הר' אמנון יצחק:

"הרבנים הראשיים נפגשו עם אבי אבות הטומאה"

בשיעור אותו מוסר הר' אמנון יצחק בבית מדרשו, תקף את הרבנים הראשיים, הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו במילים קשות קשות, זאת בשל העובדה שהסכימו לפגוש את האפיפיור. לאחר שהשמיט את התואר רב מהראשל"צ אמר הר' יצחק: "הם זכו... זכו, איזה זכות? ללחוץ את ידו של הצלם" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הר' אמנון יצחק (צילום: חדשות 24)

ביקור האפיפיור בישראל: הר' אמנון יצחק תקף היום (שני) את הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו בשל פגישתם את האפיפיור פרנסיסקוס הראשון במהלך הטקס הרשמי של משרד הדתות ב'היכל שלמה'.

במהלך השיעור שמסר הבוקר כינה הר' יצחק את הרבנים הראשיים "רבנים מטעם" ותקף אותם ארוכות: "אלה שהולכים להיפגש היום את האפיפיור, וללחוץ את ידו, עם אבי אבות הטומאה, בשביל זה הם נבחרו, זכו... זכו, איזה זכות, זה צלם, זה צלם, ללחוץ את ידו של הצלם".

"האם האלוקים שמח היום שהרבנים הראשיים של מדינת ישראל ילחצו את ידו של הצלם?".

קראו עוד: מרן הגר"ע על אמנון יצחק: כמו קורח, הקב"ה ישפילו

באקט שיש שיגידו שהוא חוצפה וחרפה, אמר הר' יצחק את שמו של הראשל"צ הגר"י יוסף ללא התואר "הרב" ואמר "עכשיו בזכות הגלימה צריך ללכת אם לא יפטרו אותו, מה-זה אתה עושה ביזיונות, אתה נציג הדת של מדינת ישראל, בשביל מה אתה רב? להכשיר את השרץ".

הרבנים הראשיים לצד האפיפיור (צילום: פלאש 90)

יצוין כי הגאון רבי דוד לאו התייעץ קודם הפגישה עם האפיפיור עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וקיבל את ברכתו.

ובשנים שעברו הורה מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לרבנים הראשיים להשתתף בפגישה עם האפיפיור ולענוד "לוחות הברית" על צווארם כתגובה לצלב אותו עונד האפיפיור.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הגר"י יוסף ענד במהלך הפגישה 'לוחות הברית' מזהב, שקיבל אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ביום הכתרתו לפני ארבעים שנה לרב הראשי לישראל. את לוחות הברית קיבל הרב יצחק יוסף מאביו שבועות ספורים לפני פטירתו, עם היבחרו לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרב עובדיה קרא לבנו והעניק לו את הלוחות באומרו: "אתה עוד תצטרך את זה".

בדבריו אמר הראשון לציון: "אני אוחז בידיי שני לוחות הברית, טס שעשוי מזהב, לוחות הברית שמשה רבינו הוריד מהר סיני. מה יש בלוחות הברית?, בצד ימין 5 דיברות על בין אדם למקום, מה יש בצד שמאל? דיברות של בן אדם לחברו".

"רבותי" המשיך הראשון לציון, "לוחות הברית הגיעו מחוברים אחד לשני, זה בא להראות שאי אפשר להפריד בין אדם למקם לבין בין אדם לחברו, כשיש 'בין אדם למקום' אז יש 'בין אדם לחברו'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר