בלעדי

גולובנציץ: "אמרו לי שבגלל ששמעתי לרבנים אני רשע"

התקיפה האכזרית של הקבלן החרדי ר' אריה גולובנציץ: הערב, הגיע הקבלן המותקף למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי. גולובנציץ סיפר להגר"ח קנייבסקי: "אמרו לי שבגלל שאני שומע למה שהרב שטרנבוך אומר - אני רשע מרושע" • הגר"ח לקבלן ולנציג 'בניין שלם': "ה' יעזור שתינצלו מהם" • צפו בוידאו בלעדי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

סערת מתחם גולובנציץ: בשעות הערב (שני) הגיע ר' אריה גלובנציץ, הקבלן שמכר את המתחם מעורר הסערה בבית שמש והותקף פיזית, יחד עם הרב משה פרנק מעמותת 'בניין שלם' לעיר בני ברק, בכדי לקבל את ברכתו של מרן הגר״ח קנייבסקי.

הגר"ח קיבל את השניים בחמימות רבה, והושיב אותם לצידו כשנאמנו הרב ישעיה אפשטיין הסביר למרן את פרטי הפרשה.

כיכר השבת מציג תיעוד בלעדי מהשיחה המיוחדת.

הרב אפשטיין הסביר להגר"ח קנייבסקי, כי "העמותה רכשה קרקע על מנת לבנות לאנשים בזול בעיר בית שמש. בינתיים גילו שמה שאולי יש חשש לקברים ובגלל זה זה נסחב. אתרא קדישא והבדצ עשו הרבה בעיות למרות שבדקו ומצאו שאין שמה חשש והם לא נתנו לבנות שם".

"לאחרונה התושבים התאגדו" המשיך הרב אפשטיין לספר, כשמרן הגר״ח מאזין ברוב קשב, "וביקשו מהראב"ד הגר"מ שטרנבוך שיבדוק בעצמו את המקום, והוא בדק וכתב שזה בסדר. והראו למרן את המכתבים שלו ומרן אמר שאפשר לסמוך עליו וכדאי הוא רבי משה שטרנבוך לסמוך עליו ושייצאו לבנות".

"היום התחילו לבנות, אבל אנשי העדה החרדית או חלקם לפחות - זה לא לרוחם, אז הם מתנהגים באלימות". הרב אפשטיין ממשיך לתאר למרן את שאירע, ומספר לו כי "באו אליו (גלובנציץ) הביתה, ועשו הצגה כאילו מבקשים צדקה והרביצו לו מכות. רצו להרוג אותו. הוא היה צריך להתאשפז בבית החולים והוא ניצל בנס ממש".

בשלב זה של השיחה, פושט ר' אריה גולובנציץ' את חליפתו, מקפל את שרוולי חולצתו ומראה למרן הגר״ח את סימני המכות שקיבל מהפעילים הקיצוניים.

גולובנציץ מציג את החבלות בגופו למרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

הרב אפשטיין מספר למרן הגר״ח כי גולובנציץ הגיע אליו ביום רביעי האחרון, והאירוע קרה לאחר ששב לביתו. "ממש מעשה ניסים בברכת הרב. פשוט כל הגוף שלו היה חבול".

גולובנציץ סיפר להגר"ח קנייבסקי על דבר התקיפה ואמר: "הייתי 14 שעות בבית החולים. שאלתי אותם מה הם רוצים והם אמרו לי שבגלל שאני שומע מה שהרב שטרנבוך אומר לי - אני רשע מרושע".

הרב פרנק, הסופג גם הוא איומים בימים האחרונים בעקבות הפרויקט סיפר להגר"ח קנייבסקי: "באו אליי אמש שמונה חבר'ה ואני פשוט ברחתי".

בסיום השיחה, אמר מרן הגר"ח קנייבסקי לשניים: "ה' יעזור שתינצלו מהם", ואיחל ברכה מיוחדת להצלחה בפרוייקט הבנייה.

בתוך כך, מאבק אנשי 'אתרא קדישא' סופג היום מכה קשה, כאשר גאב"ד העדה החרדית, הגאון רבי יצחק טוביה וויס עונה לאברך שהפנה אליו שאלה, ואומר כי לא הורה לאיש לצאת ולהפגין. הגאב"ד הבהיר בנוסף כי אין בכוונתו לעסוק בנושא מעתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר