הקרב על הרב • ביבי נכנע לבנט

אלקסלסי מכריז מלחמה: לא עובד אצל דרעי ואטיאס

נתניהו נכנע שוב לבנט ו'חוק עמאר' יעלה היום להצבעה בקריאה שניה ושלישית. ההצלחה בהעברת החוק תירשם על שמו של נסים אלקסלסי, עוזרו של הרב עמאר, שמצהיר הבוקר, אולי כחלק מהדיל, שלרב עמאר אין התנגדות למינוי הרב דוד סתיו ואף אינו בוחל במילים נגד ראשי ש"ס • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אצל מי הוא עובד? ניסים אלקסלסי (צילום: כיכר השבת)

'חוק עמאר' מתקדם: לאחר הפיצוץ בדיון ועדת הפנים אתמול (שלישי) שדנה ב'חוק עמאר' לקראת העלאתו להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, הצדדים היריבים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מחד ויו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט מאידך, הגיעו להסכמות שיאפשרו את העלאת החוק היום להצבעה.

לפי ההסכם שנרקם הבוקר בין הצדדים, השר נפתלי בנט ימנה עשרה אישי ציבור וחמישה רבנים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, וראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה רק חמישה רבנים.

המשבר בין הצדדים פרץ אתמול לאחר שבבית היהודי הבינו כי נתניהו לא מתכוון לאפשר לבנט למנות עשרה חברים בגוף הבוחר, והודיעו כי מבחינתם גם 'חוק עמאר ' לא יעבור.

כעת נראה כי בנט הצליח שוב לכופף את נתניהו, ואודות לסיכומים ביניהם, ועדת הפנים תתכנס בשעה 11:00 בבוקר להצביע על החוק שיועבר לאחר-מכן להצבעה במליאת הכנסת.

אישורו של 'חוק עמאר', שיביא ככל הנראה לבחירתו מחדש של הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, ייחתם על שמו של איש אחד בשם נסים אלקסלסי, בעבר ראש לשכתו של שר הדתות דאז יעקב מרגי וכעת עוזרו ויועצו הקרוב של הרב עמאר.

אלקסלסי הוא אחד האנשים המרדנים בש"ס, הוא לא מוכן להיות כפוף להנהגת ש"ס החדשה וגם לא לישנה, הוא טוען שיש דברים שמרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף אומר ויש דברים ש"מקורבים של מקורבים" אומרים, ולדבריו, הוא כפוף אך ורק לרב שלמה עמאר, כך שאינו חושש לעקוץ את יו"ר ש"ס אריה דרעי או את יו"ר הסיעה אריאל אטיאס או להצהיר כי משה גפני לא דובר אמת.

ח"כ משה גפני טען אתמול כי בכירים בתנועת ש"ס מתחננים אליו שיטרפד את חוק עמאר, בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'שמונה עד עשר' ב'קול ברמה', אומר אלקלסי כי "לאחרונה, בחודשים האחרונים, אני שומע את הדבר הזה של 'בכירים בש"ס' זה לא היה מעולם. בש"ס יש אמרות מאוד ברורות, יש את הרב עובדיה שפוסק ומכריע. גפני הוא להטוטן פוליטי לא קטן, הוא רוצה לספק את הסחורה לציבור ששלח אותו, אני לא ראיתי את גפני נלחם למען עולם הרבנות, פתאום הרבנות חשובה להם? גפני משקר, אריה דרעי ואריאל אטיאס עובדים להעביר את החוק".

ישיבת ועדת הפנים, הבוקר (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

יו"ר סיעת ש"ס אריאל אטיאס חשף בראיון לגלי צה"ל כי הרב עמאר הכחיש בפניו שלא יתמוך במועמדותו הרב דוד סתיו כחלק מדיל עם 'הבית היהודי', ואמר: "הרב עמאר אמר לפני מספר שבועות שאין דבר כזה ולא יהיה דבר כזה. זה מה שהרב עמאר, הרב הראשי, אמר לי, לא בדרך ששמעתי ממישהו אחר, הוא דיבר אתי בצורה מאוד ברורה על הרב סתיו".

אלקסלסי לא מהסס לומר שאטיאס שגה: "הייתה לי שיחה בנושא הזה עם אריאל אטיאס ואמרתי לו שאני חושב שבנושא הזה הוא שגה, קורה שבן אדם טועה, כשהוא הודיע שהרב עמאר אמר לו בלשון הזאת, הרב עמאר לא אמר לו את זה". בהמשך הוסיף ואמר: "אריאל אטיאס אמר שהוא שגה בזה".

בניגוד למרן הרב עובדיה יוסף שמתנגד בכל תוקף לבחירת הרב דוד סתיו, הרב עמאר לא מתנגד: "לרב עמאר אין התנגדות לאף רב כולל הרב דוד סתיו", מצהיר אלקסלסי, "הרב דוד סתיו, בסוף יכולים לחלוק על דרכי הפעולה שלו, אבל הוא תלמיד חכם לא פחות מהרבה רבנים, הרב סתיו עבר את כל המבחנים בכתב, אי אפשר לזלזל באנשים בגלל הכיפה שהוא לובש".

"הרב עמאר אמר את דברו למי שהיה צריך לומר, גם לאנשי הבית היהודי וגם לרב עובדיה יוסף", אומר אלקסלסי, "אנחנו לא באנו לפסול אף אחד אנחנו באנו לקרב, אף פעם לא ראינו עין בעין את מה שמייצג גפני".

"לרב עמאר אין התנגדות לרב סתיו" (צילום: מאיר אלפסי)

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר לפני כחודש כי מרן הרב עובדיה יוסף הורה לו להלחם נגד בחירת הרב סתיו: "אני מבקש ממך שתשתמש בכל הכישרונות שלך ובכל הקשרים שלך על מנת למנוע את בחירתו של הרב סתיו לרב הראשי לישראל, מדובר בהרס עולם הרבנות. לא מספיק רק להתנגד לו, צריך גם להילחם שלא ייבחר", אמר הגר"ע יוסף לדרעי.

אלקסלסי שנשאל על הדברים משיב: "אתה שמעת את הרב עובדיה אומר את זה? אני מכיר היטב את בית הרב עובדיה, ויש הבדל בין מקורבים של מקורבים לבין הרב עובדיה עצמו".

"אני לא שמעתי את אריה דרעי אומר את זה, אני גם לא חושב שדרעי נלחם באנשים, יש דרך בעולם", הוסיף אלקסלסי.

כשהמראיין מקשה על אלקסלסי ומצטט את דברי דרעי שמרן הגר"ע הורה לו להלחם נגד בחירת הרב סתיו, אלקסלסי מתחמק שוב: "הרב עובדיה והרב עמאר יודעים לדבר בצורה הכי טובה שיכולה להיות".

הדרך הטובה ביותר לסיכום הראיון היא במשפט הבא של אלקסלסי: "אני אדם הגון וישר ואומר תמיד את מה שיש לי, אני גם משלם מחיר על העצמאות שאני מדבר את מה שאני חושב. אני לא עובד, עם כל הכבוד, לא אצל אריה דרעי, לא אצל אלי ישי ולא אריאל אטיאס".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול ברמה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר