חוזרים בהם?

גפני הבהיר: יהדות התורה לא פוסלת את יצחק הרצוג

בניגוד לפרסומים, בכירי מפלגת 'יהדות התורה' שוקלים עדיין אם לתמוך ביצחק הרצוג לראשות הממשלה בקדנציה הבאה, כך חשף הרצוג בערוץ 10. במקביל, ח"כ משה גפני הבהיר בראיון לערוץ הראשון כי המפלגה "לא פוסלת ישיבה עם אף אחד", והאשים את בנט לפיד ונתניהו במצב הכלכלי במדינה (חדשות,חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק הרצוג. יש לו סיכוי? (Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג חשף הערב (שלישי) בראיון לערוץ 10 כי בניגוד לפרסומים, בכירי מפלגת יהדות התורה' שוקלים עדיין לתמוך בו לראשות הממשלה בקדנציה הבאה.

לדברי הרצוג. מיד לאחר שפורסם כי המפלגה החרדית אשכנזית תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו, הכחישו זאת בכירי יהדות התורה באוזניו, כשהם מבהירים כי אין כל כוונה להחליט בעניין עד הבחירות. בכך מחזיר הרצוג את שאלת תמיכת החרדים בהקמת ממשלת שמאל.

במקביל אמר הערב ח"כ משה גפני בראיון נרחב אצל גאולה אבן בערוץ הראשון: "אנחנו נחליט רק אחרי הבחירות במי לתמוך. לא פוסלים ישיבה עם אף אחד". גפני הוסיף כי "בנט לפיד ונתניהו אשמים בכשלים הכלכליים והחברתיים", והדגיש כי "במקום ביבי לא הייתי נוסע לארה"ב לנאום בקונגרס ונמנע מהתגרות בארה"ב".

כזכור, מיד לאחר נפילת הממשלה ביקש נתניהו שהחרדים יודיעו על תמיכתם בו לאחר הבחירות, אולם בהוראת גדולי ישראל סירבו הח"כים החרדיים לעשות זאת. בהמשך, אף פיזרו חברי הכנסת גפני ליצמן ודרעי ערפל בעניין כאשר במהלך כינוס של וועידת הת"תים הצהירו כי אינם מחויבים לממשלת ימין.

לאחר שהדבר עורר סערה ובעקבות כך אף הודיעו רבנים בתנועת חב"ד כי אין להצביע למפלגה שאינה מצהירה שלא תתמוך בממשלה שתחסיר שטחים חזרו בהם ראשי יהדות התורה וח"כ גפני אף הצהיר בשבוע שעבר כי מעולם יהדות התורה לא הלכה עם ממשלת שמאל.

למרות זאת, סירבו חברי הכנסת להתחייב על תמיכה פומבית בנתניהו ואפילו חבר הכנסת מאיר פרוש הנחשב לסמן הנצי לא אמר זאת באופן מפורש אלא הצהיר באופן כללי שיש לתמוך במועמד הקרוב למסורת ישראל כשהוא מכוון בדבריו לממשלת ימין. כאמור כעת, דברי הרצוג פותחים את הכל מחדש ומציבים אותו כאלטרנטיבה שלטונית אצל יהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר