סגן שר הדתות עקף את סמכות רבה של אשדוד

רבה של אשדוד יוסף שיינין לא הכיר בגיורה של אישה שביקשה להינשא וביקש ממנה להתחזק, אך סגן שר הדתות אלי בן דהן עקף את הרב ושלח אותה למועצה דתית אחרת (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב יוסף שיינין (צילום ארכיון: ישי כהן)

רבה הראשי של אשדוד הרב יוסף שיינין, החליט לדחות את חתונתה של גיורת בטענה כי אינה מספיק דתיה, אך סגן שר הדתות אלי בן דהן אליו הגיע הסיפור, העביר את המקרה לטיפול מועצה דתית אחרת וכך אפשר את חתונת הגיורת.

הסיפור החל לפני כחודש כאשר ויקה ויהודה החליטו להתחתן ופנו לרבנות אשדוד כדי לקבל אישור שהכלה פנויה. לטענתה, היא נתקלה בחקירה של הרב שיינין, רב העיר, שנמשכה 40 דקות.

"הרב אמר שנדחה את החתונה בשלושה חודשים, ושבזמן הזה אתחזק יותר ביהדות ואשמור שבת", סיפרה ויקה ל'מעריב', "ואז אחזור אליו והוא יחליט אם להוציא לי אישור שאני פנויה".

לדברי ויקה, שעברה גיור בשנת 2004, וכבר התחתנה כיהודייה והספיקה להתגרש, כשהגיעה לרבנות עם עדים כדי שיעידו שהיא פנויה, "הרב שיינין ביקש ממני להיכנס לחדרו לבד, הסתכל בתעודת הגיור שלי והתחיל לתחקר אותי - האם אני שומרת מסורת, איך הכשרות אצלי, למה התגרשתי, האם הגרוש שלי שומר מסורת, איפה הבת שלי לומדת ועוד ועוד".

בסיום הבדיקה, היא מספרת, הרב הודיע לה כי אינה יהודייה מספיק ולכן עליה לדחות את החתונה בשלושה חודשים במהלכם תתחזק בנושא של הדת.

"הוא הסביר לי שכגיורת אני אמורה להיות יותר דתייה ממנו", אמרה ויקה שמספרת כי השיבה לרב שההערה לא רלוונטית לצורך העניין.

בניסיון אחרון פנו בני הזוג ללשכת סגן שר הדתות אלי בן דהן מ'הבית היהודי', שלאחר התערבותו במקרה, החליט משרד הדתות להעביר את ויקה לטיפול המועצה הדתית בקרית אונו שם הוצא לה האישור המיוחל שיאפשר את חתונתה.

בצעד זה, עקף בן דהן באופן חריג את סמכות המועצה הדתית באשדוד כמו גם את סמכותו של רב העיר הרב שיינין שלמרות פסיקתו התאפשרה חתונתה של ויקה לפני כשבועיים.

בן דהן מסר ל'מעריב' כי "המקרה של יהודה וויקה מעיד על הצורך בפתיחת אזורי הרישום ברחבי ישראל, שזה מהלך שאני מוביל בשבועות האחרונים".

מהרבנות באשדוד נמסר בתגובה: "במהלך השיחה הבין הרב כי תהליך הגיור מלכתחילה לא נועד למטרת אמת. האישה אף אמרה לרב כי היא מצטערת שאמרה לו את כל האמת. ברגע שהרב אינו משוכנע שהגיור אמיתי, הוא אינו יכול לאשר זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר