ירושלים, הגיע הזמן לעלות כיתה / אברהם קרויזר בטור נוקב

ישנם שפוליטיקה ופנקסנות קטנה היא לחם חוקם ומנגד יש רשימה ארוכה של משת"פים • אברהם קרויזר, יד ימינו ויועצו החרדי של ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מסכם את פתיחת שנת הלימודים בבירה, בטור נוקב (טור אישי)

אברהם קרויזר | כיכר השבת |
אברהם קרויזר, כותב השורות (צילום: שלומי כהן)

ירושלים, מכל הסיבות! הגודל, הטופוגרפיה, המספר, המגוון, המורכבות, האתגרים הפיזיים, תקציב, חוקים, אנשים, דעות, מחלוקות, הכל בכל.

פתיחת שנת לימודים בירושלים היא מורכבת במיוחד. האתגר גדול והאחריות רבה היא.

אחד המשפטים שנזכרתי בהם תוך כדי עוד ישיבת עבודה, זה מאמר חז"ל: "לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיפטר הימנה".

לילדים מגיע הכל. לציבור מגיע את סיפוק הצרכים ובראשם החינוך. הגידול המבורך, לצד פער גדול במבנים תקניים, הזנחה של שנים ושיטת עבודה עסקנית פוליטית בה לא קידמו בנייה שיטתית מסודרת אלא רק סדרי עדיפויות פוליטיים, פתרונות זמניים, התעלמות מנוהלים חוקיים ונורמות ציבוריות - הביאה לכך שמנ"דים חוסמים בינוי מסודר. חלוקה לא צודקת של מגרשים ומבנים גרמה לשיבוש ועיוות. בתי ספר טובים מתקשים להתפתח. אחרים נאחזים באמת הבניין.

אבל אחריות היא לא מילת קסם, היא מהות העניין. לקיחת אחריות היא המפתח והבסיס לשינוי, ולשמחתי יש מי שלוקח אחריות. העבודה מתחלקת לשני צירים עיקריים. המשך העמדת פתרונות מידיים, שלצערי מתוקף הנסיבות הם פעמים בדיעבד, פעמים מאולצים, ולא פחות כואב עולים הרבה כסף ציבורי. רק לפתיחת שנת הלימודים הנוכחית השקיעו מעל 12 מיליון שקל מתקציב מיוחד ובלתי מתוכנן.

והציר השני הוא העמדת כלים לבניה מסיבית של כיתות לימוד. בחודשים הקרובים, תחל לפעול מינהלת מיוחדת שתעסוק אך ורק בבניית כיתות ומבני חינוך. יינתנו לה מירב הסמכויות כדי להתגבר על חסמי בירוקרטיה, לייעל את העבודה, מגרשים, הפקעות, אישורי תבע, פרוגראמה, תכנון, תקצוב, מכרזים וביצוע. רק בשינוי מהותי זה נצליח להניע מהלך גדול של הדבקת הפער וההזנחה.

אני לא מתעלם מהכאב והמצוקה הקיימים, אבל לא מסתפק בסיור צעקני אחת לשנה וראיון רדיו מעת לעת.

אחריות!! יום יום, שבוע שבוע. לא אתה בן חורין להיפטר הימנה.

אבל ישנם כאלו שהאחריות היא לא בסולם הערכים שלהם. פוליטיקה ופנקסנות קטנה היא לחם חוקם. מדוע כשישבו בתפקידים בכירים ובעלי השפעה רבה בכנסת, ועוד בעידן קואליציוני אוהד, לא דאגו לפעול למען תקציבי בינוי למוסדות החינוך בירושלים??

אה, כי ההוא תמך בהוא, והתפלג מההוא?? לאף לא נסטה מהדיון. לא נחדל לחתור לפתרון. כל מי שרוצה לאחד כוחות ולפעול במשותף - מוזמן!!

תודה למי שכבר עשה זאת! תודה ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, תודה לח"כ הרב יעקב ליצמן.

תודה לידידי צביקה כהן שלא מתבייש ללמוד, לא מפסיק לעמול להתאמץ ולעבוד.

ותודה לצוות אגף החינוך בראשות איתמר בר עזר, ולמנהלי ועובדי העמותות והרשתות.

תודה לנציגי הציבור יוסי דייטש, יצחק פינדרוס וחיים אפשטיין על שיתוף הפעולה והעבודה המאומצת. יחדיו.

תודה לעמיתי חיים כהן ויעקב איזק, על העשייה החכמה.

וכמובן תודה לראש העיר ניר ברקת על הבנת הצרכים ועל הגיבוי, ועל מינוי אדם מוצלח הגון ומקצועי כמו אמנון מרחב לתפקיד מנכ"ל העיריה החשובה המורכבת והמאתגרת מכל הערים.

אתם רואים? יש רשימה ארוכה של משת"פים.

נמשיך לעמול ולעבוד, לכל הציבורים הקהילות והחוגים מכל המפלגות, גם לאלו שמסתפקים בצעקות ומצטיינים בחרחור ריב ומדון.

ירושלים. תמיד. מכל הסיבות.

תחל שנה וברכותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר