סערת ה'עמלק'

הרב עובדיה יוסף מבהיר: עלינו לאהוב את הסרוגים

"עלינו לאהוב אותם ולחבב אותם", במילים אלו מגיב הלילה (מוצאי שבת) מרן הגאון רבי עובדיה יוסף לדבריו החריפים של הרב שלום כהן, ראש ישיבת 'פורת יוסף' כנגד המגזר הדתי לאומי בשבוע שעבר. לדברי הרב עובדיה: "יש לי תלמידים עם כיפות סרוגות, מעולם לא הבדלתי. איך אפשר שאדם לא יאהב את תלמידיו?" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
מרן הרב עובדיה יוסף (צילום: פלאש 90. וידאו: אהרן והב - חדשות 24)

לאחר דבריו החריפים של הגאון הרב שלום כהן כנגד חובשי הכיפות הסרוגות, מבהיר היום מרן הגאון רבי עובדיה יוסף כי הדברין כוונו רק כלפי המנהיגים הפוליטיים של המגזר המשתפים פעולה לכאורה עם 'אוייבי התורה', ולא כנגד כלל המגזר הציוני דתי.

"הוא לא התכוון על אותם שלובשים כיפות סרוגות" אמר מרן הרב עובדיה יוסף בשיעורו השבועי, "הכיפה מעידה מיהו האדם? כוונתו רק על איזה פוליטיקאים שהלכו לשתף פעולה עם אוייבי התורה שגזרו גזירות על התורה".

צפו: הגר"ש כהן תוקף: "כיפה סרוגה זה עמלק"

הגר"ע הבהיר: "כל הכלל - כולם אהובים, יש לי הרבה תלמידים עם כיפות סרוגות, מעולם לא הבדלתי. היו שותים בצמא את דבריי".

הגר"ע בשיעורו, הערב, לצידו: הרב יהודה דרעי (צילום: אהרן והב - חדשות 24)

לדבריו של הרב עובדיה: "ואהבת לרעך כמוך, כולם אהובים. כשהייתי בכוחותי, הייתי הולך לישיבות הסדר הייתי אומר שיעורי תורה, והם היו שמחים, וגם אני שמחתי בשמחתם".

"בני הרב יצחק, הולך גם כן לישיבות של הסדר ממקום למקום, כולם נהנים ממנו, נהנים מתורתו". הגר"ע יוסף הוסיף: "איך אפשר שאדם לא יאהב את תלמידיו? לכן עלינו לאהוב אותם ולחבב אותם, ויהי רצון שהשם יוסיף להם חכמה בינה ודעת ויעלו מעלה מעלה".

מתי הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה

כזכור, בשבוע שעבר אמר הגאון חכם שלום כהן, ראש ישיבת 'פורת יוסף' במהלך השיעור השבועי: "כתוב כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק, אמרו חכמים שאין הכיסא שלם כל עוד יש עמלק, מה זה 'כל עוד, ואין הכיסא שלם'? כס זה כיפה סרוגה, שומעים?, כל עוד ויש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם, זה עמלק, מתי יהיה הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה".

על האפשרות שהרב שמואל אליהו ייבחר לתפקיד הרב הראשי לישראל אמר הרב שלום כהן: "אנחנו מסכנים אם יהיה לנו רב, אמרתי את זה לאבא שלו (לאביו של הרב שמואל אליהו י.כ) על יד דרוקמן וכל אנשי עמלק. אלה יהודים אלה?".

יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, הגיב למתקפה של הרב שלום כהן ואמר: "ברגעים אלה, אלפי חובשי כיפות סרוגות נמצאים מהגבול בסוריה ועד גבול מצרים, מרמת המחט"ים ועד אחרוני החיילים, ויורקים דם כדי להגן, גם על כבוד הרב".

"בימים אלה מתקיימות אזכרות לחבריי לנשק ממלחמת לבנון השניה, שמסרו נפשם, בהם חילונים ובהם חובשי כיפות סרוגות, חלקם נפלו עטורי צל"שים על גבורתם. להם גם, למען השם, קורא הרב 'עמלק'".

"ברגעים אלה, יושבים אלפי בחורים חובשי כיפות סרוגות, עם מוריהם ורבניהם ולומדים תורה בישיבות ההסדר והגבוהות. בשלב מאוחר יותר הם גם ישרתו בצבא הגנה לישראל", כותב בנט ומוסיף, "לכל אלה קורא הרב 'עמלק'. ומכנה אותם 'לא יהודים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר