הנתונים המלאים

זו העיר החרדית המסוכנת ביותר להולכי רגל; "למתן ולרסן את מהירות הנסיעה"

עלייה משמעותית במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים | מבין הערים החרדיות: בני ברק מובילה במספר הנפגעים | "הולכי הרגל בישראל הפכו לשקופים. יש למתן ולרסן את מהירות הנסיעה בערים, בעיקר באזורים שיש בהם ריבוי של אזרחים ותיקים וילדים" (חדשות)

זירת התאונה בבני ברק (צילום: דוברות הצלה)

119 הולכי רגל נהרגו ב מתחילת שנת 2025 לעומת 110 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנת 2024 – עליה של 8%.

רובם המכריע של הולכי הרגל נהרגו בכבישים עירוניים (70%). התחום העירוני איפוא מרכז את מרבית ההרוגים והנפגעים אך איזו עיר מובילה במדד הסכנה להולכי רגל?

בת ים היא העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים, יותר מכל עיר אחרת בארץ, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק. ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני חמש השנים האחרונות (2024-2020) בהשוואה לכל 1,000 תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים.

בבת ים נפגעו 419 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.65 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.

תל אביב-יפו נמצאת במקום השני עם 1,366 הולכי רגל נפגעים בחמש השנים האחרונות (הנתון הגבוה בארץ) – 0.58 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.

חיפה במקום השלישי המפוקפק עם 682 הולכי רגל שנפגעו בחמש השנים האחרונות – 0.47 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.

עפולה במקום הרביעי עם 143 הולכי רגל נפגעים בחמש השנים האחרונות – 0.46 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.

עכו סוגרת את החמישייה הראשונה והלא מכובדת של הערים המסוכנות להולכי רגל עם 119 הולכי רגל נפגעים בחמש השנים האחרונות – 0.46 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.

בירושלים, העיר המאוכלסת ביותר בישראל, נפגעו 1,316 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות (במקום השני אחרי תל אביב-יפו) אבל ביחס נפגעים לכל אלף תושבים נמצאת במקום ה-20 בהיפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים עם 0.27 נפגעים לאלף תושבים.

הערים החרדיות

נמצאת במקום ה-13 במדד הערים המסוכנות להולכי רגל – 393 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, 0.36 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בממוצע בשנה.

ביתר עילית במקום ה-31 עם 58 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות -0.18 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.

מודיעין עילית במקום ה-37 עם 40 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות -0.10 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל בישראל הפכו לשקופים. מדינת ישראל מקדשת את הרכב הפרטי וכך גם התשתיות מתוכננות מנקודת מבטם של הנהגים. לכן ההיפגעות של הולכי הרגל בישראל כה גבוהה גם בהשוואה למדינות רבות בעולם. כדי להפוך את ההליכה לפעולה בטוחה יש להפוך את הפירמידה ולשים בראש סדר העדיפויות את הולכי הרגל. יש למתן ולרסן את מהירות הנסיעה בערים, בעיקר באזורים שיש בהם ריבוי של אזרחים ותיקים וילדים. במקרים רבים ניתן לפעול באופן מהיר, פשוט וזול ולהשיג תוצאות אפקטיביות וטובות. מיתון וריסון תנועה באמצעות פסי האטה או הגבהת מעברי חציה הן דוגמאות טובות לצמצום משמעותי בסכנה של הולכי רגל להיפגע. אסור להתעלם מהנתונים הקשים אשר מחייבים תכנית שתונהג על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם הרשויות המקומיות".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (75%)

לא (25%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

14
שילכו על המדרכה לא על הכביש!
מאיר
13
רק מניחה פה-יש על הולכי הרגל גם כן למתן את מהירות הלכיתם בכביש...לא לחצות בכל מקום שנראה כמו הזדמנות עד שהרכב הבא יבוא...וגם כמה מבטים לכביש שאליו החלטת לרדת לא יזיקו...
עם ישראל חי
12
טעות! הולכי הרגל בבני ברק ממש לא הפכו לשקופים. להיפך: הם רואים את עצמם אדוני הכביש, כאילו עדיין לא המציאו את המכוניות.. קחו 10 דקות, ועמדו להביט ברחוב רבי עקיבא. תספרו כמה אדוני כביש מצאתם. ה' ישמור.
מרים
11
יש ללמד את האוכלוסייה איך להתנהל בדרך ובכביש שיכניסו תוכן לימודי חיידרים וכו שילמדו ויסבירו ואז ידברו על נהגים. אפס מודעות להתנהגות בכביש של ילדים ומבוגרים כאחד
בניברקי
10
אותי מפתיע שבני ברק קיבלה מקום נמוך יחסית ביחס למה שהולך ברחובות שם
חן
9
בבני ברק שמירה על החוק הינה רק בגדר של המלצה ובכלל זה הליכה על המדרכה בלבד וחציית הכביש רק במעבר חצייה.וברמזור ירוק.
שלום כץ
8
לצערי מצטרף לשאר התגובות . הציבור החרדי חייב ללמוד על הזהירות בדרכים . לא ללכת על הכביש . לא לקפוץ לכביש . לא לשכוח שמי שלובש כהה לא רואים אותו מרחוק בלילה . ולהבין שהכביש נועד לכלי רכב . והנהג לא רואה הכל והוא לא נביא . ולעיתים גם הוא לא מרוכז . כימישהו קפץמשמאל ופתאום אתה מימין והשלישי בכלל יורד
יאיר
7
בבני ברק אדום ברמזור הוא המלצה בלבד להולכי רגל . פשוט מפחיד לנהוג שם. אין שיעורי זהב לילדים כמו אצל החילונים.
רברה
6
מדובר בציבור עברייני שאינו מקבל את חוקי המדינה ובהתאם לכך גם התוצאות בהרוגים ופצועים.
נח
5
הרבנים יעוררו שלא יפתחו דוכני צ'ולנט אחרי תשע בערב.
מוישי
4
הגיע הזמן לחנך את ההורים והילדים לא לקפוץ לכביש גם במעבר חציה 2 מטר לפני שרכב מגיע לא שייך לעצור.... הם מסכנים את חייהם
יצחק
3
בביתר הנהגים נוהגים בטירוף. מסכנים כל הזמן את ההולכי רגל . ונהגי האוטובוס לא עוצרים במעברי חצייה
מנחם יעקב
2
הדבר היחיד הטוב שיצא לי מזה שהייתי פעם חילוני זה החינוך לזהירות בדרכים כמו חצה אחרי שהאוטובוס ייצא עצור בטרם תעבור הלוואי שהציבור החרדי הנפלא יבין כמה שזה חשוב ושזה עיקר התורה ''ונישמרתם'' ולא ''חוקי ציונים''
אד
1
הולכי הרגל בישראל הפכו לשקופים?! ההיפך הוא הנכון! הולכי הרגל ורוכבי האופניים מתייחסים לרכבים כשקופים. אין שום 'כבוד' לאדום או לרכב נוסע, ה'אמון' שלהם בנהגים הוא פשוט אבסורד.
מנחם

אולי גם יעניין אותך:

עוד בבארץ: