המאבק על חוק הגיור

הגר"י יוסף נגד הרב דוד סתיו: "רוצה לגייר בקלות"

הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו, נועדו עם רבני 'דרך אמונה' לדון בדרכי המאבק נגד חוק הגיור. במהלך הפגישה תקף הראשל"צ את הרב דוד סתיו : "ישב אצלי רב עיר אחד, שעבורו נחקק כל חוק הגיור הזה מהתחלה, כדי שיוכל לגייר בקלות כפי מה שנראה לו. זה גיור?! זה שקר!" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
פגישת הרבנים בסוף השבוע (צילום: באדיבת המצלם)

המאבק בחוק הגיור: בסוף השבוע נפגשו הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והרב הראשי הגאון רבי דוד לאו יחד עם רב העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל, רבה של רחובות הרב שמחה הכהן קוק ויו"ר רבני" דרך אמונה" הרב ברוך אפרתי בכדי לדון כיצד להילחם בחוק המאיים על מערך הגיורים ברבנות הראשית לישראל.

הרב אפרתי אמר לרבנים כי "הרבנות הראשית היא המזוזה על פתח ביתנו הלאומי, ועלינו להקפיד על כבודה והיותה המקום המרכזי לענייני יהדותה של המדינה. הדבר ברור כשמש שכל פסיקה הנוגעת לכלל אזרחי ישראל חייבת לעבור במקום הקדוש הזה שיסד מרן הרב קוק, והגיור בראש כולם".

"זכה העם ברבנות מצויינת, שהיא אות הקודש של מדינת ישראל", הוסיף הרב אפרתי, "אנו כרבנים בישראל מרגישים שייכות לרבנות הראשית, הרבנות מאחדת אותנו, ומהווה את ראש החץ בפעילות הרבנית הממלכתית למען אזרחי המדינה. כולנו כאחד מאחוריה, ומקשיבים לראשיה. המקום הזה עושה את כל רבני ישראל אחים - חסידים, ספרדים, ציוניים, ליטאים. אחים לתורה, אחים לקדושה, אחים לדאגה ליהדותה של המדינה ולטובת עם השם".

הרב נבנצל אמר בפגישה כי "הגיור חייב להיות על פי ההלכה, ודרך הרבנות הראשית. אי אפשר שכל רב עיר יגייר עם הרכב בית דין שנראה לו בלי פיקוח הרבנות, ובמיוחד באופנים פסולים".

הרב שמחה הכהן קוק אמר כי "רבני חו"ל כבר הודיעו שהם לא יקבלו את הגיור של ישראל אם החוק הזה יעבור. כך גם הרבנות הראשית לא תקבל את הגיורים, וגם הרבה רבנים דתיים לאומיים. אז מה נשאר? מי יקבל את הגיור החדש הזה? זה ממש קורע את העם לגזרים ויעשה כמה עמים כאן עם ספרי יוחסין".

"כל זה נועד לאפשר בסופו של דבר גם לרפורמים להיכנס, כולם יודעים את זה, יש חברי כנסת שאומרים בפירוש כך", הוסיף הרב קוק.

הראשל"צ הגר"י יוסף תקף במרומז את הרב דוד סתיו ואמר: "ישב אצלי רב עיר אחד, שעבורו נחקק כל חוק הגיור הזה מהתחלה, כדי שיוכל לגייר בקלות כפי מה שנראה לו. הוא התווכח איתי שעה שלמה, הוא רוצה לגייר עשרות אלפי ילדים קטנים שההורים שלהם נוצרים. אמרתי לו איך נגייר ילד כזה? הוא חי בבית נוצרי, אוכל טרף, מחלל שבת, לא פעם אמא שלו הולכת לכנסיה, הוא גודל להיות גוי לכל דבר. זה גיור?! זה שקר! אבל הוא מתעקש".

"גם אלה שהקלו בזה, זה רק בדיעבד שכבר עשו את הטעות. מי מתיר ליזום כזה דבר מלכתחילה ולהכניס אלפי גויים לעם ישראל נגד הדין?", תקף הרב יוסף.

"זה אפילו לא רבני עיר שיגיירו לבדם", תקף הרב דוד לאו: "רוצים להתיר גם לרבנים אחרים מקומיים להצטרף להרכבים לגייר, ויש כאלה שלאו דווקא יקפידו על ההלכה בגיור כראוי, ויקלו מראש בהרכבים נגד המסורת ההלכתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר