ועידת הליכוד תתכנס הערב

החרדים דורשים: דיון בנושא המעבר למודל צבא מקצועי

בצילו של המאבק סביב גיוס החרדים לצה"ל: יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד, שנבחר לאחרונה לכהן כחבר נשיאות המפלגה, מבקש לקיים בחינה מחדש של רעיון המעבר למודל צבא מקצועי. כזכור, לרעיון המעבר למודל צבא מקצועי קיימת תמיכה של גורמים הן ב'יהדות התורה', והן בקרב פעילים חילוניים (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

משבר הגיוס: בעוד הפולמוס סביב חוק הגיוס הולך וגובר, אנשי הליכוד החרדיים, מבקשים ממפלגת השלטון לקיים דיון ובחינה מחדש של רעיון המעבר לצבא מקצועי בישראל.

הערב (חמישי) יתקיימו כינוסים של ועידת הליכוד ונשיאות המפלגה, זאת לאחר הבחירות לחברי הועידה והנשיאות שנערכו רק לאחרונה. לרגל הכינוס, דורשים חברי המטה החרדי בליכוד, אותם מייצג חבר נשיאות המפלגה החרדי יעקב וידר, לעסוק ולקיים דיון במספר נושאים שעל סדר היום, ובהם גם מעבר למודל של צבא מקצועי.

במכתב שנשלח הבוקר לבכירי המפלגה כותב יו"ר המטה החרדי בליכוד: "יש להעביר לבחינה מחדש בלשכת הליכוד את עמדת התנועה לגבי צבא מקצועי, בעיקר מכיוון שצה"ל עצמו טוען שהוא אינו זקוק כיום לחלק נכבד מהמתגייסים. יש היגיון לאפשר לצה"ל לבחור את אלו שהוא באמת מעוניין בהם, לתגמלם כראוי, להעבירם מסלול של הכשרה אקדמית ולהשקיע בהם את האימון המקצועי ביותר. ואגב, כך גם נחסוך את בעיית גיוס המיעוטים".

יאפשרו שריון לנציגים חרדים ברשימה הבאה לכנסת? פעילים ליכוד (צילום: פלאש 90)

יצויין, כי המעבר למודל של צבא מקצועי, זוכה לתמיכה של גורמים מקצוות בציבור הישראלי. כדוגמה, ניתן לציין את ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' הקורא למעבר למודל שכזה, ומאידך, את חברי תנועת 'עלה ירוק - התנועה הליברלית', שהביעו תמיכה מובהקת במודל, אך נכשלו בבחירות האחרונות.

"פעולות פופוליסטיות שמהותן ניגוח כלפי מיעוטים"

בסיום מכתבו, מתייחס וידר למשבר בין המגזר החרדי והשלטון, ומכנה ברמז את חוק הגיוס 'פעולות פופוליסטיות שמהותן ניגוח כלפי מיעוטים': "החוקה קובעת כי תנועת הליכוד פועלת ל"קיום משטר ממלכתי-דמוקרטי במדינה: הבטחת עליונות החוק, זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חרות הפרט, שוויון זכויות והזדמנות כל אזרחי המדינה ומניעת כל אפליה".

"משכך" אומר וידר, "אני מציע כי תנועת הליכוד ונבחריה יכריזו על התנגדות נחרצת לפעולות פופוליסטיות שמהותן ניגוח כלפי מיעוטים ויפעלו למען זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חופש הביטוי, חרות הפרט, שוויון זכויות והזדמנויות לכלל אזרחי המדינה".

דרישה: שריון מקומות לחרדים ברשימה לכנסת

מלבד נושא הגיוס, מעלה וידר בפנייתו בקשות נוספות, ובהן: ביטול הקפאת הבנייה בירושלים ובשטחים השונים השנויים במחלוקת: "כתנועה לאומית ליברלית עם רגישות חברתית, המפתח לבלימה מידית של עליית מחירי הדיור הוא להאיץ את הבנייה בכל רחבי המדינה, כולל ובעיקר בירושלים בירתנו ובהתיישבות. על התנועה ונבחריה מוטלת החובה להתנגד לכל סוג של הקפאת בנייה, במטרה להגדיל את היצע הדירות ולהפחית את מחירן".

"פעולות פופוליסטיות שמטרתן לנגח מיעוטים" צעירים חרדים (צילום אילוסטרציה: שלומי כהן)

בצעד חריג, וידר מבקש אף לשריין מקומות ברשימת הליכוד לכנסת עבור נציגים חרדים - ברשימת המפלגה לכנסת: "חוקת הליכוד קובעת כי תנועת הליכוד פועלת ל"שילוב אוכלוסיית המיעוטים במערכות המדינה והתנועה" הוא כותב. "משכך, אני מציע כי תנועת הליכוד תפעל באופן אקטיבי לשילוב מיעוטים בתנועה (נשים, צעירים, חרדים ולא יהודים), באמצעות שריון מקומות ריאליים עבורם בכל מוסדות הליכוד וברשימת הליכוד לכנסת".

המכתב שיועד לרוה"מ נתניהו ולסגן שר הביטחון דנון (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר