו צעירים יותר, אנחנו חורצים את דעתנו על סמך הסימן החזותי הראשון שאנחנו רואים, וככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו משתמשים בניסיון העבר ומקורות מידע רבים יותר.

כלומר, עובדת היותנו בוגרים ומנוסים יותר, עומדת לרעתנו, כי בסך הכל היינו צריכים להבחין מיד במיקום הדלתות. ובמילים פשוטות, מדובר במקרה קלאסי של "חשיבת יתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר