ילדים עשירים

דמי חנוכה לילדים: ההזדמנות לחינוך כלכלי של ילדיכם

קשה למצוא מנהג האהוב על הילדים כמו המנהג של "דמי חנוכה" - אולם אם תעשו את זה נכון תלמדו את הילדים שלכם שיעור לחיים ב"חינוך כלכלי". כך תעשו את זה נכון (חינוך)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כבר שבועות ארוכים שהבן שלכם עובר על יד חלון הראווה והעיניים שלו יוצאות מחוריהן כשהוא נתקל במכונית האדומה עם השלט רחוק (נכון, אני כבר לא מעודכן. הרחפן הלבן עם המצלמה). הוא 'בונה' על זה שבחנוכה הוא יקבל 'דמי חנוכה' ממכם, מהסבא והסבתא, ואולי אפילו מהאורחים שיגיעו אליכם בנר החמישי, ובכסף הזה הוא ירכוש את מושא חלומותיו.

האם זה טוב שיש לילדים כסף? ואיך תקיימו את המנהג הזה בצורה החינוכית ביותר?

ההיבט החינוכי של המנהג הזה כרוך ישירות במושג "חינוך כלכלי" - אתם רוצים שלילדים שלכם יהיה יחס נכון לכסף, ואתם בוודאי גם יודעים שהיחס לכסף כפי שהוא אצלכם בבית - ישפיע בוודאות על ההתייחסות שלהם להתנהגות כלכלית נבונה, ולמשמעות אותו הם ייחסו לכסף. וכאן אתם נכנסים לתמונה בחלוקת דמי החנוכה:

נסו לפתח שיחה עם הילדים על המשמעות של כסף בעיניהם: מדוע הם רוצים כסף? האם הם רוצים לשמור את הכסף במגירה ולהתייחס אליו כאל חפץ העומד בפני עצמו, או שהם מתכננים לבזבז את הכסף ביום שבו הם יקבלו אותו?

האם הם רוצים להכניס אותו לקופת חיסכון שתניב תשואה להמשך, או שהם מעדיפים לקנות ממתקים בלי סוף? האם הם מוכנים להעניק סכום פעוט לאח שלהם? ואולי להתרגל ולתת 'מעשר' לצדקה?

בנוסף - לסכום אותו תעניקו להם יש משמעות נוספת: האם אתם רוצים לתת להם חמישה שקלים בלבד כדי לייקר בעיניהם את הכסף הקטן - או שדווקא חשוב לכם להעניק להם סכום גדול בכדי לתת להם תחושה של "לא חסר לנו כסף, וחשוב לנו לתת לכם כמה שיותר כי אנחנו אוהבים אתכם - ורוצים שלא תגדלו בתחושה של מחסור"?

והכי חשוב - לפני שאתם מסבירים להם על משמעותו של הכסף, שאלו אותם על התפיסה האישית שלהם: זה הזמן שלכם לשמוע מהם על תחושת מחסור שאולי הם חווים, או אפילו פנטזיות על כסף או דרכים להשיג כסף.

ואם נראה לכם שאתם מכירים את הילד שלכם - יש סיכוי גדול שתופתעו. לא תאמינו כמה הילדים שלכם עלולים להיות יצירתיים...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר