מאות חילונים יפגינו למען החרדים: "לא צריך לגייס בכפייה"

לקראת "עצרת המיליון" של הציבור החרדי, ירון לרמן, ממייסדי "התנועה הליברלית החדשה" יוזם הפגנה חילונית ביום ראשון בעד צבא מקצועי ונגד גיוס בכפיה של החרדים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ככל שקרבים אל מועד "עצרת המיליון" שתתקיים ביום ראשון הקרוב בכניסה לירושלים, יותר ויותר חילונים ומסורתיים מביעים נכונות להשתתף גם הם בעצרת, הם עושים זאת ביוזמתם וכל זאת בכדי להראות שהמאבק לא רק של החרדים.

ירון לרמן ממייסדי "התנועה הליברלית החדשה" ארגן קבוצה המונה בשלב זה כמאתיים חילונים שיצטרפו לעצרת החרדים, כשקודם לכן הם יערכו הפגנה משלהם.

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר לרמן כי "אנחנו מתכוונים לעשות שני שיתופי פעולה, הראשון יתרחש כשנפגין ביום ראשון למען ביטול גיוס חובה ולאחר מכן אנחנו נפגין יחד עם החרדים וכך אנחנו רואים שגם חרדים וגם חילונים יכולים לשתף פעולה למען מטרה משותפת למען הגדלת החירות של אזרחי ישראל".

לרמן מסביר מדוע הוא וחבריו לדרך בחרו להביע את תמיכתם בחרדים על אף היותם חילונים: "אנחנו רוצים להשתתף עם החרדים ושהחרדים ישתתפו אתנו. אנחנו חושבים שלא צריך לגייס בכפייה לא חילונים ולא חרדים".

אותם פעילים חילונים סבורים כי צריך לשנות את צבא העם לצבא מקצועי ובכך למנוע קרע בעם: "העניין הוא שבסופו של דבר כולנו רוצים אותו הדבר, כולנו רוצים לראות צבא מקצועי לישראל ושמי שרוצה מתגייס ומקבל שכר ראוי. אין שום סיבה להמשיך כיום בגיוס חובה ואני חושב שרוב העם מבין את זה".

"העניין שלנו הוא לא רק חרדים או חילונים ודתיים, אנחנו מגיעים מתוך גישה כי לכולם מגיע החופש והחירות להחליט האם הם רוצים להתגייס לצבא ולהיות חיילים מן המניין או לא. זה לא קשור אם חרדי רוצה ללמוד תורה או חילוני רוצה ללכת ללמוד באוניברסיטה", הוסיף לרמן.

ירון לרמן (צילום: מוטי קיקיון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר