חוק שטרן עולה להצבעה

דיל "עמאר - אריאל" נכשל; חשש: לא יהיה אף רב חרדי

דיל 'עמאר אריאל' שזכה לאישור מפתיע של מרן הגר"ע יוסף בתחילת השבוע, סופג מפלה: השר אורי אריאל משך את הערעור שהגיש נגד חוק שטרן הקורא להגדלת הגוף הבוחר, ובעצם מעניק מכה קשה לכוח החרדי בגוף. גורם המעורה בבחירות: "החשש הגדול הוא שלא ימונה אף רב חרדי אחד" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנות הראשית לישראל (צילום: פלאש 90)

סוף לדיל עמאר אריאל: שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי) משך את הערר שהגיש על חוק שטרן שמגדיל את גוף הבוחר בעוד חמישים נשים, בכך, הבהיר שטרן כי 'הבית היהודי' אותה הוא מייצג, תומכת בהגדלת הגוף הבוחר, דבר ששם סוף לדיל המנסה למנות את הרבנים עמאר ואריאל לתפקד הרבנים הראשיים לישראל.

כזכור, לפני כשבועיים הגיש ח"כ אריאל ערער על חוק שטרן, ובכך היה נראה כי הבית היהודי וש"ס קרובים לדיל בדרך לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל.

בתחילת השבוע, חתם מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף על מכתב, בו הוא מביע תמיכה במועמדות של הרב יעקב אריאל כהרב הראשי האשכנזי ובכך הדיל בין שתי המפלגות יצא לדרך.

אך היום (חמישי), הפתיע השר אריאל ומשך את הערר שהגיש, התוצאה: החוק של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) יעלה להצבעה, וככל הנראה יאושר, הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים יגדל, כאשר חמישים נשים יכנסו לגוף, והכוח של המפלגות החרדיות ייחלש מאוד.

בש"ס אומרים, כי בכך הבית היהודי פרקו את הדיל המתוכנן: "לא יתכן שהם ימשכו את הערער על חוק שטרן ויבקשו תמיכה לרב אריאל, זה היה חלק מההסכם".

בכירים בש"ס תוקפים היום את 'הבית היהודי' ואומרים: "הם ביקשו תמיכה של מרן הרב עובדיה יוסף, וקבלו. עכשיו הם מוכחים את מה שטענו תמיד, הם לא רוצים דיל עם ש"ס, אלא למנות רבנים שאינם תואמים את רוח התורה, גם לפי הרבנים שלהם".

לדבריהם, השרים נפתלי בנט ואורי אריאל 'מצפצפים' על רבני הציונות הדתית: "הדיל הזה נרקם על ידי הרב חיים דרוקמן, הרב הבכיר בציונות הדתית, הוא תמך ויזם את זה, ועכשיו הם מצפצפים עליו, עושים את ההפך ממה שהוא רוצה".

כזכור, כפי שפורסם לראשנה ב'כיכר השבת', מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף חתם בתחילת השבוע על מכתב התומך ברב אריאל: "המתווה שהתווה כבודו (הראשל"צ הרב שלמה עמאר י.כ) בעניין מועמדות רבה של רמת גן הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל, ואני מסכים להנ"ל" כתב מרן.

היום (חמישי) אומר גורם המקורב לרחוב הקבלן 45: "דרעי ידע שהדיל הזה לא יצא לפועל, אז למה הוא שיחק לידיים שלהם?, זה פשוט לזלזל בכבודו של גדול הדור, למה מחתימים את מרן אם הם יודעים שזה רק דיבורים בעלמא".

הגורם, שמעורב בבחירות לרבנות הראשית הוסיף: "כעת, הסיכויים שהרב עמאר יבחר הם קלושים, ובכלל, הסיכוי שיבחר רב חרדי הוא קלוש, הסכנה היא שלא יהיה בכלל רב חרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר