"אנשים בעלי משפחות נהרגו, גוועלד"

תיעוד מרגש: הגר"ח קנייבסקי הזיל דמעות על החללים

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי תועד במהלך אירוע בר מצווה כשהוא מזיל דמעות על החללים שגבה מבצע "צוק איתן", ברקע, נראה מקורבו הרב אליהו מן המתאר את האסונות: "גוועלד, נופלים קורבנות, אנשים בעלי משפחות ואבות לילדים, זה נורא" • צפו בתיעוד המרגש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

תיעוד מרגש: אמש (שני) בשעות הערב, במהלך שמחת בר המצווה לנכדם של גדולי הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, תועד הגר"ח כשהוא מוחה דמעות במהלך דברים שנישאו במקום ועסקו בלחימה ברצועת עזה.

הרגעים המרגשים נרשמו במהלך דברי חיזוק שנשא מקורבו של מרן הגר"ח קנייבסקי הגאון רבי אליהו מן, שתיאר בהתרגשות ובכאב את חזית המלחמה שנכפתה על ישראל. "חזית קשה", תיאר את המצב הנורא הגר"א מן. "גוואלד, נופלים קורבנות. היום לבד, נאבעך, נהרגו כמה קורבנות. אנשים בעלי משפחות ואבות לילדים. נורא נוראות".

"איפה החזית? החזית לא בעזה, החזית אצלנו" המשיך הרב מן. "כמה שנתמיד בתורה, כמה שנתחזק ביראת שמיים, כמה שנעשה תשובה - שם זו החזית ואנחנו צריכים לנצח". בהמשך דבריו, המתפרסמים לראשונה ב"כיכר השבת" באדיבות הצלם שוקי לרר, תיאר הרב מן את מאורעות מלחמת ששת הימים, כשהגר"ח קנייבסקי נראה שוב דומע.

כזכור, חמישה חיילי צה"ל נהרגו אמש בלחימה ברצועת עזה, ארבעה מהם באירוע הקשה של נפילת הפצמ"ר באשכול וחייל אחד בהיתקלות בתוך הרצועה.

שמות ההרוגים בעזה אמש:

סמל ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, מעוצבת השריון "סער מגולן", בן 22 מצפת. הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

רב-טוראי מידן מימון ביטון, מעוצבת השריון "סער מגולן", בן 20 מנתיבות. הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו.

רב-טוראי נירן כהן, מעוצבת השריון "סער מגולן", בן 20 מטבריה. הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו.

רב-סמל עדי בריגע, מעוצבת השריון "סער מגולן", בן 23 מבית שקמה. הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו.

מסתמן: "בין הזמנים" יבוטל

הלילה, חשף "כיכר השבת" כי בחסידויות הגדולות גור ובעלזא, צפויים להודיע בקרוב על ביטולה של חופשת "בין הזמנים", וזאת לאור המשך הלחימה בדרום. במהלך פגישתם אמש, העלו האדמו"רים את נושא חופשת בין הזמנים, והגיעו למסקנה כי לא מן הראוי שבזמן ששוררת מלחמה ייצאו תלמידי הישיבות ותלמודי התורה לחופשה.

לדעתם של הרבנים, בתקופה כזאת מן הראוי שבני הציבור החרדי יתגייסו למערכה הרוחנית וירבו בתפילה, באמירת פרקי תהילים ובלימוד דפי גמרא. "זה הזמן שבו אנו היראים לדבר השם צריכים להתחזק ולהוסיף חילים לתורה ולא חלילה להתרשל במשימתנו" נאמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר