אלי וינשטיין בדרך למאסר

"מיידוף החרדי" נשלח ל-22 שנות מאסר בגין הונאת ענק

אלי וינשטיין, הגביר החרדי מליקווד שהורשע בהונאת ענק, נשלח על ידי בית משפט פדרלי לרצות עונש של 22 שנה בכלא. הוא צפוי לבקש מבית המשפט לרצות את העונש בבית מאסר המתחשב באסירים דתיים. נגד וינשטיין מתנהל משפט נוסף בגין הונאה שביצע בחופשה, עליה הוא צפוי לקבל קרוב ל-200 שנות מאסר (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלי וינשטיין (ארכיון)

הונאת הענק שהסעירה את המגזר החרדי בארה"ב: בית משפט פדרלי בטרנטון (ניו ג'רזי) החליט היום (שלישי) להטיל עונש מאסר של 22 שנה על איש העסקים החרדי אליהו וינשטיין באשמת גניבה של מאתיים מיליון דולר, הונאה והלבנת הון. לפי כלי תקשורת מקומיים, וינשטיין הודה במיוחס לו.

כחלק מטענותיו במהלך המשפט, סיפר וינשטיין כי היה קורבן התעללות בילדותו, וזאת בניסיון להקל בעונשו, אולם השופט דחה זאת. וינשטיין צפוי לבקש מהשופט לרצות את עונש המאסר בכלא "אוטסוויל", אותו מאיישים שומרי מצוות, אולם ככל הנראה יישלח לכלא "סופרמקס".

במקביל, נגד וינשטיין מתנהל משפט נוסף על הונאה אותה ביצע לכאורה בזמן ששהה בביתו בערבות במהלך המשפט עליו קיבל היום את עונשו, עבירות עליהן הוא עשוי לקבל עד 200 שנות מאסר נוספות.

בשנת 2011, הורשע וינשטיין, בשל הונאת ענק שביצע המוערכת בכ-200 מיליון דולר. לפי כתבי האישום שהוגשו נגדו. ויינשטיין, בן ה-36, הציג את עצמו בפני הקורבנות כמשקיע נדל"ן ומכר נכסים רבים שלמעשה לא היו בבעלותו באמצעות מסמכים שקריים ומזוייפים, לכאורה.

לפי כתב האישום, הוא ניצל את קשריו בקהילה החרדית בניו ג´רזי, ניו יורק, פלורידה וקליפורניה, וכן במקומות אחרים בעולם כדי לשכנע משקיעים מהקהילה לרכוש או להשכיר נכסים שכאמור לא היו בבעלותו.

ויינשטיין נעצר בשנת 2010 בביתו. כתריסר סוכני FBI וסוכנים נוספים פשטו על בניין המשרדים של ויינשטיין, לאחר שחקירת ה-FBI העלתה כי הוא הונה את משקיעיו במאות מיליוני דולרים.

בשלב הראשון, פסק בית המשפט כי על אליהו וינשטיין לשלם סכום עתק של 34 מיליון דולר למשקיעים. בהונאה, כך דווח אז, מעורבות השקעות נדל"ן ותרומות לארגוני צדקה וחסד. משקיעים שונים כינו בעבר את וינשטיין עם חשיפת הפרשה כ-"ברנרד מיידוף החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר