בצהריים: בחירות לחברי מועצת הרבנות הראשית

150 חברי האסיפה הבוחרת, שבחרו את הרבנים הראשיים, יתכנסו בצהריים בין השעות 15:00-18:00 במלון 'לאונדרו' בירושלים וייבחרו את חברי מועצת הרבנות הראשית (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: פלאש 90)

150 חברי האסיפה הבוחרת, שאך לפני חודשיים וחצי בחרו את הרבנים הראשיים לישראל - הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, יתכנסו בצהריים (חמישי) שוב, באותו המקום, הפעם כדי לבחור את חברי מועצת הרבנות הראשית.

בין השעות 15:00 ל-18:00, יתכנסו חברי האסיפה הבוחרת במלון 'לאונרדו' בירושלים, כדי לבחור את עשרת חברי מועצת הרבנות שיכהנו בתפקיד לחמש השנים הקרובות. התוצאות צפויות בשעה 19:30.

מועצת הרבנות הראשית היא הגוף האחראי על תפקוד הרבנות ומוסמך לקבל את כל ההחלטות. היא מונה שישה עשר חברים, אך שישה מהם לא עומדים לבחירה - שני הרבנים הראשיים, וארבעת הרבנים של ארבעת הערים הגדולות, כאשר הרב הצבאי הראשי הוא על תקף משקיף.

הפעם, בניגוד לבחירות קודמות, המאבקים בין החרדים לאנשי הציונות הדתית נותרו מאחור לאחר שמפלגות ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי הגיעו להסכמה משותפת כבר בשבוע שעבר.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הוחלט כי חברי המועצה היוצאת ימשיכו לכהן קדנציה נוספת, בכך הבטיחו לעצמם אנשי 'הבית היהודי' נציגות במועצת הרבנות לאחר שהפסידו בבחירות לרבנים הראשיים.

ההחלטה להגיע להבנות התקבלה בעקבות פנייתם של הרבנים הראשים, שביקשו להגיע לאחדות בין השורות כדי למנוע מחלוקת קשה בין המפלגות ומערכת בחירות עכורה כפי שהיה בבחירות לרבנים הראשיים.

לפי ההסכם בין המפלגות, הרבנים שייבחרו שוב לתפקיד הם הרב יעקב שפירא, הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב יוסף גליקסברג, הרב יעקב רוז'ה, הרב יצחק רלב"ג, הרב אברהם יוסף, הרב רצון ערוסי, הרב שמעון אליטוב, הרב שמואל אליהו והרב יצחק פרץ. זאת לצד שני הרבנים הראשיים לישראל - הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, הרב ישראל מאיר לאו רבה של ת"א, הרב שלמה שלוש רבה של חיפה, הרב יהודה דרעי רבה של באר שבע ותא"ל רפי פרץ הרב הצבאי הראשי.

עם זאת, ישנם חמישה רבנים נוספים שהחליטו להתמודד לתפקיד, מה שמעורר מעט את החשש כי ההסכם בין המפלגות לא ימומש.

חמשת הרבנים הם הרב אליעזר שמחה וייס מכפר הרא"ה, הרב אליהו אלחרר ממודיעין, הרב יוסף שלוש מנתניה, הרב שלמה לוי מראשון לציון והרב אליהו אילוז מאור עקיבא.

חשש נוסף הוא בשל השאננות של חברי האסיפה הבוחרת, שספק אם רובם יגיעו מכל קצות הארץ כדי להצביע. בעקבות כך, בש"ס, יהדות התורה והבית היהודי פועלים כדי לקרוא לאנשיהם באסיפה הבוחרת שיגיעו להצביע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות