יוסי דייטש: "במשרד האוצר חושבים רק איך לדפוק את החרדים"

סגן ראש עיריית י-ם יוסי דייטש, תוקף בחריפות את סגן שר האוצר מיקי לוי, שתומך בפתיחת מתחם ה"סינמה סיטי" בשבת: "לא אכפת להם מהמסורת, רק לדפוק את החרדים" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
דייטש: "הפעם לא נשתוק" (צילום: כיכר השבת)

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, תוקף את כוונת פעילי ארגון "התעוררות" לפעול למען פתיחת מתחם ה"סינמה סיטי" בירושלים בשבת. דייטש תקף גם את תמיכתו של סגן שר האוצר, מיקי לוי (יש עתיד), בפתיחת המתחם בשבת.

"התעוררות הם חבורה של אנשים צעירים שכל כוונתם היא לגרור את העיר ירושלים ותושבי ירושלים למלחמת תרבות" אומר דייטש בשיחה עם "כיכר השבת". "הם חושבים לעצמם, 'יאללה, בוא נעשה שמח בירושלים'. אם הם היו מבוגרים בכמה שנים הם לא היו עושים את זה".

הדברים מגיעים בעקבות הגשת עתירה של חברי "התעוררות" לבג"ץ בבקשה שיאפשר את פתיחתו של המתחם החדש בשבת. הפעילים החילונים אף הודיעו כי יפגינו נגד בעלי המקום במטרה ללחוץ עליהם לפתוח את המקום בשבת.

לדברי דייטש, נציגי הציבור החרדי בעירייה מנהלים באופן שוטף קרבות על צביונה של העיר, אך הם עושים זאת באחריות ובלי התלהמות מיותרת. "אנחנו מנהלים מאבקים רבים על עניין השבת בירושלים ולא הכל מגיע לתקשורת. צריך לנהל את העיר באחריות. מאז הסיפור עם חניון קרתא יש שקט בירושלים".

למרות הדברים, דייטש הבהיר כי, שלא כמו בפעמים קודמות, על פתיחת המתחם החדש בשבת החרדים לא ישתקו. "גם לראש העיר ברור שעל פתיחת המתחם הזה בשבת אנחנו לא נשתוק".

דייטש תקף את תמיכתו של סגן שר האוצר, מיקי לוי, בפתיחת המתחם בשבת. לוי אמר הבוקר כי "אנחנו תומכים בפתיחת מתחם הקולנוע בשבת. בדקתי את הנושא עם כל גורמי המקצוע, ומבחינת משרד האוצר אין מניעה מפתיחתו".

לדברי דייטש, "המתחם שייך למשרד האוצר ובעקבות הסטטוס קוו במדינה, כל המבנים השייכים לממשלת ישראל אינם פועלים בשבת. לצערי, יושבים היום במשרד האוצר אנשים שכל מה שמעניין אותם זה לדפוק את החרדים - ככה זה בעניין הגיוס לצה"ל וככה זה גם בעניין השבת".

לדבריו, "לאנשים האלה לא אכפת מהמסורת היהודית, מבחינתם, אין בה צורך". דייטש תהה, "יכול להיות שאפילו את המצווה הפשוטה של "ששת ימים תעבוד וביום השביעי תשבות", גם את זה הם רוצים לעקור?".

דיישט התייחס לנזק הכלכלי שייגרם לעיר בעקבות מלחמת תרבות בין חרדים לחילונים. "מלחמת תרבות בירושלים תביא לנזק כלכלי עצום לעיר. אתה תרצה לגור בעיר שבה כל שבת יש הפגנות? את האנשים מהתעוררות זה לא מעניין".

לסיום, פנה דייטש לאנשי "התעוררות" וקרא להם "להתעורר מהסרט בו הם נמצאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות