ח"כ אורי מקלב: "הייתה פגיעה אישית בראש הממשלה"

בדיון על יוקר המחיה בכנס הנבחרים, אמר ח"כ אורי מקלב כי נעשתה פגיעה אישית בראש הממשלה עם חוק ישראל היום. ח"כ יעקב אשר אמר כי "הציבור החרדי סובל מהרעבה" (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פאנל יוקר המחיה (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

מאות נציגי רשויות חרדיות משתתפים בימין אלו ב"כנס הנבחרים" השלישי מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי.

במהלך הדיונים נערך מושב אקטואלי על יוקר המחיה, אותו הנחה כתב הכלכלה עודד לבינסון.

חבר הכנסת אורי מקלב אמר בדיון כי "עד יום רביעי האחרון חשבתי שהממשלה תחזיק מעמד וזמן, היות והחשיבה של החברים בה היא אישית, וערך הכסא חשוב מאד בעיניהם, אבל בימים האחרונים הייתה פגיעה אישית בראש הממשלה בחוק ישראל היום ודברים השתנו כתוצאה מכך".

חבר הכנסת יעקב אשר אמר כי "הציבור החרדי סובל מהרעבה. ברגע שפוגעים במלגות האברכים זוהי פגיעה ישירה במשפחות ברוכות ילדים במוצרי הצריכה הבסיסים שלהם".

"הציבור החרדי מאז ולתמיד מסר את נפשו עבור דברים שהוא מאמין בו, ואנו רואים זאת בזמן שאנשים יוצאים לרחובות למחות על דברים שונים, אולם גדולי ישראל לא מצטרפים למחאות לחם וקוטג' אלא אך ורק על דברים שהם בנפשנו", הוסיף אשר.

חבר הכנסת יצחק כהן אמר כי "שוק הקישואים והדירות זה היינו הך. הכל זה עניין של היצע וביקוש. הדבר דומה לכבאית שתכבה שריפה ובמקום זה מתיזים בנזין, זה חוק מע"מ אפס".

"דבר ראשון צריך להסיר חסמים, להוריד עמלות. לדוגמא: בעבר היה חברת ביטוח מונופוליסטית והתברר שהחברה מפסידה, עד שנמצא שמישהו ניפח הפסדים בשביל לייקר את הפרמיות", הוסיף כהן, "מה שצריך עכשיו זה למצוא את הבעיות, לשחרר אותם ולהתקדם הלאה".

יצחק רייך ראש מועצת רכסים אמר בדיון כי "לא צריך להיות איש ציבור או ראש מועצה בשביל להבחין במצוקה של הציבור. כשלאדם מגיע כחוק הנחה בארנונה, אולם את האחוזים הבודדים שהוא כן נדרש לשלם אין לו, וזה גורם לו לקנסות ובעיות מיותרות. היום ברכסים יש עמותות שמחלקות לחם לאנשים! את המוצר הבסיסי אין היום לאנשים".

מנכ"ל רייסדור יקי רייסנר אמר כי "קבוצות הרכישה והעמותות נמחקות מהשוק ברגע שחוק מע"מ אפס יעבור, הם לא יוכלו להתמודד והשוק יפגע משמעותית".

ינון שוויקה מנכ"ל בנק פאג"י סיפר בדיון כי "ישנם מגבלות חדשות על מי שנדרש לקחת משכנתא ומעכשיו אישור מראש הכולל או רב לא נחשבת אלא אך ורק תלוש משכורת. כמו כן הורה לא נכנס כלווה נוסף אלא כערב משלם. זוהי גזירה קשה נגד נוטלי המשכנתאות במגזר החרדי".

"מוסר התשלומים של המגזר גבוה לאין ערוך לעומת מגזרים אחרים, כמעט ולא נתקלתי באדם שלא שילם ולא קיבל עזרה מקהילתו. ולכן כשמדברים על יוקר המחיה אני חושב שהנושא העיקרי זה המגבלות בתחום המשכנתאות", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר