למרות האיומים: חוק ההסדרים לא מחייב לימודי ליבה

למרות האיומים של שר החינוך שי פירון ושר האוצר יאיר לפיד לחייב בחוק ההסדרים לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדים, בטיוטת החוק החדשה ההצעה משום-מה לא מופיעה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד ופירון (צילום: פלאש 90)

למרות האיומים מחד וההבטחות מאידך של שר החינוך שי פירון ושר האוצר יאיר לפיד לחייב בחוק ההסדרים לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדים, נכון לעכשיו זה לא קורה.

טיוטת חוק ההסדרים שהועברה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה לא מכילה את הפרק שחייב את מוסדות החינוך החרדיים בלימודי הליבה.

הטיוטה הקודמת של החוק כללה פרק מיוחד שעסק בשלילת התקציבים ממוסדות החינוך החרדיים שלא יכניסו את לימודי הליבה, הכוללים אנגלית, מתמטיקה, עברית ועוד.

לא ברור מדוע החליט לפיד להסיר את הנושא מהטיוטה הנוכחית של חוק ההסדרים וכמו כן עדיין לא ידוע האם הגרסה הסופית של החוק כן תכלול את לימודי הליבה.

בטיוטה הקודמת, הוגיע האוצר כי הוא מתכנן קיצוץ של למעלה מ-50 אחוזים בתקציב הישיבות החרדיות שלא מלמדים ליבה ואינם מוכרים על-ידי משרד החינוך.

בנוסף, נכתב בטיוטה כי רק מוסדות שילמדו 55% מלימודי הליבה, יסובסדו על-ידי האוצר, כאשר אחד התנאים לקבלת מימון מהמדינה יהיה השתתפות של בתי הספר בבחינות המיצ"ב.

"התנאי להכרה במוסד מוכר שאינו רשמי יהיה לימודי הבסיס והיסוד בהיקף של 55% מכלל שעות לימודי הבסיס והיסוד בהתאמה במוסד חינוכי רשמי, ובנוסף השתתפות בבחינות מדדי יעילות וצמיחה בית ספריים (מבחני המיצ"ב) בהיקף ובמתכונת של מוסד חינוך רשמי", נכתב בטיוטה הקודמת של חוק ההסדרים.

"תנאי סף לתקצוב הוא 75% לימודי היסוד... מוסד שמלמד פחות מכך מתוקצב כמוסד פטור ברמה של 55% ומחוייב בהתאם ב-55% מלימודי היסוד. על כן מוצע לקבוע, כי תנאי הסף להכרה במוסד מוכר שאינו רשמי יהיה לימוד של לפחות 55% מלימודי הבסיס והיסוד", הציע האוצר בטרם חזר בו.

בנוסף, יזם האוצר כי תקציב רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס ורשת החינוך העצמאי של יהדות התורה יתוקצבו רק על בסיס השתתפות במבחני מיצ"ב ובמבחנים בינלאומיים.

יצויין כי כפיית לימודי הליבה על החרדים הייתה חת ההבטחות המרכזיות של לפיד ופירון בבחירות האחרונות.

במשרד האוצר בחרו שלא להתייחס לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר