יתד נאמן מאשים: המשכילים החדשים מנסים להבעיר אש זרה

מאמר המערכת של העיתון "יתד נאמן" תוקף בחריפות את מי שמכונים בפיו "המשכילים החדשים" המבקשים להטיל דופי בחברי הכנסת וכן את אותם המכפישים את גדולי ישראל (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בכירי 'דגל התורה' עם מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: שוקי לרר)

הקרע בעולם הליטאי לצד הוויכוח האידיאולוגי בשאלת ההתייצבות בלשכות הגיוס ממשיך להעסיק את העיתונות החרדית.

הבוקר (חמישי) במאמר מערכת, תוקף העיתון "יתד נאמן", ביטאונה של תנועת "דגל התורה", את מי שמכונים בפיו "המשכילים החדשים" המבקשים להטיל דופי בחברי הכנסת שלוחי הציבור.

"היהדות החרדית נמצאת באחת משעותיה היותר קשות", כותב העיתון, "עוקרי הדת השתלטו על ארץ הקודש מנסים לצוד את ציפור נפשנו בניסיון לכבות את נר ישראל. דווקא בשעת סערה יש להרבות בתורה ותפילה, דווקא בשעת גזירה צריך להתחזק שבעתיים".

העיתון ממשיך וכותב כי "גדולי ישראל מדירים שינה מעיניהם. כינוסי החירום של ראשי הישיבות קברניטי עולם התורה של ראשי הישיבות הספרדיים ושל מועצת גדולי התורה של אגו"י מלכדים את הציבור כולו למערכה הקשה ביותר שידענו תחת שלטונה של מדינת ישראל".

בשלב זה בוחר העיתון להתייחס לקוראים תיגר על דרכם של גדולי הדור. "דווקא בשעה שמרנן ורבנן קוראים להרבות בעשה טוב יש להתחיל בסור מרע ובבערת הרע מקרבך. דווקא בשעה זו יש המנסים להבעיר אש זרה".

העיתון מתייחס לשמועות המאשימות את הח"כים במדיניות של פשרות וויתורים וכותב כי "זה מתחיל במשכילים החדשים שמאשימים את שלוחי דרבנן כאילו הם שרוצים שבני הישיבות יתייצבו בלשכות ולא שהייתה זו החלטת מועצת גדולי התורה".

"הם מעלילים בדרכי כזב שנציגי הציבור מתנגדים למחאות כי בכוונתם לגייס ולהשיג מכסות", מאשים העיתון, "ברשעות חמוצה הם שופכים בוץ שחור על אלו שזכו לאמונם של עיני העדה".

העיתון ממשיך ותוקף את קווי הנייעס וכותב כי "במשך תקופה ארוכה, מחוללים קווי הנייעס שמות בטהרת הנפש של הצבור. אינפורמציה למחצה לשליש ולרביע, נמהלת בדיס-אינפורמציה והמונים שותים בצמא את המים במורעלים שמשחיתים את נפש הדור הצעיר,.

"הפרחות שמועות באוויר ובאוירה הפכו להיות לחם חוק, הם יוצרים שיח של לשון הרע, מרידה בסמכות החכמים, הכפשת גדולי ישראל והשחרת פנים של עוסקים בצרכי ציבור באמונה. נערים מנוערים מדעת שלא שנו, מפרשנים אירועים כפי שלא היו, במגמה ליצוק חומר בעירה לדעת הקהל ולהצית את רשות הרבים", תוקף העיתון.

מאמר המערכת של העיתון ממשיך לתקוף את אלו המנסים לחרחר ריב ולהרבות מחלוקת בציבור תוך הפרחת שמועות אינטרסנטיות ויצירת שיח של לשון הרע ע"י הכפשת גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר