סגירתו בשבת של מתחם ה"סינמה סיטי" תביא למלחמה חדשה על צביון העיר ירושלים?

סגירתו בשבת של מתחם הבידור החדש, ה"סינמה סיטי", מעוררת מחדש את המלחמה על צביון עיר הבירה, כאשר ארגונים חילוניים קוראים לעירייה לשנות את ההחלטה (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מתחם הסינמה סיטי בירושלים. המאבק חוזר? (צילום: פלאש 90)

המאבק על צביון העיר ירושלים נמשך. בעקבות ההחלטה על סגירת מתחם הבידור החדש בעיר, ה"סינמה סיטי", הודיעו ארגונים חילוניים על מאבק בהחלטה.

פתיחתו של המתחם התאפשרה לאחר שנחתם הסכם מקדים בין היזמים למדינה, שקבע כי המסעדות ובתי הקולנוע במתחם לא יפעלו בשבת. המתחם ממוקם בחניון הלאום, מול בית המשפט העליון.

משרד האוצר קבע כבר בשנת 2009 כי האישור לפתיחת המקום יינתן רק במידה והמקום לא יפעל בשבת, "אישורנו העקרוני ניתן ובלבד שלא תותר הפעלת המרכז בשבתות וחגים".

וועדת הכספים העירונית ומועצת עיריית ירושלים נתנו את אישורם לפתיחת המקום על בסיס ההחלטה של משרד האוצר.

כאמור, כעת מבקשים פעילים חילונים לשנות את ההחלטה. תנועת "התעוררות" הודיעה כי תקיים הפגנה בשערי המתחם כנגד ההחלטה לסגור אותו בשבתות ומועדי ישראל.

לדברי הפעילים החילונים, "בפתיחת המתחם אין כל פגיעה בציבור הדתי מאחר שהמקום רחוק משכונות מגורים בכלל ושכונות חרדיות בפרט", הסביר עופר ברקוביץ', סגן ראש העיר מטעם התנועה.

סגן שר האוצר, מיקי לוי (יש עתיד), אמר לגלי צה"ל כי משרד האוצר תומך בפתיחת ה"סינמה סיטי" בשבת. "אנחנו תומכים בפתיחת מתחם הקולנוע בשבת. בדקתי את הנושא עם כל גורמי המקצוע, ומבחינת משרד האוצר אין מניעה מפתיחתו", אמר לוי.

היזמים, לאון ומשה אדרי, שמפעילים מתחמים דומים אחרים בשבת, לא מתנגדים בהכרח לפתיחתו של המתחם בשבת, זאת כאשר ראש העיר, ניר ברקת, עדיין לא הודיע מהי עמדתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות