הפלג הירושלמי התכנס בבני ברק

הרב צבי פרידמן: החילונים רוצים שנהיה בהמות כמותם

בכינוס השנתי של ארגון "וכתבתם" - המשויך לפלג הירושלמי, שנערך בבני-ברק, השתתפו מאות בחורים ואברכים בראשות הגר"ש אוירבך שקרא להתחזק בתורה. הנואמים תקפו את המו"מ עם הצבא ודרשו את ביטול חוק הגיוס. "החילונים רוצים שנהיה בהמות כמותם, תרבות של קופים", אמר הרב צבי פרידמן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: משה גולדשטיין; וידאו: ישראל כהן)

מאות בני ישיבות ואברכי כוללים השתתף אמש (שלישי) בכינוס של ארגון "וכתבתם" - המשויך לאנשי "הפלג הירושלמי", שהתקיים באולמי היכלי מלכות בבני ברק, בראשות הגאון רבי שמואל אוירבך.

באירוע התורני השתתפו רבנים וראשי ישיבות וביניהם הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, הגאון רבח שמואל מרקוביץ, הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, הגאון רבי מנחם צבי ברלין, ר"מים וראשי כוללים.

במהלך הכנס נשא הגר"ש אוירבך את הנאום המרכזי בו התייחס לצורך בחיזוק בתורה בלימוד בעיון ובבקיאות כתריס ותשובה אמיתית לגזירת הגיוס ולהתנכלויות לשומרי הדת בארץ הקודש.

הרב צבי פרידמן והרב יהודה אריה הרשלר תקפו בחריפות את גזירות הממשלה וכינו את צה"ל כצבא השמד.

"הם רוצים שנחיה כמוהם ושנתנהג כמוהם, הערכים של הצבא שלהם הם עבודה זרה, אסור להקל בכהוא זה בעניין ההליכה לצבא השמד", אמר הגר"צ פרידמן רבה של שכונת אור החיים בבני ברק והוסיף כי "החילונים רוצים שנהיה בהמות כמותם, תרבות של קופים".

יצוין כי גם הרב דוד זיכרמן נשא דברים חריפים וגינה ברמז את אלו המנהלים משא ומתן עם הצבא. "חוקקו חוק כנגד לומדי התורה, והדרישה שלנו היא ביטולו המוחלט. לא מדברים איתם בכלל על מכסות, על יעדים, על לשכות, כלום. רק שיבטלו את החוק הנורא הזה שמי שלומד תורה הוא בעוון פלילי".

בסיום המעמד ליוו עשרות בחורים בשירה את הגר"ש אוירבך בנסיעתו עד ליציאה מתחומי עיר התורה והחסידות בדרכו חזרה לביתו שבירושלים.

יצוין כי שורת ראשי ישיבות ורבנים המזוהים בציבור החרדי ככאלה המשתייכים לפלג הירושלמי נעדרו מהאירוע. הגר"מ שטרנבוך, הגרד"צ קרלנשטיין והגר"א שכטר שיגרו מכתבי ברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר